قهرمانی جهان مکزیک- 1

امید تیم ملی به درخشش «دهه هشتادی ها»/ جوانان در کنار باتجربه ها به دنبال موفقیت در گوادالاخارا

تیم ملی تکواندو ایران با 14 تکواندوکار در 2 بخش آقایان و بانوان در حالی مهیای حضور در مسابقات قهرمانی جهان می شود که برخی از چهره های جوان برای نخستین بار پای در آوردگاه بزرگی چون رقابت های جهانی می گذارند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان 23 تا 29 آبان ماه با حضور 777 تکواندوکار از بیش از یکصد و بیست کشور جهان به میزبانی مکزیک برگزار می شود و تیم ملی تکواندو کشورمان در 2 گروه بانوان و آقایان با 14 ملی پوش در این رقابت ها حاضر خواهد شد.

در میان افرادی که با حضور در رقابت های انتخابی متعدد بلیت خود را به مقصد "گوادالاخارا" رزرو کرده اند، نام تکواندوکارانی دیده می شود که اولین حضور خود را در رقابت های قهرمانی جهان تجربه می کنند. با نگاهی به سوابق بازیکنان  می توان دریافت تنها سجاد مردانی و اکرم خدابنده کاپیتان های تیم ملی تکواندو آقایان و بانوان، میرهاشم حسینی، مهران برخورداری، مهلا مومن زاده و ناهید کیانی تجربه حضور در این رویداد را دارند که از جمع این 6 ملی پوش، 3 مدال نقره در رویدادهای پیشین توسط مردانی، حسینی و مومن زاده به دست آمده است.

نکته مهم و بارز تیم اعزامی به مکزیک، ترکیب جوانی و تجربه بوده که بخش جوانی آن پررنگ تر است. در گروه آقایان میانگین سنی بازیکنان 21/5 سال و در گروه بانوان نیز 22/8 سال است. در مجموع 14 بازیکن 8 ملی پوش متولد دهه هشتاد هستند و در این بین مهلا مومن زاده متولد سال 1381 نیز در رقابت های جهانی انگلستان در سال 2019 موفق به کسب مدال ارزشمند نقره شده است و حالا پس از طی کردن دوران نقاهت و بازگشت به شیاپ چانگ، به دنبال حضور دوباره در مبارزه پایانی و این بار کسب مدال «طلا» است.

در ترکیب تیم ملی آقایان، 3 ملی پوش از رده سنی نوجوانان به تیم ملی بزرگسالان تزریق شده اند؛ متین رضایی در وزن 63- کیلوگرم، رضا کلهر در وزن 68- کیلوگرم و ابوالفضل عباسی در وزن 87- کیلوگرم به ترتیب متولدین سال های 1384 و 1383 موفق شدند در رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی صوفیه- بلغارستان و رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا هوشیمینه- ویتنام توانستند نشان طلا را به دست بیاورند و حالا این بار در رده سنی بزرگسالان قصد دارند نشان دیگری از «گوادالاخارا» صید کنند.

همچنین مهدی حاجی موسائی در وزن 54- کیلوگرم و حسین لطفی در وزن 58- کیلوگرم سال 1401 را به خوبی طی کردند؛ حاجی موسائی در رقابت های قهرمانی آسیا 2022 و تورنمنت بین المللی چانچئون 2 مدال نقره و برنز به دست آورد؛ حسین لطفی نیز در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه 2021، طلا را بر گردن انداخت؛ او در حضور مدعیان با تجربه این وزن جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را دریافت کرد. 

در گروه بانوان نیزغزل سلطانی در وزن 49- کیلوگرم (متولد سال 1381)، نرگس میرنوراللهی در وزن 62- کیلوگرم (متولد سال 1381) و زینب اسماعیلی در وزن 67- کیلوگرم (متولد سال 1379) اولین حضورشان را در رقابت های قهرمانی بزرگسالان جهان تجربه می کنند. لازم به ذکر است هر 3 ملی پوش در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه 2021 نشان نقره را تصاحب کردند.

14 ملی پوش حاضر در این رویداد علاوه بر کسب تجربه، به دنبال افزایش امتیازاتشان در راستای حضور در رقابت های المپیک پاریس 2024 هستند. این بدان معناست که تیم جوان شده ایران در هر 2 بخش آقایان و بانوان راه سختی برای موفقیت در میداین پیش رو دارند.

«به امید موفقیت تکواندو ایران در آوردگاه جهانی مکزیک»

  • 12:12
  • 1401/08/07
  • 18113