سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

عسکری: هیچ حریفی نمی‌تواند به راحتی از سد تکواندوکاران ایرانی بگذرد/ جوانان با خودباوری می‌توانند شگفتی‌ساز شوند

سرمربی تیم‌ملی تکواندو مردان کشورمان گفت: اصلا نمی‌توان مسابقات قهرمانی جهان را پیش‌بینی کرد اما قول می‌دهم بچه‌ها با تمام وجود در میدان مبارزه ‌می‌جنگند و هیچ حریفی به راحتی نمی‌تواند از سد تکواندوکاران ایرانی بگذرد.

ملی‌پوشان تکواندو کشورمان از دی‌ماه سال گذشته تمرینات خود را برای حضور در آوردگاه جهانی آغاز کرده و نفرات اعزامی پس از گذشتن از چندین فیلتر انتخابی موفق شدند جواز پوشیدن هوگوی تیم‌ملی در این رویداد را کسب نمایند؛ از میان 8 هوگوپوش اعزامی، تنها 3 نفر تجربه حضور در رقابت‌های جهانی را دارند و 5 تکواندوکار دیگر برای نخستین بار است که به این میدان پا می‌گذارند اما عسکری سرمربی با اخلاق کشورمان با اطمینان از انگیزه تمامی نفرات حرف می‌زند و معتقد است با اعتماد به خود می‌توانند شگفتی‌ساز شوند.

در ادامه گفت‌و‌گو سرمربی تیم‌ملی را با روابط عمومی فدراسیون تکواندو می‌خوانید:

 

- با توجه به تغییر قوانین کار سختی پیش‌رو داریم

مسابقات قهرمانی جهان بعد از المپیک مهم‌ترین رویداد در هر رشته ورزشی می‌باشد و برای ما نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه ایران با کسب 2 قهرمانی، 6 نایب قهرمان و 2 عنوان سومی، 18 سال متوالی بر سکوی جهانی قرار داشته و قطعا این موفقیت‌ها سطح توقع مردم را بالا می‌برد.

با توجه به تغییر قوانین در بخش امتیازدهی برای کسب سکو، کار سختی‌ پیش‌رو خواهیم داشت اما بچه‌ها با درک این موضوع با اراده‌‌ای بی‌نظیر تمرینات را پیگیری می کنند؛ امیدوارم لطف الهی شامل حال آنها شده و با تمام توان برای دفاع از اعتبار تکواندو ایران و عناوینی که در کارنامه کشورمان است، بجنگند.

این رقابت‌ها سال قبل از بازی‌های المپیک برگزار می‌شود و از حساسیت بالایی برخوردار است؛ همچنین با تغییر در قوانین امتیازدهی، قطعا کسب هر سکوی جهانی فوق‌العاده ارزشمند خواهد بود هرچند که ملی پوشان کشورمان برای کسب بهترین عنوان تلاش می‌کنند.

- تلاش بچه‌ها امید ما را بالا برده است

ملی‌پوشان در شرایط خوبی به سر می‌برند و اکنون نیز وارد مرحله سرعتی شده‌اند. آنها خیلی پرتلاش تمرینات را پیگیری می‌کنند که این موضوع امید ما را بالا برده است؛ فکر می‌کنم با برنامه‌ریزی که صورت گرفته بچه‌ها هیچ مشکلی نداشته باشند.

تکواندوکاران از نظر روانی نیز هیچ‌چیز کم ندارند؛ ما در این مدت از حضور روانشناس در کنار تیم بهره بردیم که خیلی اثرگذار بود. نکات ریزی وجود دارد و عدم شناسایی راهکارهای مهار کردن آنها می‌تواند لطمه‌های زیادی به هر ورزشکار وارد نماید.

- مسابقات جهانی است و نباید کوچک‌ترین اشتباهی مرتکب شویم

ما هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیریم چراکه مسابقات جهانی است؛ هر مبارزه حکم فینال را دارد و نباید کوچک‌ترین اشتباهی مرتکب شویم. کره‌جنوبی، روسیه، انگلیس، آذربایجان و دیگر کشورهایی مثل ساحل عاج که تک ستاره‌هایی را در اختیار دارند از مهم‌ترین رقبای ما به شمار می‌آیند.

در دوره‌های گذشته شاید بدون مدال طلا و با کسب مدال‌های دیگر و همچنین با امتیازات مبارزات می‌توانستیم بر روی سکو قرار بگیرم اما نباید از این مهم غافل شویم که در همان دوره تیم‌های بعدی با تک مدال طلا نتوانستند عنوان کسب نمایند؛ این امر کار را سخت‌تر می‌کند و به همین خاطر کشور خاصی برای ما مهم نیست و سعی می کنیم مرحله به مرحله جلو برویم.

- جوانان با اعتماد به نفس می‌توانند شگفتی‌ساز شوند

تیم جوانی را در اختیار داریم که از میان آنها تنها 3 نفر تجربه شرکت در مسابقات جهانی را دارند و 5 تکواندوکار دیگر برای نخستین بار است که در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند؛ اینکه حریفان شناختی نسبت به آنها ندارند نکته مثبتی است و بدون شک با اعتماد به نفس می‌‌توانند شگفتی ساز شوند.

