نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی:

تکواندو، رشته ورزشی انسان‌ساز است/ لزوم حمایت بخش خصوصی از تکواندو

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از تکواندو به عنوان رشته ورزشی انسان‌ساز و مقاوم نام برد و گفت: باید حمایت از ورزش به ویژه عرصه قهرمان پروری در جامعه فرهنگ سازی شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیأت تکواندو استان اردبیل، علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزش های رزمی مهم و ارزشمند هستند، گفت: تکواندو به عنوان یکی از رشته های ورزشی رزمی، انسان ساز و مقاوم است.

وی به کاربرد تکواندو در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ حمایت از ورزش به ویژه تکواندو در جامعه فرهنگ سازی شود.

نیکزاد خواستار حمایت بخش خصوصی از تکواندو استان اردبیل شد و گفت: تنها با همدلی و یکرنگی می توان مشکلات ورزش استان اردبیل را کاهش داده و روزنه های پیشرفت و تعالی ورزش به ویژه تکواندوی اردبیل در سطح ملی و جهانی را فراهم کرد.

وی به توان دولت در حمایت از رشته های ورزشی اشاره کرد و گفت: هرچقدر هم که رشته های ورزشی در بودجه بیشتر دیده شوند بازهم کم است بنابراین برای پویایی و توسعه ورزش به ناچار باید بخش خصوصی به مقوله ورزش و حمایت از هیات های ورزشی در برگزاری مسابقات و قهرمان پروری وارد شوند.

  • 12:46
  • 1402/06/16
  • 1076