با برگزاری مجمع سالیانه سیستان و بلوچستان؛

ساعی: تکواندوکاران سیستان و بلوچستان لایق حضور در تیم ملی هستند

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: با مشکلات تکواندو استان سیستان و بلوچستان آشنا هستیم و در کنار هم نسبت برای رفع آنها اقدام خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، صبح امروز (سه شنبه - 24 خرداد ماه) در ششمین سفر استانی خود به همراه سید حسین عباسی رئیس امور استانها و مجامع  فدراسیون تکواندو برای حضور در مجمع سالیانه هیات تکواندو استان سیستان و بلوچستان به منظور بررسی عملکرد هیات در سال گذشته راهی زاهدان شدند.

مجمع فوق به ریاست هادی ساعی، و با حضور ادهم کرد مدیر کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان، معاونین و روسای ستادی اداره کل، طاهری نسب رئیس، اعضای مجمع هیات  و جمعی از پیشکسوتان، مربیان، داوران و ورزشکاران این رشته در سالن کنفرانس دهکده ورزشی المپیک شهرستان زاهدان برگزار شد.

در این جلسه عملکرد مالی و تقویم هیات تکواندو استان سیستان و بلوچستان مورد بررسی و تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.

در پایان مجمع سالیانه هیات تکواندو استان سیستان و بلوچستان، شهریاری با رای اعضای مجمع بعنوان نایب رئیس هیات، آشکوب و احمد پور به عنوان اعضای هیات رییسه، یداللهی خزانه دار و نامجو به عنوان کارشناس خبره هیات انتخاب شدند.

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو طی سخنانی با اشاره به ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان، عنوان داشت: از مشکلات و کمبودهای تکواندو در این استان باخبر هستیم و سعی داریم در کنار یکدیگر این موارد را حل کنیم. بر همین اساس و طبق درخواست اعضای مجمع، تکواندوکاران این استان به زودی در کمپ های تیم های ملی شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: نگاه حمایتی به هیات تکواندو استان سیستان و بلوچستان داریم و می خواهیم در بخش پومسه و هانمادانگ نیز از پتانسیل مربیان این استان بهره لازم را ببریم. در مسابقات ادوار گذشته استان سیستان و بلوچستان ثابت کرده است که استعدادهای بسیار نابی دارد که لیاقت حضور در تیم ملی و حتی مسابقات بین المللی را دارند.  ورزشکاران با ظرفیت و با استعداد تکواندو این استان همیشه در تورنمنت‌های مهم حرف برای گفتن دارند. به همین منظور فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران در طرح زکات خود در راستای حمایت و توسعه رشته تکواندو در سیستان و بلوچستان تجهیزات و البسه ورزشی به ورزشکاران این استان اهدا کرده است.

ساعی در پایان بیان داشت: فدراسیون تلاش خواهد کرد تا با برنامه‌ریزی هیات استان سیستان و بلوچستان، دوره های دانش افزایی مربیان و داوران و همچنین دوره های استعدادیابی با توجه به ظرفیت منطقه برگزار تا بهترین ها کشف و به عنوان قهرمان آینده تیم ملی معرفی شوند.

در ادامه این مجمع،  ادهم کرد زابلی مدیرکل ورزش و جوانان استان طی سخنانی گفت: فدراسیون تکواندو در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای ورزشکاران، مربیان و داوران این رشته در استان قول مساعد داده و همچنین با توجه به پتانسیل و ورزشکاران مستعد این رشته در آینده قهرمانان بیشتری به عضویت تیم ملی اضافه خواهند شد. با توجه به کمبود تجهیزات تکواندو در استان، فدراسیون تجهیزات ویژه برای شهرستان های سراسر استان سیستان و بلوچستان پیش بینی کند.

وی افزود: اعزام ورزشکاران و مربیان به اردوهای تیم ملی تکواندو با هزینه فدراسیون جهت کسب دانش افزایی و مهارت های ویژه این رشته در کنار بزرگان کشور کمک بسزایی به استان خواهد کرد.  برگزاری مسابقات مختلف تکواندو در استان فرصت طلایی است تا ورزشکاران مستعد و نخبه این استان در کنار قهرمانان بزرگ ایران قرار بگیرند و تجربه های ارزشمند کسب کنند.

  • 14:42
  • 1401/03/24
  • 4707