تکواندو قهرمانی آسیا؛

صعود خدابنده، نادعلیان و پوراسماعیل به دیدار نهایی

هر سه عضو تیم ملی تکواندو کشورمان در سومین روز از بیست و پنجمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا با شکست رقبای خود به دیدار نهایی صعود کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در ادامه این رقابتها که با حضور تکواندوکارانی از ۳۴ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر «چانچئون» جریان دارد، امروز یکشنبه پنجم تیرماه تکواندوکاران اوزان ۸۷-، ۸۷+ کیلوگرم مردان، ۷۳- و ۷۳+ کیلوگرم زنان به روی «شیء هاپ چانگ» رفته اند که تا این لحظه هر سه نماینده ایران،ار به دیدار نهایی راه پیدا کرده اند.

علیرضا نادعلیان در وزن ۸۷+ کیلوگرم در نخستین پیکار خود در مرحله یک چهارم نهایی «الوداح» نماینده قطر را در دو راند و با نتایج ۸ بر فر و ۱۴ بر ۲ شکست داد و راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله هم «امیرعلی اکبری» از افغانستان را شکست داد و به دیدار نهایی صعود کرد. نادعلیان برای کسب مدال طلا «سونگ ژائو گسیانگ» از چین را پیش رو دارد.

زهرا پوراسماعیل هم که برای نخستین بار در وزن ۷۳- کیلوگرم مبارزه می‌کند، در مرحله یک چهارم نهایی ۲ بر صفر و با نتایج ۱۰ بر ۷ و ۷ بر ۶ برابر «راما الراب» نماینده اردن پیروز شد و در مرحله نیمه نهایی نیز برابر «می نا میونگ» قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا از کره جنوبی در دو راند پیروز و راهی مبارزه نهایی شد.

اکرم خدابنده سرگروه تیم ملی بانوان نیز ددر مرحله نیمه نهایی برابر «الیاس الیسار» از سوریه پیروز و راهی دیدار نهایی شد تا برای کسب مدال مبارزه کند.

  • 07:55
  • 1401/04/05
  • 1181