پولادگر: وفاق و همدلی کلید واژه موفقیت در تکواندو است/ به عملکرد ملی پوشان در منچستر خوش بین هستم

رییس فدراسیون تکواندو گفت: حضور رییس فدراسیون جهانی پس از سال‌ها در ایران مهر تاییدی بر توان فنی بالای فدراسیون تکواندو کشورمان در این میزبانی مهم در آسیا بود که این دستاورد کوچک‌ترین ثمره وفاق و همدلی خانواده بزرگ تکواندو می‌باشد.

سال 1397 در حالی برای فدراسیون تکواندو به پایان رسید که در این سال تکواندو ایران علاوه بر افتخاراتی که هرساله برای کشورمان رقم می‌زد؛ توانست 7 رویداد بین‌المللی را میزبانی نماید که این مهم ثبت رکوردی جدید در کارنامه این رشته پرافتخار می‌باشد و در نوع خود بی‌نظیر است.

سال 1398 با توجه به اینکه سال پیش از بازی‌های المپیک می‌باشد، سالی حساس و سرنوشت ساز برای این رشته است؛ تکواندو که همواره توانسته در میادین بین‌المللی مختلف پرچم میهن عزیزمان را به اهتزاز در آورد حالا روزشمار خود را برای حضور در این آوردگاه آغاز کرده است.

سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو کشورمان در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: 1397 سال شلوغ و پرکاری برای تکواندو بود و باتوجه به رویکرد فدراسیون مبنی بر کیفی سازی در این سال افتخار داشتیم تا میزبانی رویدادهای بین‌المللی تکواندو را برعهده بگیریم و رکورد جدیدی را در کارنامه تکواندو ایران ثبت نماییم؛ فروردین‌ماه مسابقات جام فجر که قدیمی‌ترین تورنمنت در آسیا می‌باشد و رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را برگزار کردیم. آذرماه دوره معادل سازی دان‌های ملی به بین‌المللی و اسفندماه نیز 4 رویداد بین‌المللی را در کمتر از یک‌ماه میزبانی کردیم همچنین حضور رییس فدراسیون جهانی پس از سال‌ها در ایران مهر تاییدی بر توان فنی بالای فدراسیون تکواندو کشورمان در این میزبانی مهم در آسیا بود که این دستاورد کوچک‌ترین ثمره وفاق و همدلی خانواده بزرگ تکواندو می‌باشد.

وی افزود: خدا را شکر با این میزبانی‌ها توانستیم گام موثری را در راستای افزایش رنکینگ المپیکی ملی‌پوشان کشورمان در سال پیش از المپیک برداریم. همچنین دیگر تکواندوکارانی که به دنبال حضور در میادین بین‌المللی و مبارزه با هوگوپوشان مطرح جهان بودند توانستند این تجربه را کسب نمایند.

رییس فدراسیون تکواندو کشورمان خاطر نشان کرد: خدا را شاکریم در سال 1397 توانستیم در میادین مختلف خوش بدرخشیم و افتخارات قابل توجهی را کسب نماییم؛ شاهکار نوجوانان کشورمان در مسابقات جهانی و بدست آوردن عنوان قهرمانی با 7 مدال طلا و 2 برنز امری بی سابقه بود. کسب سکوی قهرمانی و نایب قهرمانی پاراتکواندو، کیوروگی و پومسه در مسابقات قاره کهن و پس از آن بدست آوردن سومین عنوان قهرمانی متوالی در بازی‌های آسیایی جاکارتا نتایج خوبی بود که حاصل شد.

وی افزود: دربازی‌های المپیک جوانان تکواندوکاران شایسته کشورمان موفق شدند با 3 مدال طلا و یک نقره افتخاری بزرگ و چشمگیری را بدست آوردند. مسابقات گرندپری‌، گرنداِسلم، تیمی قهرمانی جهان، ارتش‌های جهان و ... نیز مدال‌های خوشرنگی را برای ایران به ارمغان آورد. در مجموع تکواندو در سال 97 نتایج درخشانی را در رویدادهای بسیار مهم بین المللی و در رده‌های سنی مختلف کسب کرده است.

پولادگر در ادامه با اشاره به مسابقات جهانی 2019 گفت: این رقابت‌ها اردیبهشت‌ماه در منچستر برگزار می گردد و دارای امتیاز بالایی است که در سال قبل از المپیک بسیار حائز اهمیت می‌باشد؛ به عملکرد ملی پوشان در منچستر خوش بین هستم و می‌دانم که جوانان شایسته کشورمان از اقتدار تکواندو ایران دفاع می‌نمایند.

رییس فدراسیون تکواندو با اشاره به تاثیر برگزاری مسابقات لیگ در این موفقیت‌ها، بیان کرد: سال 97 لیگ‌های تکواندو در 16 رده و در قالب 373 تیم و در دو گروه زنان و مردان برگزار شد و استقبال از سوی تیم‌ها و تکواندوکاران بی سابقه بود تا جاییکه حضور بیش از 6200 نفر را در رقابت‌ها شاهد بودیم و بدون شک این مسابقات در ارتقاء سطح فنی تکواندو کشورمان موثر می‌باشد. لیگ طی این سال‌ها روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته اما به نظرم تکواندو ایران پتانسیل بالاتری دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این میان نباید نقش مسابقات کشوری را نادیده گرفت، این رقابت‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد و همواره نیروهای جوان و مستعد را به تکواندو معرفی کرده است. در بخش برنامه‌ریزی نیز می‌توان به برگزاری آزمون‌های متعدد، دوره‌های مربیگری و داوری اشاره کرد.

رییس فدراسیون تکواندو تصریح کرد: این مجموعه افتخار دارد در سال 97 علی‌رغم مشکلات فراوانی که در حوزه‌های مختلف به واسطه مسایل مالی وجود داشت، همچنین عدم تحقق بودجه مصوب وزارت ورزش و ناکافی بودن بودجه تخصیصی متاثر از نوسانات قیمت ارز، برنامه‌های پیش‌بینی شده در تقویم ورزشی خود را به صورت کامل اجرا نماید. 

پولادگر با اشاره به سال حساسی که پیش‌رو تکواندو است گفت: سال 2019 برای هوگوپوشان ایران با حضور در سه رویداد بین‌المللی به میزبانی کشورمان آغاز شد، خدا را شکر نمایندگان کشورمان با انگیزه بالا توانستند در این رقابت‌ها امتیازات خوبی کسب نمایند و اکنون خود را برای حضور در مسابقات جهانی آماده می‌کنند. رویدادهای مهمی در مسیر ملی‌پوشان برای رسیدن به هدفشان قرار دارد و باید از تمامی این فرصت‌ها بهره کافی را برده و امتیازات لازم را کسب نمایند. سال قبل از المپیک، سال حساس و خطیری است که تکواندوکاران باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرده تا مزد زحمات چند ساله خود را با بهترین شکل بگیرند.

رییس فدراسیون تکواندو در پایان گفت: از خداوند بزرگ برای تمامی مردم ایران عزیز سال جدید را سالی پر از خیر و برکت طلب می‌نمایم و از آنها می‌خواهم دعای خیر خود را بدرقه راه قهرمانان این سرزمین نمایند تا انشاءالله شاهد درخشش بیش از پیش کشورمان در میان ملت‌های مختلف باشیم.

  • 09:43
  • 1398/01/24
  • 17676