سومین نقره ایران بر گردن برخورداری / ‏پایان‬ کار نمایندگان ایران در گرندپری رم با ۵ مدال رنگارنگ

پرونده نخستین مرحله از رقابت های گرندپری در سال ۲۰۲۳ در «رم» با کسب ۵ مدال رنگارنگ برای تیم ملی کشورمان بسته شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات جمعه ۱۹ خردادماه با حضور ۲۵۶ تکواندوکار از ۵۳ کشور جهان به میزبانی ایتالیا در دانشگاه تربیت بدنی «فرو ایتالیکو» شهر رم آغاز شد و یکشنبه شب به پایان رسید. تیم ملی کشورمان در این مسابقات موفق به کسب ۵ مدال نقره و برنز شد.

«مهران برخورداری» آخرین نماینده کشورمان بود که در وزن ۸۰- کیلوگرم موفق شد به مدال نقره دست پیدا کند. وی کار خود را با برتری ۲ بر صفر مقابل «برایان سالازار» از مکزیک آغاز کرد و در ادامه «اسماعیل بوزید» از فرانسه را نیز با همین نتیجه از پیش رو برداشت. او یک بار دیگر ۲ بر صفر و این بار «جسوربک جایسانوف» دارنده طلای آسیا و طلای گرنداسلم ووشی از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد و در این مرحله نیز «ریچارد اورمن» از نروژ را در 2 راند شکست داد و راهی دیدار نهایی شد.

تکواندوکار قزوینی تیم ملی کشورمان در این مرحله «صالح الشرابتی» نایب قهرمان المپیک توکیو 2020 را پیش روی داشت که  در راند اول 7 بر 5 به برتری رسید؛ در راند دوم صالح با نتیجه 4 بر 4 پیروز شد و در راند سوم نیز با نتیجه نزدیک 6 بر 5 نماینده ایران بازی را واگذار کرد و نشان نقره را بر گردن آویخت.

امروز تیم ملی کشورمان چهار نماینده داشت که «امیرمحمد بخشی» به دلیل آسیب دیدگی در مبارزات حضور پیدا نکرد اما به دلیل حضور در وزنکشی امتیاز این بخش را دریافت خواهد کرد. «غزل سلطانی» پس از برتری مقابل «رقیه یلدریم» از ترکیه و «آندره رامیرز» از کلمبیا، در یک چهارم نهایی به «مبینا نعمت زاده» باخت. نعمت زاده هم پیش از این دیدار «دنیا ابوطالب» دارنده مدال برنز دوره قبل مسابقات جهانی از عربستان و «لنا استاکوویچ» از کرواسی با 2 طلای قهرمانی جهان را شکست داده بود. وی در نیمه نهایی به نماینده عنوان دار تایلند باخت و برنز گرفت.

بر همین اساس تیم ملی کشورمان به کار خود در این دوره از مسابقات با 5 مدال نقره و برنز خاتمه داد. «ناهید کیانی، مهران برخورداری و مهدی حاج موسایی» 3 نشان نقره و ابوالفضل زندی و مبینا نعمت زاده 2 مدال برنز کسب کردند. 

هدایت تیم ملی در گروه آقایان برعهده بیژن مقانلو به عنوان سرمربی است؛ مسعود حجی زواره نیز مربی خواهد بود. در گروه بانوان مینو مداح سرمربی و مهروز ساعی مربی هستند. همچنین دکتر رهبری به عنوان پزشک تیم را یاری می کند. 

به نفرات برتر این مسابقات به ترتیب کسب مدال طلا، نقره و برنز 60، 36 و 21.6 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می گیرد. 

 

  • 23:22
  • 1402/03/21
  • 9323