لطفی: حضور عنوانداران جهان در رقابت های جهانی انگیزه من را بالا می برد

عضو تیم ملی تکواندو گفت: حضور عنوانداران و برترین های جهان در وزن من انگیزه ام را دوچندان می کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، وزن دومی های تکواندو ایران در مسابقات جهانی موفق به کسب 2 طلا، 4 نقره و یک برنز شده اند. در طول سال های حضور ایران در آوردگاه جهانی 12 تکواندوکار هوگوی تیم ملی در این وزن را برتن کرده اند .

بهزاد خداداد در 4 دوره حضور خود در رقابت های جهانی،3 دوره متوالی به فینال راه یافت، یک طلا و دو نقره کسب کرد تا بهترین سبک وزن تاریخ تکواندو ایران لقب گیرد. فرزان عاشورزاده هم در 2 دوره حضور خود موفق به کسب یک مدال طلا شد. سید مهرداد رکنی و هادی مستعان هم هر کدام یک نقره کسب کردند و فریبرز دانش هم تک برنز وزن دومی را در رقابتهای 1989 سئول به نام خود ثبت کرد.

نکته جالب در خصوص وزن دوم تیم ملی در مسابقات جهانی این است، این وزن سال ها در اختیار بندرعباسی ها بود. در کنار فریبرز دانش، فرجام دانش و محمد زرین کلاه نیز در این وزن مبارزه کرده اند.

داود میمندی، اصغر طهماسبی، مهدی احمدی، یاسین اکبر نتاج ومحمد حسن پلنگ افکن هم دیگر وزنی دومی های ایران در رقابت های جهانی بودند. در بیست  و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی، حسین لطفی نماینده کشورمان است.

تکواندوکار ۲۱ ساله کشورمان در خصوص شرایط خود پیش از شروع مسابقات جهانی به روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: خداروشکر اردو و تمرینات منظمی را زیر نظر کادر فنی  پشت سر گذاشتیم و در حالی وارد مکزیک شده ایم که شرایط مطلوبی به لحاظ بدنی، روحی و روانی داریم. در مدت زمانی هم که تا شروع مسابقات باقی مانده است، می توانیم با تمهیدات کادر فنی ضمن هماهنگی با آب و هوا و همچنین اختلاف ساعت تهران و شهر محل برگزاری، به آمادگی آرمانی دست پیدا کنیم. 

لطفی ادامه داد: مسابقات قهرمانی جهان خیلی میدان بزرگی است که با توجه به تعداد تکواندوکاران شرکت کننده سنگین است و دشواری های خاص خودش را دارد. به امید خدا من قصد دارم بهترین خودم باشم و با کسب یک نتیجه مطلوب، به آرزوی قلبی خودم که طلای جهانی بزرگسالان است، دست پیدا کنم. 

فنی ترین تکواندوکار نوجوانان جهان با اشاره به رقبای خود در مسابقات جهانی اظهار داشت: تکواندوکاران مطرح جهان در وزن دوم از جمله قهرمانان المپیک و ادوار گذشته مسابقات جهانی همه حضور دارند. این موضوع انگیزه من را برای موفقیت دوچندان می کند. اهداف بزرگی در تکواندو دارم که مکزیک می تواند سر آغاز مسیر سخت رسیدن به این اهداف باشد.

وی که طلای نوجوانان جهان، طلای جام جهانی، نقره آسیا و طلای بازی های کشورهای اسلامی را در کارنامه دارد در پایان گفت: خانواده ام و کادر فنی تیم ملی زحمات زیادی برای من کشیده اند. تلاش می کنم شرمنده این عزیزان نشوم و با موفقیت در مسابقات جهانی پاسخ این زحمات را دهم. 

شایان ذکر است که حسین لطفی در وزن 58- کیلوگرم، در روز پایانی مسابقات قهرمانی جهان، یکشنبه 29 آبان ماه به دیدار رقبای خود می رود. 

  • 13:04
  • 1401/08/21
  • 4426