یک نقره و یک برنز سهم تکواندوکاران شایسته مازنی از قهرمانی تیم ملی در تورنمنت ترکیه

رقابت‌های تکواندو آزاد ترکیه با یک نقره و یک برنز از مازنی ها به پایان رسید تا تیم ملی ایران عنوان قهرمانی را کسب کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل هیات تکواندو استان مازندران، دهمین دوره رقابت های تکواندو بین المللی آزاد ترکیه که با حضور 1787 تکواندوکار از کشورهای مختلف در سالن «طاها گل» شهر آنکارا آغاز شده بود، امروز یکشنبه با مسابقات تمامی اوزان گروه مردان به پایان رسید.

پریسا جوادی در بخش زنان، عرفان بزرگی و ابوالفضل عباسی در بخش مردان نمایندگان مازنی حاضر در این رویداد بودند که ابوالفضل عباسی در وزن 87- کیلوگرم موفق به کسب دومین مدال نقره تیم ایران شد.

وی دور نخست با قرعه استراحت مواجه شد و سپس 2 بر صفر «دمیر» از ترکیه را شکست داد و در ادامه با برتری 2 بر صفر مقابل «دنیزمان» از کشور میزبان راهی مرحله نیمه نهایی شد. عباسی در این مرحله مقابل «هاربار» از اوکراین به پیروزی دست یافت. وی در مبازه نهایی «نیکیتا رافالوویچ» دارنده دو نقره و یک برنز جهان و طلا و نقره بازی‌های آسیایی از ازبکستان 2 بر یک بازنده شد و به مدال نقره رسید.

تک مدال برنز تیم ایران سهم عرفان بزرگی بود. وی در وزن 68- کیلوگرم دور نخست مقابل «چشور» از ترکیه 2 بر صفر صاحب برتری شد و سپس «میرزویف» از اوکراین را 2 بر یک شکست داد. ملی پوش کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی «ک شگین» از ترکیه را نیز با همین نتیجه از پیش رو برداشت، اما در مرحله نیمه نهایی در مبارزه نزدیک 2 بر یک برابر «ارر برکای» دیگر نماینده میزبان باخت و روی سکوی سوم ایستاد.

در بخش مردان 230 تکواندوکار به رقابت پرداختند که تیم ملی کشورمان با کسب چهار مدال طلا، دو نقره و یک برنز بالاتر از میزبان و همه مدعیان اصلی آسیا از جمله اردن و ازبکستان روی سکوی قهرمانی ایستاد.

 

  • 14:42
  • 1402/04/19
  • 2564