سلیمی ستاره بی چون و چرای تیم ملی در گرند اسلم ووشی/ راه هموار 4 مدال آور ایران برای کسب سهمیه المپیک

رقابت های گرند اسلم ووشی با کسب 4 مدال ارزشمند برای ملی پوشان ایران در مسیر کسب سهمیه المپیک به پایان رسید؛ مدال هایی که شانس ایران را برای کسب سهمیه المپیک در 3 وزن بالا برده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رقابت های انتخابی و نهایی گرند اسلم به مدت 4 روز به میزبانی چین در شهر «ووشی» برگزار شد که در نهایت تیم کشورمان با 12 مدال رنگارنگ توسط نمایندگان کشورمان به پایان رسید. 8 مدال در مرحله مقدماتی و 4 مدال در مرحله نهایی که اهمیت فوق العاده ای برای تکواندو ایران در مسیر کسب سهمیه المپیک داشت.  طلای آرین سلیمی، 2 نقره مهران برخورداری و دانیال بزرگی و یک برنز رضا کلهر  تکواندو کشورمان را برای کسب سهمیه در اوزان 68-، 80- و 80+ کیلوگرم  امیدوار کرد. 

این 4 مدال ارزشمند در شرایطی به دست آمد که برترین های جهان در این رویداد شرکت کردند. در این بین «آرین سلیمی» در وزن 80+ کیلوگرم با حضور برترین های جهان توانایی های خود را ثابت کرد و توانست در فینال این  رویداد «امره اتلسی» دارنده رنکینگ پنجم جهان از کشور ترکیه را شکست دهد. طلایی که با عیار 24 سلیمی را در مسیر کسب سهمیه المپیک قرار داد. او در صورت کسب مدال ارزشمند در گرند اسلم ماه دسامبر، مسافر پاریس 2024 می شود؛ رویدادی که آرزوی هر ورزشکاری در جهان خواهد بود. 

در کنار سلیمی ایران 2 فینالیست دیگر نیز داشت؛ «دانیال بزرگی» و «مهران برخوداری» توانستند با برتری برابر کلیه رقبا در اوزان 68- و 80- کیلوگرم به دیدار نهایی برسند. دانیال بزرگی گرچه در ثانیه های پایانی نشان طلا را از دست داد؛ اما در سومین دیدار رو در رو مقابل «اولوگ بک رشیدوف» از ازبکستان پس از قهرمانی آسیای چانچئون و رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه شایستگی خود را به خوبی نشان داد. با توجه به حضور رشیدوف در جایگاه دوم رنکینگ المپیکی، بزرگی این شانس را دارد که با کسب مدال در رقابت های مرحله دوم بلیت خود را برای سفر به پاریس رزرو کند.

در وزن 80- کیلوگرم ایران در کنار کشورهای شرکت کننده مدعیان زیادی داشت اما این «مهران برخورداری» بود که باز هم توانست پس از رقابت های جهانی مکزیک یکی پس از دیگری رقبای قدرتمند و صاحب عنوان خود را کنار زند و به فینال برسد. برخورداری گرچه در رقابت های انتخابی گرند اسلم «جسوربک جایسانوف» ازبکستانی و قهرمان آسیای 2022 چانچئون را مغلوب کرد؛ اما در دور نهایی در یک دیداری نزدیک بازی را واگذار و ستاره نقره ای تیم ملی لقب گرفت. وزن پر ترافیک 80- با حضور مدعیان تراز اول جهان کار را برای هر تکواندوکاری در مسیر کسب سهمیه المپیک دشوار می کند، اما نباید فراموش کنیم یکی از همین مدعیان از شهرستان قزوین به تکواندو جهان معرفی شده است؛ «مهران برخورداری».

 

«رضا کلهر» ملی پوش شایسته ایران در وزن 68- کیلوگرم در اکثر رقابت هایی که پا به میدان گذاشت توانست صاحب مدال شود؛ او این بار در ووشی نیز سنت شکنی نکرد. وی گرچه برابر «رشیدوف» قهرمان المپیک در دیدار نیمه نهایی بازنده شد اما در بازی رده بندی مقابل «کانگ» از کره جنوبی به برتری در 2 راند رسید و گردن آویز برنز را تصاحب کرد. کلهر مانند 3 ملی پوش دیگر همچنان امیدوار است در دور بعدی گرند اسلم با درخشش راه را برای کسب سهمیه المپیک هموار کند. 

  • 10:05
  • 1402/01/15
  • 3465