رقابت های قهرمانی جهان مکزیک 2022؛

مکزیک بعد از کره جنوبی و ایران سومین تیم قهرمان تکواندو جهان

پرونده بیست و پنجمین دوره رقابت های قهرمانی جهان با قهرمانی تیم ملی مکزیک در مجموع با کسب 6 مدال به اتمام رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پرونده بیست و پنجمین دوره رقابت های قهرمانی جهان  رقابت های تکواندو قهرمانی جهان که با حضور تکواندوکارانی از 120 کشور جهان از دوشنبه 23 آبان ماه به میزبانی مکزیک در سالن «متروپلیتن» شهر گوادالاخارا آغاز شده بود،  بعد از هفت روز رقابت بهترین های دنیا با شناخت تیم های برتر به کار خود پایان داد. 

تیم ملی مکزیک، میزبان این دوره از رقابت ها در مجموع مردان و زنان با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز (در مجموع 6 مدال) به عنوان قهرمانی رسید؛ این در حالی است که تیم کره جنوبی مدافع عنوان قهرمانی که با تمام ستاره هایش چشم امید به درخشش در این رویداد مهم داشت، پایین تر از چین در رده سوم ایستاد. چین با مدعیان سرشناس خود 2 طلا، 3 نقره و یک برنز به دست آورد و کره جنوبی 2 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز کسب کرد.

تیم صربستان نیز توانست با کسب 5 مدال (2 طلا، یک نقره و یک برنز) در جایگاه چهارم بایستد. اسپانیا، ازبکستان و کرواسی در جایگاه پنجم تا هفتم ایستادند.

در رده بندی بخش مردان ، کره جنوبی با ۳۴۵ امتیاز رتبه نخست را کسب کرد، اسپانیا با ۲۷۳ امتیاز  دوم شد و مکزیک با ۲۴۲ امتیاز در جای سوم ایستاد. چین با ۲۱۷ امتیاز ، صربستان با ۱۵۷ امتیاز، ایتالیا با ۱۳۵، مجارستان با ۱۳۳ و ازبکستان با ۹۷ امتیاز چهارم تا هشتم شدند. همچنین تیم ایران با کسب 87 امتیاز و کسب 3 برنز توانست عنوان یازدهمی را به دست بیاورد.

اما در مجموع مردان و زنان تیم ملی ایران که در این دوره از رقابت ها با ترکیبی جوان شده پا به مسابقات گذاشته بود؛ با کسب 3 مدال برنز رضا کلهر در وزن 68- کیلوگرم، مهران برخورداری در وزن 80- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 87+ کیلوگرم در جایگاه هجدهم قرار گرفت. این در حالی است که میانگین سنی ایران در این رویداد در گروه آقایان 21/5 سال و در گروه بانوان نیز 22/8 سال است.

برترین های این دوره از مسابقات به شرح ذیل است:
ارزشمندترین بازیکن آقایان: مهدی خدابخشی (صربستان)
ارزشمندترین بازیکن بانوان: دنیلا پائولو سوزا (مکزیک)
برترین مربی آقایان: هایری او (کره جنوبی)
برترین مربی بانوان: آلفونسو ویکتوریا (مکزیک)
برترین داور: محمد عادل (مصر) - سو کیونگ پارک (کره جنوبی)
جایزه مشارکت فعال: استرالیا
جایزه روح جوانمردی و مبارزه در ورزش: ژاپن

همچنین در پایان جواد آچاپ (بلژیک) و والریا سانتوس (برزیل) با پایان رای گیری کمیسیون ورزشکاران به عنوان اعضای این کمیته مشخص شدند. لازم به ذکر است پرچم فدراسیون جهانی به کشور جمهوری آذربایجان جهت میزبانی رقابت های جهانی 2023 (خرداد ماه سال 1402) سپرده شد.

  • 23:03
  • 1401/08/30
  • 6284