رضا محمدیان تکواندوکار آذربایجان شرقی در مسابقات جهانی هانمادانگ

تکواندوکار آذربایجان شرقی در مسابقات جهانی در کشور کره جنوبی حضور دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو کشور و به نقل از هیات تکواندو استان آذربایجان شرقی، رضا محمدیان در مسابقات جهانی هانمادانگ در کشور کره جنوبی حضور دارد.

وی اولین مدال آور استان آذربایجان‌ شرقی در مسابقات قهرمانی آسیا هانمادانگ اندونزی 2019 بوده و افتخارات بی‌شماری در مسابقات قهرمانی کشور داشته که می‌توان به چند قهرمانی و انتخاب به عنوان فنی ترین بازیکن اشاره کرد.

 وی همچنین اولین نفر در تاریخ تکواندو استان است که به مسابقات جهانی هانمادانگ تکواندو اعزام می‌شود و ‌در دو بخش (سونال کیوک پا) و (جوموک کیوک پا) در مسابقات جهانی حضور خواهد داشت.

مسابقات جهانی تکواندو در بخش هانمادانگ‌، هر ساله به میزبانی دائمی کره جنوبی برگزار می‌شود‌، ورزش هانمادانگ در بر دارندۀ تکنیک‌های پایۀ تکواندو، تکنیک پوم سه، دفاع های شخصی و شکستن جسم‌های مختلف است و در واقع جشنواره ورزش تکواندو نیز گفته می‌شود. فدراسیون جهانی تکواندو چندین سال است که با همراهی مرکز فنی تکواندوی جهانی‌(کوک کی وان) مسابقات هانمادانگ را با هدف پرورش و رشد و بهبود مهارت های تکواندوکاران و معرفی این رشته به تمام جهانیان برگزار می‌کند. سبک‌های هانمادانگ بسیار متنوع است و هر شخصی می تواند بسته به توانایی‌ها و علاقه‌مندی‌هایش وارد یکی از شاخه‌های این ورزش بشود و به صورت تخصصی در آن پیشرفت کند.

ورزش هانمادانگ و برگزاری انواع مسابقات هانمادانگ، در حقیقت بستر و فرصت مناسبی برای معرفی و ارائه کردن دستاوردها و شیوه های نوین ورزش تکواندو به شمار می آید و همه ساله پس از این مسابقه‌ها تکنیک‌ها و شیوه‌های حرفه‌ای جدیدی به این ورزش افزوده می‌شود.

  • 21:50
  • 1402/04/31
  • 1944