مازندران با 4 مدال در یونیورسیاد به دنبال کسب مدال در مسابقات تیمی/ حسین پور و پوراسماعیل برای مسابقات تیمی آماده می شوند

یک طلا در تکواندو و 3 برنز در پومسه حاصل تلاش مازنی ها در سی و یکمین دوره مسابقات المپیک یونیورسیاد دانشجویان جهان شد، فردا مبارزات تیمی با حضور 2 مازنی آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل هیات تکواندو مازندران، سی و یکمین دوره مسابقات المپیک یونیورسیاد دانشجویان جهان از روز جمعه 6 مرداد ماه در بخش پومسه و کیوروگی در چنگدو چین در حال برگزار است، مازندران با 2 نماینده پومسه و 4 هوگوپوش در کیوروگی موفق به کسب 4 مدال شد.

مرتضی زنده دل در انفرادی پومسه زنگ اولین کسب مدال مازنی ها را به رنگ برنز به صدا در آورد، پس از آن به همراه رضا جلالی فر با حضور در ترکیب 3 نفره تیم ملی موفق به کسب مدال برنز شدند تا 3 مدال در بخش پومسه حاصل شود.

با شروع مبارزات تکواندوکاران در بخش کیوروگی، علیرضا حسین پور اولین نماینده مازندران در وزن 58- کیلوگرم به مصاف حریفانش رفت و در فینال مقابل «امیربک تورائف» از ازبکستان قرار گرفت و در دو راند متوالی و با نتایج 6  بر صفر و 7 بر6 مبارزه را  به سود خود خاتمه داد، تا دومین مدال طلا تکواندو ایران را کسب کند.

علیرضا نادعلیان در وزن 87+ کیلوگرم پس از یک دور استراحت مقابل نماینده ای از کشور چین تایپه، با وجود جبران مسابقه در راند دوم و رسیدن به تساوی  یک بر یک، در راند سوم با یک اختلاف بازی را واگذار کرد و از ادامه مسابقات بازماند.

عرفان بزرگی آخرین نماینده در بخش آقایان بعد از 3 برد مقابل نماینده کشور چین، دارنده مدال نقره جهانی گوادالاخارا و مدال نقره آسیا 2022 کره جنوبی قرار گرفت و بازی را واگذار کرد و از کسب مدال یونیورسیاد جا ماند.

در بخش بانوان زهرا پوراسماعیل نماینده مازندران که مدتی است در وزن هفتم ترکیب تیم ملی وارد شیاپ جانگ می شود نتوانست در این وزن موفق باشد و در اولین گام مقابل حریفی از آمریکا، با قبول شکست شانس کسب مدال در المپیک یونیورسیاد جهان در کشور چین از دست داد.

فردا مبارزات تیمی دانشجویان پیگیری می شود که در 2 بخش بانوان و آقایان مبارزات خود را پیگیری می کنند.

علیرضا حسین پور در وزن 58- کیلوگرم و زهرا پوراسماعیل در وزن 73- کیلوگرم در ترکیب تیمی تیم ملی ایران به شیاپ جانگ می روند.

ترکیب تیمی آقایان علیرضا حسین پور (58- کیلوگرم)، میرهاشم حسینی (74- کیلوگرم)، مهران برخورداری (80- کیلوگرم) و آرین سلیمی (87- کیلوگرم) می باشد، بانوان با ترکیب ناهید کیانی (53- کیلوگرم)، ملیکا میرحسینی (67- کیلوگرم)، زهرا پوراسماعیل (73- کیلوگرم) و آناهیتا توکلی (73+ کیلوگرم) مبارزات خود را پیگیری می کنند

 

  • 20:03
  • 1402/05/12
  • 1149