نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

فدراسیون تکواندو کشورمان در سال 1397 علاوه بر افتخارات و موفقیت های چشمگیری که در حوزه قهرمانی کسب کرد توانست رکورد برگزاری هفت رویداد بین لمللی را نیز در کارنامه خود به ثبت رساند.

بر همین اساس قصد داریم در گزارشی روند اتفاقاتی که سال 97 اتفاق افتاده است را عنوان و مورد بررسی قرار دهیم:

سال 97 در حالی آغاز شد که تیم‌های ملی دختران و پسران تکواندو کشورمان در رده سنی نوجوانان و بزرگسالان (کیوروگی و پومسه) تمرینات خود را از همان روزهای آغازین سال شروع کردند. 

جوانان شایسته تکواندو ایران که با نظر فریبرز عسکری مربی با اخلاق تکواندو کشورمان از فیلتر مسابقات آزادکشوری گذشته بودند حالا برای راهیابی به اردوی تیم‌ملی 8 و 9 فروردین‌ماه در رقابت‌های ورود به اردو حضور پیدا کردند تا جواز شرکت در بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را کسب نمایند.

تیم‌ملی پاراتکواندو کشورمان نیز که خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2018 - ویتنام مهیا می‌کرد به منظور آمادگی هرچه بیشتر با ترکیبی 5 نفره و با هدایت پیام خانلرخانی به عنوان سرمربی و مهدی احمدی به عنوان مربی در رقابت‌های قهرمانی آفریقا حضور پیدا کرد که در نهایت توانست با کسب 2 مدال طلا (صادقیان‌پور و نریمانی)، یک نقره (شعبانی)، یک برنز (عزیزی) و 18 امتیاز بر سکوی قهرمانی بایستد و پس از استراحتی کوتاه مدت از 21 فروردین‌ماه کار خود را برای شرکت در رقابت‌های قاره کهن آغاز کرد.


در ادامه تیم دختران و پسران کشورمان که خود را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک جوانان و قهرمانی نوجوانان جهان آماده کرده بودند راهی "الحمامات" تونس شدند.

مسابقات کسب سهمیه المپیک با حضور 438 تکواندوکار پیگیری شد؛ در پایان این رقابت‌ها که 6 نماینده ایران برای کسب سهمیه حضور پیدا کرده بودند، هر 6 سهمیه در نهایت شایستگی به هوگوپوشان کشورمان تعلق گرفت. حامد اصغری (مدال طلا)، علی اشکوریان (مدال نقره)، محمد خانی (برنز)، کیمیا همتی (مدال نقره)، یلدا ولی‌نژاد (برنز) و مهلا مومن‌زاده توانستند با قدرت نام خود را در میان نفراتی که موفق به کسب جواز حضور در بازی‌های المپیک 2018 شده‌اند، ثبت نمایند تا افتخاری دیگر برای تکواندو ایران بدست آید.

هدایت تیم پسران برعهده محمدرضا زوار به عنوان سرمربی و وحید عبداللهی به عنوان مربی بود و همچنین سرمربیگری تیم دختران را فاطمه صفرپور و مربیگری را نیلوفر صفریان برعهده داشتند.

پس از آن هوگوپوشان نوجوان که موفق شدند افتخاری بزرگ را برای ورزش کشورمان کسب نمایند در رقابت‌های جهانی حضور پیدا کرده و برگ زرینی دیگر در تکواندو ایران را رونمایی کردند.

پسران نوجوان کشورمان در دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان که با حضور 950 هوگوپوش از 118 کشور برگزار شد با غیرتی مثال زدنی و با 7 مدال طلا (لطفی، ولی‌پور، بختیاری، اصغری، عمادی، اشکوریان و خسروی)، 2 برنز (مرادی و مهرعلی) و 110 امتیاز موفق شدند عنوان قهرمانی جهان را در میان مدعیان با شایستگی و قدرت هرچه‌ تمام‌تر در تاریخ تکواندو جهان به نام خود ثبت نمایند.

در بخش دختران عملکرد مناسبی را شاهد نبودیم و دختران تکواندو که در دوره قبل موفق شده بودند عنوان قهرمانی را کسب نمایند در این رقابت‌ها نتیجه خوبی بدست نیاوردند و به تک مدال برنز جهان بسنده کردند.

اما افتخارات پسران ملی پوش تکواندو کشورمان با قهرمانی به پایان نرسید و در ادامه از سوی فدراسیون جهانی وحید عبداللهی به عنوان بهترین مربی و حسین لطفی به عنوان فنی‌ترین بازیکن انتخاب شدند.

اردیبهشت‌ماه برای فدراسیون تکواندو با میزبانی دو رویداد بین‌المللی جام فجر و جام باشگاه‌های آسیا در البرز آغاز شد.

بیست و نهمین دوره مسابقات جام فجر با حضور 161 تکواندوکار از 12 کشور به میزبانی هیات تکواندو استان البرز و در سالن "انقلاب" شهر کرج برگزار شد؛ در نهایت تیم البرز بر سکوی قهرمانی ایستاد، منطقه آزاد قشم نایب قهرمان شد و منطقه آزاد کیش عنوان سومی را بدست آورد.

اما در بخش زنان رقابت‌ها با حضور 60 تکواندوکار از 7 کشور پیگیری شد که در پایان در بخش تیمی، تیم البرز به نمایندگی از ایران قهرمان شد، آذربایجان عنوان

  • 23:42
  • 1398/01/02
  • 23606