سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

رفتار آماتور مدعیان دموکراسی

انگلیس که خود را از قدرت های دنیا در عرصه های مختلف اعم از سیاست، اقتصاد و.. می داند و از مدعیان دموکراسی بین المللی است با رفتاری آماتور، هنوز روادید چهار تکواندوکار ایران برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان را صادر نکرده است.

به این شعار عادت کرده ایم که ورزش از سیاست جداست و احترام به منشور المپیک که همان «مبارزه با هر گونه تبعیض و خشونت در ورزش» است باید سرلوحه کشورهایی قرار بگیرد که میزبانی رویدادهای مهم بین المللی ورزشی را عهده دار هستند.

باید بدانیم که بیست و چهارمین دوره رقابت های تکواندوی قهرمانی جهان  از روز چهارشنبه هفته جاری در شهر «منچستر» انگلیس آغاز می شود ولی تاکنون روادید چهار تکواندوکار تیم مردان ایران صادر نشده است.

آرمین هادی پور، میرهاشم حسینی، عرفان ناظمی و سجاد مردانی چهار تکواندوکار تیم ملی هستند که هنوز روادید سفر به انگلستان را دریافت نکرده اند. سید محمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو کشورمان، علی محمد بسحاق، آرش فرهادیان و نماینده وزارت ورزش نیز تاکنون موفق به اخذ ویزا نشده اند.

از بین بردن امیدهای چهار ورزشکار شایسته و جوان ایران برای حضور در میدان جهانی، هنری است که تنها از دست کشورهای مدعی دموکراسی و مردم سالاری برمی آید.

کشوری که خود را تصمیم گیرنده در دنیای سیاست می داند از ساده ترین پروتکل های ورزشی چشم پوشی کرده و در فاصله کمتر از 48 ساعت به آغاز رقابت های قهرمانی جهان در شهر منچستر، همچنان چهار جوان توانمند ایران را در انتظار صدور رویداد قرار داده است.

این در حالی است که همین نفرات طی ماه های گذشته در تورنمنت منچستر شرکت کرده اند و این بار انگلیس می خواهد با در پیش گرفتن رویه ای غیر حرفه ای تیم ایران که از مدعیان اصلی رقابت های قهرمانی جهان است را تحت فشار و استرس قرار دهد.

تلاش مسئولان فدراسیون تکواندوی ایران که از وزارت امور خارجه، و ارگان های اصلی ورزش کشورمان نیز کمک خواسته اند تاکنون سودی نداشته و بنظر می رسد که این چهار تکواندوکار ایران با سیاست های عجیب انگلیس حضور در رقابت های جهانی را از دست بدهند.

امیدوارم روزی فرا برسد تا کمیته بین المللی المپیک که برای برقراری صلح و دوستی در ورزش تلاش می کند، چشم خود را روی واقعیت ها باز کرده و اجازه ندهد تا کشورهای مدعی دموکراسی برای ورزشکاران سایر کشورها مشکل تراشی کنند.

امیر میرزاییان-کارشناس ورزشی

 

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده