رکوردشکنی به سبک بانوان شایسته تکواندوی ایران

تیم ملی تکواندو کشورمان در 2 رویداد مسابقات قهرمانی جهان باکو و گرندپری رم دست به یک کار بزرگ زد و عناوین با ارزشی کسب کرد که در تاریخ رشته ورزشی المپیکی تکواندو بی سابقه بوده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان شب گذشته 21 خرداد ماه در رقابت های گرندپری رم 2023 دومین نشان خود که به رنگ برنز بود را توسط «مبینا نعمت زاده» در وزن 49- کیلوگرم به دست آورد. یک نشان نقره نیز شب نخست این رویداد توسط «ناهید کیانی» در وزن 57- کیلوگرم تصاحب شده بود. 

2 مدال نقره و برنز کیانی و نعمت زاده یک آمار جالب توجه در تکواندو و به ویژه ورزش بانوان کشور آن هم تنها یک هفته بعد از رقابت های قهرمانی جهان و اتفاقات خوش این رویداد برای بانوان به حساب می آید. برای اولین بار تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان در رقابت های گرندپری که برترین های رنکینگ اوزان المپیکی در آن به مصاف هم می روند و به نوعی از لحاظ کیفیت و سطح برگزاری چیزی از رقابت های جهانی کم ندارد، با کسب 2 مدال نقره و برنز دست به کار بزرگی زدند. تکواندو بانوان پیشتر تنها یک بار در گرندپری روسیه موفق به کسب مدال شده بود؛ نشان زرینی که با هدایت مینو مداح سرمربی با تجربه تیم ملی رقم خورد.

تیم ملی تکواندو بانوان از ابتدای سال 1401 روند رو به رشدی داشته است بطوریکه در رقابت های قهرمانی آسیا با 6 نماینده 6 مدال رنگارنگ تصاحب کرد و برای نخستین بار آن هم در کره جنوبی مهد تکواندوی جهان، بالاتر از همه مدعیان روی سکوی نخست قاره کهن تکیه زد. موفقیت ها به همین جا ختم نشد، غیر از اتفاقات رقابت های قهرمانی جهانی مکزیک 2022، بانوان ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قوینه، 2 تورنمنت بیروت و فجیره امارات عناوین خوبی به دست آوردند تا پایه گذار یک اتفاق تاریخی در رقابت های قهرمانی جهان باکو باشند. اولین نشان طلای تاریخ تیم ملی تکواندو بانوان در باکو تصاحب شد و «ناهید کیانی» پس از 9 سال در 2 گروه بانوان و آقایان تنها فینالیست طلایی این رویداد مهم لقب گرفت. ضمن اینکه با این نشان تاریخی تیم ملی بانوان در جایگاه پنجم جهان ایستاد. 

کادر فنی تیم ملی تکواندو بانوان متشکل از «مینو مداح و مهروز ساعی» به همراه مربیان ادواری با زحمت فراوان ابتکار عمل را به دست گرفته اند؛ تیم ملی تکواندو بانوان که اداور گذشته یک سهمیه المپیک از رقابتهای قاره کسب می کرد،  برای اولین بار این شانس را دارد که از طریق سیستم رنکینگ دو سهمیه حضوردر المپیک 2024 پاریس را کسب کند. «ناهید کیانی» شانس بالایی برای رزرو بلیت پاریس  در وزن 57- کیلوگرم دارد و «مبینا نعمت زاده» با دریافت نشان برنز گرندپری رم و ارتقا جایگاه خود در رنکینگ وزن 49- کیلوگرم علاقه مندان به تکواندو را برای کسب سهمیه دوم امیدوار کرده است.

مسیر رو به رشد تیم ملی تکواندو بانوان با اعتماد به کادر فنی تیم ملی ادامه دارد و امید است تا در رویدادهای مهم پیش رو مانند بازی های آسیایی هانگژو و البته المپیک پاریس 2024، شاهد موفقیت تکواندوکاران خوش آتیه کشورمان باشیم. 

  • 12:18
  • 1402/03/22
  • 8786