ثبت دومین مدال طلا تکواندو ایران در یونیورسیاد به نام حسین پور

ملی پوش وزن 58- کیلوگرم کشورمان در دیدار پایانی مسابقات یونیورسیاد چین، حریف ازبکستانی خود را شکست داد و دومین طلای تکواندو و سومین طلای کاروان ورزشی ایران را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، علیرضا حسین پور برای کسب مدال در مبارزه نهایی رقابت های یونیورسیاد دانشجویان جهان مقابل «امیربک تورائف» از ازبکستان قرار گرفت و در دو راند متوالی و با نتایج 6  بر صفر و 7 بر6 مبارزه را  به سود خود خاتمه داد  دومین مدال تکواندو ایران را کسب کند. پیش از او، مهدی حاجی موسایی روز گذشته توانسته بود نخستین مدال طلای تکواندو را به دست آورد.

حسین پور برای رسیدن به مبازره پایانی  «لیل برونو» از برزیل، «آچنینه از هلند،  «بدارت ساموئل» از فرانسه و  «پارک چن» از کره جنوبی را با نتایج مشابه 2 بر صفر شکست داده بود. 

مهران برخورداری ملی پوش وزن 80- کیلوگرم کشورمان هم امروز با شکست در دیدار نیمه نهایی مقابل سوخرات سالائف از ازبکستان به مدال برنز بسنده کرد. غزل سلطانی و ملیکا میرحسینی نیز دیگر ملی پوشان ایران بودند که با شکست مقابل حریفان خود خداحافظی زود هنگامی با مسابقات داشتند.

تیم ملی تکواندو ایران تا کنون موفق به کسب دو مدال طلا توسط مهدی حاج موسایی و علیرضا حسین پور و یک مدال برنز  توسط مهران برخورداری و چهار مدل برنز هم در بخش پومسه کسب کرده است. 

 

  • 14:15
  • 1402/05/10
  • 1200