سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو؛ ورزش خانوادگی و میدان قدرت نمایی دختران ایران

.

امید توفیقی/ روزنامه نگار

مدال نقره مهلا مومن زاده ، دختر 17 ساله کرجی در مسابقات قهرمانی جهان بهانه خوبی است که از چند منظر این درخشش ارزشمند و با اهمیت را بررسی کرد ؛ ورزشی و اجتماعی تا فرهنگی.

1-مومن زاده دومین دختر تاریخ تکواندوی ایران است که به مدال جهانی دست می یابد او قدم در راه کیمیای تکواندو گذاشته و با درخشش خود در آوردگاه جهانی منچستر، نشان داد تکواندو ایران دست کم در بخش دختران از رویداد بزرگ المپیک 2016 ریو تا منچستر 2019 به هیچ وجه درجا نزده و بلکه با درخشش این ستاره نوظهور، امیدوارانه تر از ریو، به توکیو 2020 می اندیشد. دختر شایسته ای که به قول ورزشی ها پله های ترقی را به درستی پیموده و درخشش خود در رده سنی نونهالان را با ادامه پیشرفت و رسیدن به سکوی جهانی بزرگسالان ادامه داد. نکته ای که گویای کار بنیادین و استعدادپروری در تکواندوی ایران است.


2- از همینجا می توان از زاویه ای دیگر درخشش مومن زاده را تحلیل کرد. به اقرار منتقد و موافق، فدراسیون تکواندو در سال های اخیر با بسط و گسترش فعالیت های استعدادیابی خود و فراهم کردن زمینه رقابت برای علاقه مندان به تکواندو در سراسر کشور، به درستی ریشه اصلی استعدادیابی را کشف کرده است. امروزه در سراسر کشور شاهد برگزاری رقابت های مختلف رده های سنی پایه تکواندو(خردسالان، نونهالان، شکوفه ها و نوجوانان ) در حضور خانواده هایشان هستیم. بله، ورزش تکواندو در ایران خانوادگی شده است و این ریشه دواندن تکواندو در دل خانواده ها، مطمئنا چنانچه با حمایت و سرمایه گزاری هرچه بیشتر مسئولان ورزش همراه باشد، جهشی خیره کننده ای را به دنبال خواهد داشت.


3-داغ بودن کوره رقابت تکواندو در سراسر کشور و انبوه پیکارهایی که در این رشته ورزشی برگزار می شود ارتقاء سطح رقابت و در نتیجه رشد کیفی را به دنبال دارد، به جرات می توان گفت تاریخ ورزش قهرمانی ایران- منهای تکواندو- در هیچ جای دیگر رقابت چند صد نفری در رقابت های آزاد کشوری رده های سنی پایه از جمله نونهالان را به خود ندیده است، اما اخیرا در تکواندو دختران حدود 700 نفر و در تکواندو پسران حدود هزار نفر در مسابقات آزاد کشوری حضور یافتند ، تصور کنید این علاقه مندی چنانچه با چاشنی و انگیزه دستیابی به جوایز ارزشمند همراه باشد، سطح کمی و کیفی این رقابت را از پایین تا راس هرم به کجا خواهد رساند!؟


4-تکواندو از جمله ورزش هایی است که به لحاظ پوشش ظاهری و ارزش های اسلامی، دختران ما فرصت این را دارند در رقابتی تقریبا برابر به مصاف حریفان خود بروند و وقتی چنین فرصتی فراهم می شود به خوبی توانایی دختر ایرانی را نشان می دهند.


5- مهلا مومن زاده قطعا یکی از هزاران دختر ایران است که با دنیای آرزو برای قهرمانی و رسیدن به قله های افتخار قدم در این راه گذاشته است و طبیعی است همه این علاقه مندان در نهایت نمی توانند به قله قهرمانی برسند چونسکوها محدود است. آنچه حائز اهمیت است در پس این علاقه و آرزوها، موجی از شور و نشاط سالم و برآمده از ورزش در میان چندین هزار نفر از خانواده های سراسر کشور شکل گرفته و جا دارد با سرمایه گزاری هرچه بیشتر در این عرصه، آن را بیش از پیش توسعه داد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده