مردانی: با انگیزه دوچندان به شیاپ چانگ برمی گردم/ روند درمانی ام فراتر از حد تصور طی می شود

کاپیتان تیم ملی تکواندو با اشاره به انگیزه بالای خود برای بازگشت به میدان مبارزه، از روند خوب درمان خود و تسریع در بهبودی کامل سخن گفت.

سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی تکواندو آقایان کشورمان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در خصوص مصدومیت در تمرینات تیم ملی و عمل جراحی عنوان کرد: تکواندو ورزشی با برخورد بالا است و قطعا مصدومیت در ورزش حرفه ای اجتناب ناپذیر است و  کم و زیاد هر تکواندوکاری با آن مواجه می شود. من نیز جدا از این قائده نبودم و در جریان اجرای تکنیک در تمرینات مبارزه ای تیم ملی، فشار دوچندان به زانو پایم وارد و موجب آسیب دیدگی از ناحیه مینیسک پا شد.

او ادامه داد: عمل جراحی خوبی را پشت سر گذاشتم؛ دکتر رازی پزشک معالجم از هر نظر فوق العاده است که جا دارد از زحمات ایشان و کادرشان صمیمانه تشکر کنم. مینیسک پای راستم به همراه رباط خارجی ترمیم شدند؛ پارگی رباط صلیبی ام شک برانگیز بود و فکر می کردیم از ناحیه ACL شاید دچار آسیب شده ام که خدا را شکر اینگونه نبود و همین مورد باعث شد تا روند طول درمان کمتر باشد. اگر همه چیز خوب پیش برود انشاالله تا 4 ماه آینده می توانم ورزش حرفه ای را شروع کنم. خدا را شکر پروسه درمانی در حال طی شدن است و بیش از حد تصور پزشک معالج، خوب پیش می رود که جای بس خوشحالی دارد. تمام تمرکزم روی بازگشت و طی کردن این پروسه درمان است و قطعا انگیزه فراوانی دارم که به میادین برگردم. 

کاپیتان تیم ملی تکواندو در خصوص حضور در دور جدید تمرینات عنوان کرد: قصد دارم در جو تمرینات باقی بمانم و فیزیوتراپی و تمرینات هوازی را در تهران انجام دهم. فعلا تنها کاری که می توانم انجام دهم پدال زدن و انقباض عضله است. در کنار بازتوانی می خواهم روی بحث ذهنی و روانشناختی نیز کار کنم. تمام تمرکز و قدرتم را جمع می کنم تا روند بهبودی را سریع تر طی کنم.

مردانی در پایان در خصوص پیگیری های فدراسیون تکواندو در روند درمانی اش، تصریح کرد: همه چیز چه قبل و چه بعد از عمل ایده آل بود، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو پیگیر این روند بود و حتی به عیادت من آمد و همه چیز خیلی مرتب پیش رفت. با شرایطی که دارم امیدوارم متفاوت تر از گذشته و بهتر از قبل این پروسه را طی و به تکواندو ملحق شوم.

  • 13:06
  • 1401/11/23
  • 2736