بخشش از بخشی

رنجبرپور: تکواندوکار میانه ای کاندیدای اول حرکت جوانمردانه سال

رئیس هیات تکواندو استان آذربایجان شرقی گفت: حرکت امیرمحمد بخشی می توان جوانمردترین حرکت ورزشی سال کشور یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو کشور و به نقل از هیات استان آذربایجان شرقی، جعفر رنجبرپور رئیس هیات تکواندو استان آذربایجان شرقی گفت: در ابتدا کسب سهمیه المپیک پاريس را به رئیس فدراسیون تکواندو؛ مربیان تیم ملی و مهران برخورداری و مربی اش و همدانی های عزیز و همچنین کسب مدال برنز گرند اسلم را به میرهاشم تبریک می گویم.

وی بیان داشت: امیرمحمد بخشی امروز دو بار از مسابقه با تکواندوکاران ایرانی حاضر در گرند اسلم انصراف داد تا یک سهمیه  المپیک پاریس به ایران برسد.

رنجبرپور افزود: درست است عدم تصمیم مبارزه بخشی با مهران برخورداری با صلاحدید مربیان تیم ملی بوده و این تصمیم درست به کسب سهمیه المپیک پاریس برای ایران منجر شد اما فراموش نکنیم امیرمحمد بخشی تکواندوکار کوچکی نیست و در سوابق وی قهرمانی در بازی های آسیایی و کسب مدال نقره المپیک توکیو در بخش تیمی به چشم می خورد و سابقه شکست دادن مهران برخروداری را هم داشت و گرفتن این تصمیم برای  تکواندوکاری بعد از ماه ها تلاش و حضور در اردوهای طاقت فرسا بسیار سخت بوده و برای سرافرازی تکواندو کشور چنین تصمیمی گرفته است.

رئیس هیات تکواندو استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: قطعا این حرکات جوانمردانه بخشی باید مورد تقدیر و تشکر گرفته و به عنوان حرکت ورزشی سال نام گیرد.

لازم به ذکر است در مرحله نیمه نهایی مسابقات گراند اسم چین امیرمحمد بخشی باید به مصاف مهران برخورداری می رفت و چون حریف اش به دلیل رنکینگ شانس بیشتری به کسب سهمیه المپیک پاریس داشت، از حضور در این مسابقه انصراف داد و در نهایت برخورداری در فینال با شکست دادن تکواندوکار ازبک سهمیه المپیک 2024 پاریس را کسب کرد.

  • 23:50
  • 1402/10/02
  • 713