در پایان مسابقات آزاد کشوری؛

تکواندوکاران نوجوان 13 استان موفق به کسب مدال شدند

رقابت های تکواندو نوجوانان قهرمانی آزاد کشوری در حالی بعد از 4 روز مبارزه مدعیان حضور در تیم ملی به پایان رسید که تکواندوکاران 13 استان موفق به کسب مدال شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دوازدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا طی روزهای ۱۱ تا ۱۳ شهریورماه به میزبانی کشور لبنان در شهر بیروت برگزار خواهد شد. به همین منظور مرحله نخست رقابت‌های انتخابی تیم ملی نوجوانان از صبح شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن خانه تکواندو آغاز و سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه با شناخت نفرات برتر  به پایان رسید.

در این دوره از رقابت ها 1056 تکواندوکار از استان های مختلف به مدت 4 روز برای کسب جواز حضور در اردوی تیم ملی به مصاف هم رفتند که در مجموع 10 مدال طلا، 10 نقره و 20 برنز توزیع شد و تکواندوکاران 13 استان موفق به کسب مدال شدند.

نفرات برتر هر اوزان به شرح زیر است:

در وزن ۴۵- کیلوگرم، مهدی رزمیان از فارس قهرمان شد. سید امیرمحمد عقیلی از مازندران به مدال نقره رسید و محمداسماعیل باجان از سمنان به همراه عرشیا زارع از فارس مشترکا در جایگاه سوم ایستادند.

در وزن ۴۸- کیلوگرم، سامان ضیائی از البرز قهرمان شد، ابوالفضل طلوعی از آذربایجان شرقی در رده دوم ایستاد و به مدال نقره دست یافت. امیررضا شکری و امیرمحمد نصیراحمدی هر 2 نفر از مازندران مشترکا در جایگاه سوم ایستادند.

در وزن ۵۱- کیلوگرم سینا محترمی از آذربایجان شرقی در رده نخست قرار گرفت، امیررضا کهریزی از کرمانشاه نایب قهرمان شد. امیرعلی مایلی از تهران به همراه مانی فلاح از مازندران به صورت مشترک در رده سوم جای گرفتند.

در وزن ۵۵- کیلوگرم نیز،امیرحسین میری از مازندران قهرمان شد و طلا گرفت. مهیار مسکنی از تهران به نشان نقره دست پیدا کرد و مبین علی پور از تهران به همراه آرش ضامنی از البرز به صورت مشترک روی سکوی سوم ایستادند.

در وزن ۵۹- کیلوگرم، طاها رحمانی از مازندران در سکوی نخست قرار گرفت و طلایی شد، سبحان محمدی از مرکزی در رده دوم قرار گرفت و ایلیا ذکایی از تهران به همراه سید اشکان حکمیان از همدان مشترکا در جایگاه سوم ایستادند.

در وزن ۶۳- کیلوگرم سینا رضا علیزاده از مازندران در سکوی نخست قرار گرفت. امیرمحمد کریمی از فارس به مدال نقره دست یافت، علیرضا نوری از تهران و سید امیرحسین احسانی از مازندران به صورت مشترک عنوان سومی را از آن خود کردند.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، رادین زینالی از آذربایجان شرقی طلایی شد و علی عسگری از تهران در جایگاه دوم قرار گرفت. امیررضا روئین از آذربایجان شرقی به همراه امیر صالحی از فارس هم مشترکا در رده سوم ایستادند.

در وزن ۷۳- کیلوگرم، امیررضا غلامی از گیلان طلایی شد و سید ابوالفضل عبادی از البرز در رده دوم ایستاد. امیرعباس اکرادلو از قزوین و محمدرضا یوسفی از فارس هم در رده سوم ایستادند.

در وزن ۷۸- کیلوگرم، صدرا مقدمی از آذربایجان شرقی در مبارزه نهایی با پیروزی مقابل محمد معین باهکده از مازندران صاحب عنوان قهرمانی این وزن شد و به مدال طلا رسید. باهکده به مدال نقره دست یافت و سید ابوالفضل حسینی از مازندران به همراه محمدرضا گودرزی از فارس عنوان سومی مشترک را از آن خود کردند.

در وزن ۷۸+ کیلوگرم، امیرمحمد رحمانی راد از کرمان طلایی شد. امیرحسین سلیمی از کرمانشاه در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره رسید. محمدرضا احمدی نیا از تهران و امیرعباس صادقی از گیلان مشترکا در رده سوم قرار گرفتند.

شایان ذکر است مرحله دوم رقابت های انتخابی، ورود به اردوی تیم ملی دهه سوم خردادماه خواهد بود که  نفرات منتخب کادر فنی، اعضای تیم های ملی نونهالان و نوجوانان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا و جهان در سال  1401(در صورت داشتن شرایط حضور در مسابقات) متعاقبا اعلام خواهد شد. 

  • 11:07
  • 1402/02/20
  • 2956