تکواندو قهرمانی جهان- باکو/5

تحقق سکونشینی پس از 6 سال/ میرهاشم حسینی در وزن 74- کیلوگرم

میرهاشم حسینی نماینده تکواندو ایران در وزن 74- کیلوگرم امیدوار است یک مدال طلا در باکو پایانی بر سختی های روزهای گذشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا 14 خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن 25000 نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می شود. 

قهرمان پر افتخار ایران در وزن 74- کیلوگرم سال 2017 و در نخستین حضور خود موفق به کسب مدال نقره مسابقات جهانی موجو در کره جنوبی شد. حسینی یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال بشمار می رود. گرچه میرهاشم در رقابت های جهانی 2019 با کارشکنی انگلیسی ها موفق به حضور در این رویداد نشد وچند ماه قبل هم در مکزیک  روی شیهاپ چانگ  جهانی نرفت؛  اما حالا با انگیزه فراوان در نظر دارد اتفاقات تلخ المپیک توکیو را برای همیشه به فراموشی بسپارد و راه را برای رسیدن به المپیک پاریس این مقصد جذاب هموار کند. 

در این گزارش قصد داریم به بررسی تکواندوکاران شاخص و صاحب نام حاضر در وزن 74- کیلوگرم و رقبای حسینی بپردازیم. 

«دنیل کوئسادا باررا» اسپانیایی قهرمان رقابت های جهانی مکزیک 2022 با کوله باری از تجربه و چندین مدال ارزشمند جهان، گرندپری و رقابت های مختلف چهره ای شاخص در وزن 74- کیلوگرم به شمار می رود که در رقابت های جهانی باکو حاضر است. او برای تکرار طلا در این رویداد مهم برنامه دارد و میرهاشم باید روی پیروزی مقابل دارنده 2 مدال طلا و یک برنز جهان آنالیز دقیقی داشته باشد. این اسپانیایی 3  بار با امیرمحمد بخشی مبارزه کرده که تنها یک بار پیروز شده و 2 بار هم بازنده میدان را ترک کرده است. آخرین آن نیز در فینال جام ریاست فدراسیون جهانی در استانبول بود که بخشی وی را نقره داغ کرد؛ حالا یک میانه ای دیگر این بار شانس دارد تا در صورت رویارویی مقابل این حریف پیروز شود.

«فیراس کاتوسی» از کشور تونس یکی از نامداران تکواندو در کشور خود محسوب می شود و رنکینگ سوم جهان را در اختیار دارد. دارنده مدال برنز جهانی گوادالاخارا با فیزیک مناسب، قد و قامت بلندتر نسبت به سایر رقبا، تکنیک های بالا را به خوبی اجرا می کند. با این وجود مهران برخورداری ماه گذشته در ووشی به نشان داد که مبارزه با ایرانی ها  کار هر تکواندوکاری نیست.

«استفان تاووک» صربستانی در گوادالاخارا خوش درخشید و صاحب مدال برنز شد اما در رقابت های فینال گرندپری ریاض ناکام بود و دستش از مدال کوتاه ماند. وی از جمله تکواندوکارانی است که روی کاغذ شانس تکرار مدال در رقابت های جهانی را داراست. این صربستانی هم طعم شکست برابر تکواندوکاران ایرانی را توسط بخشی در پرزیدنت کاپ استانبول چشیده است. 

«جسوربک جایسانوف» با روحیه ای مضاعف در رقابت های جهانی حاضر می شود؛ او در فینال رقابت های نهایی گرند اسلم ووشی چین برابر «مهران برخورداری» به برتری رسید و توانست طلایی شود که راه برای حضور در المپیک پاریس 2024 بسیار هموار شده است. جسوربک با میرهاشم 2 بار مبارزه کرده است که یک پیروزی و یک شکست داشته و نماینده کشورمان راه پیروزی بر او را به خوبی می داند.

فلاحی راد: امیدوارم میرهاشم در باکو خوش شانس باشد

حسن فلاحی راد مربی سازنده میرهاشم حسینی در خصوص این تکواندوکار گفت: میرهاشم از 8 سالگی زیر نظر من تکواندو را شروع کرد و در یک دوره از مسابقات نونهالان توانست مدال برنز را کسب کند. او در نوجوانان هم در مسابقات آسیایی توانست برای ایران مدال طلا را به ارمغان بیاورد. در سال 2017 در بخش بزرگسالان توانست به مدال نقره دست یابد و می توان گفت از سال 2017 شاهد اوج گیری او در میادین مختلف بودیم.

او گفت: متاسفانه مسابقات المپیک توکیو همزمان با شیوع ویروس کرونا شد و میرهاشم نتوانست تمرینات خوبی را داشته باشد و همین موضوع باعث شد تا در المپیک در حد توان خود ظاهر نشود. مسابقات باکو دومین رقابت های جهانی است که میرهاشم در آن حضور پیدا می کند و امیدوارم برخلاف 2 دوره گذشته با بدشانسی مواجه نشود و با کسب مدال خوشرنگ به ایران بازگردد.

  • 09:25
  • 1402/02/25
  • 2952