کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

سرمربی تیم‌ملی تکواندو بانوان گفت: کادرفنی اصراری ندارد تا تیم ملی با ترکیب کامل به مسابقات جهانی اعزام بشود و هر تکواندوکاری که قابلیت و شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌قرار می‌گیرد.

اردوی تیم‌ملی تکواندو بانوان کشورمان از دی‌ماه سال گذشته برای آماده سازی جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان آغاز شده و دختران تکواندو حالا پس از پشت سر گذاشتن اردویی 3 ماهه به مدت 5 روز تعطیل و سپس ادامه تمرینات را از 4 فروردین‌ماه پیگیری خواهند کرد. 

مهرو کمرانی سرمربی این تیم در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: پس از برگزاری رقابت‌های آزاد کشوری دو مرحله مسابقات انتخابی و حضور در رویدادهای جام ریاست فدراسیون جهانی و جام فجر که برای ما حکم مسابقه انتخابی داشت را پشت سر گذاشتیم. 

وی افزود: در مسابقات بین‌المللی کیش ما به بچه‌هایی که خارج از اردو بودند شانسی دوباره دادیم و عملکرد آنها مورد بررسی قرار گرفت. زهرا شیدایی از سایر نفراتی که حضور داشتند بهتر بود و در جام ریاست فدراسیون جهانی در مبارزه با هوگوپوش کره‌جنوبی تنها با یک اختلاف امتیاز و آن هم اخطار اشتباه، نتیجه را واگذار کرد.

سرمربی تیم‌ملی گفت: هوگوپوشان در جام ریاست فدراسیون جهانی با توجه به سطح فنی بالا عملکرد خوبی داشتند و به مصاف بهترین تکواندوکاران دنیا رفتند. چین و کره‌جنوبی با نفرات اصلی در این رویداد حضور داشتند و هوگوپوشان دیگر کشورها نیز خوب بودند. ما با ترکیب اصلی در این رقابت‌ها حضور پیدا نکردیم و یکی از دلایلش این بود که بچه‌ها آنالیز نشوند.

وی اینطور ادامه داد: تکواندوکاران در این رویداد با تمام توان مبارزه کردند و توانستند هوگوپوشان قدرتمندی همچون طلایی بازی‌های آسیایی، قهرمان آسیا و ... که بدون شک آنها را در بازی‌های المپیک 2020 خواهیم دید، شکست دهند. بچه‌ها در مبارزه با این تکواندوکاران متوجه شدند چه میزان با آنها اختلاف دارند و بازخورد خوبی نیز برای ما داشت؛ در ادامه روی نقاط ضعف تکواندوکاران و برخی از شگردهای آنها کار خواهیم کرد. هوگوپوشان ایرانی بسیار باهوش هستند و قطعا با تمرین و سخت‌کوشی می‌توانند موفقیت‌های بزرگی را رقم بزنند. 

کمرانی با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو خاطرنشان کرد: در ابتدای این ماه اردوی مشترک صربستان که با حضور تکواندوکارانی از روسیه، مصر و یونان برگزار می‌شود را در برنامه داریم اما با توجه به شرایط موجود هنوز مشخص نیست که چه نفراتی را اعزام می‌کنیم؛ هنوز دغدغه وزن و درصد بالای چربی بچه‌ها را داریم، آنها در مسابقات جام ریاست و فجر متوجه شدند که وقتی در صد چربی بالا باشد عضله‌سازی انجام نمی‌شود و بازیکن نمی‌تواند از نظر فنی عملکرد خوبی داشته باشد. 

سرمربی تیم تکواندو تصریح کرد: برای بچه‌ها برخی شرایط را به منظور پایین آوردن درصد چربی در نظر گرفته ایم اگر از میزانی که برای آنها تعیین شده پایین‌تر نیاید تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد. منتظر هستیم تا بعد از تعطیلات ببینیم کدام ورزشکار با غیرت بیشتری به توصیه‌های کادرفنی عمل کرده و به این باور رسیده که باید خود را تغییر دهد. قطعا کسی که در تمرینات و اردو به حرف کادرفنی اعتماد کند در میدان مبارزه نیز همینطور عمل خواهد کرد.

وی افزود: اردوی صربستان بدون شک تجربه خوبی خواهد بود و امیدوارم بچه‌ها از این فرصت بهره کافی را ببرند. کادرفنی اصراری ندارد تا با ترکیب کامل به مسابقات جهانی یا همین اردو اعزام بشود و هر تکواندوکاری که قابلیت و شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی بانوان قرار می‌گیرد. 

سرمربی تیم ملی زنان تصریح کرد: در این مدت فیلم حریفان مطرح را آنالیز کرده‌ایم و سعی داریم تا به یک جمع‌بندی کلی برسیم؛ بچه‌ها از نظر فنی خیلی بهتر شدند اما هنوز برخی نقاط ضعف را دارند و برای اینکه بتوانند در برابر بهترین‌های جهان مبارزه کنند باید خیلی تیزهوش باشند. در ادامه تمرینات پرفشاری را در برنامه خواهیم داشت و آن زمان مشخص می‌شود که چه کسی موفقیت در میدان مبارزه را می‌طلبد.

کمرانی با اشاره به اقدام خداپسندانه اعضای تیم گفت: بچه‌ها امسال کاری بسیار قشنگ انجام دادند و با رضایت قلبی بخشی از سهمیه تغذیه روزانه خود را به خیریه کمک کردند و خواستند پیش از عید هرچند کوچک به کسانی که شرایط اقتصادی مناسبی ندارند کمک نمایند.

وی در پایان گفت: سال نو را به تمامی هم میهنان عزیز تبریک می‌گویم و آرزوی سلامتی و آرامش برای تک تک خانواده‌های ایرانی دارم. امیدوارم در دومین ماه آغاز سال جدید بتوانیم

  • 21:05
  • 1398/01/09
  • 19258