شرایط مسابقه با تمرینات متفاوت است؛ ما قصد داشتیم با حضور در تورنمنت آلمان بچه‌ها را برای میدان مبارزه آماده‌تر سازیم و آنها را از نظر فنی و روانی رصد نماییم که با توجه به شرایط این حضور مهیا نشد اما ما نیز اجازه ندادیم که این امر خللی در روند آماده‌سازی بچه‌ها ایجاد نماید. آنها از نظر فنی هیچ چیز کم ندارند و امیدوارم این رویکرد مثبت را بر شیاپ‌چانگ منچستر نیز نشان دهند.

- قول می‌دهم بچه‌ها با تمام وجود در میدان مبارزه می‌جنگند

با توجه به تجربه‌ای که از مسابقات تک حذفی دارم هیچوقت این رقابت‌ها را پیش‌بینی نمی‌کنم اما با شناختی که از این تکواندوکاران دارم قول می‌دهم بچه‌ها با تمام وجود در میدان مبارزه می‌جنگند و هیچ حریفی نمی‌تواند به راحتی از سد آنها بگذرد.

آرمین هادی پور یک مبارز توانمند و فوق‌العاده با انرژی است که در تمرینات با انگیزه تلاش می‌کند تا جاییکه برخی مواقع من از او می‌خواهم سطح فشار را پایین بیاورد. این موضوع خیلی ارزشمند است و با شرایطی که آرمین دارد او یکی از مدعیان اصلی است و برای هر حریفی زنگ خطر محسوب می‌شود.

محمد حسن پلنگ‌افکن تکواندوکار جوانی است که از سال گذشته در اردو‌ها حضور دارد اما امسال با توانمندی که از خود در مسابقات انتخابی نشان داد ثابت کرد می‌تواند همانند یک سرباز در خدمت تیم‌ملی باشد و حریفان قدرتمند را به دور از توجه به نامشان شکست داده و به حق عضو تیم‌ملی باشد. مطمئنم او در مسابقات جهانی با توانمندی که دارد می‌تواند برای حریفانش خطرساز باشد.

سروش احمدی از هوگوپوشانی است که وقتی در میدان حاضر می‌شود از نظر فیزیکی و بدنی گویی در دو وزن بالاتر مبارزه می‌کند؛ امیدوارم سروش در روز مسابقات نیز از نیروی ذهنی و اراده بالای خود کمک بگیرد و بتواند مدال کسب نماید.

میرهاشم حسینی از معدود ورزشکارانی است که حریفش تنها و تنها خودش است و اگر با خونسری مبارزه کند می‌تواند به راحتی از کنار هر حریفی عبور کند.

امیرمحمد بخشی برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی آسیا 2018 در ترکیب تیم ملی حضور پیدا کرد؛ ما به او اعتماد کردیم، امیرمحمد نیز جواب این اطمینان را به خوبی داد و روند موفقیت خود را تداوم بخشید. وی جزء کسانی است که تا آخرین لحظات مبارزه با خونسردی دست از تلاش برنمی دارد و می‌جنگند.

مهران برخورداری جز نفراتی است که توانست با اثبات توانایی خود به ترکیب تیم‌ملی ملحق شود؛ او با روحیه و تمرکز بسیار بالا اردو را پیگیری می‌کند و تمرینات اضافه‌ای را برای خود نظر گرفته تا بتواند در جایگاه خوبی قرار بگیرد. مهران با مشورت با دیگر تکواندوکاران سعی می‌کند تا اطلاعات خود را بالا برده و از تجربه آنها استفاده نماید. به نظرم در وزن سختی قرار دارد اما من به او اعتماد دارم چراکه در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی خود را ثابت کرد و این موضوع که کسی او را نمی‌شناسند می‌تواند برای حریفانش خطرناک باشد.

عرفان ناظمی بازیکن توانمند و جنگنده‌ای است و اگر در برخی مسابقات نتیجه را واگذار کرده به این دلیل است که خود را دست کم گرفته، ما سعی کردیم او را به این باور برسانیم که هیچ‌چیزاز رقبا کم ندارد. عرفان شرایط خوبی دارد و امیدوارم در روز مسابقات نیز بتواند این آمادگی را در میدان مبارزه اجرا نماید.

سجاد مردانی تکواندوکاری است که با توجه به سابقه‌ای که در کارنامه دارد و برنامه‌ی ویژه‌ای که برای خود در نظر گرفته ما روی او حساب باز کرده‌ایم. سجاد از سال گذشته روند رو به رشد و قابل توجهی را پشت سر گذاشته و با توانمندی و انگیزه بالا در تمرینات حضور پیدا می‌کند. کاپیتان با اخلاق تیم به خوبی این نقش را ایفا کرده، با بچه‌ها ارتباط خوبی گرفته است و من از او تشکر می‌کنم.

- حرف پایانی

از مردم عزیز کشورمان می‌خواهم در ماه مبارک رمضان ما را از دعای خیرشان بی‌نصیب نگذارند تا بچه‌ها بتوانند با مدال‌های خوشرنگی که کسب می کنند دل مردم ایران را شاد نمایند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده