سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

مصاف هوگوپوشان در شهر گلادیاتورها

شهر رم، جایی که یادآور کارزار باستانی گلادیاتورهاست، این روزها خود را آماده مسابقات گرندپری تکواندو می‌کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، ایتالیا سه رویداد گرندپری (در دو بخش کیوروگی و پومسه)، جام رویای تکواندو و جام کیم و لیو را 17 تا 21 خردادماه میزبانی خواهد کرد که در این میان مهم ترین رویداد گرندپری است.

رقابت 256 تکواندوکار از 60 کشور دنیا در یکی از مراحل المپیکی شدن در شرایطی طی روزهای 17 تا 19 خردادماه در ایتالیا برگزار می‌شود که تیم چهار نفره کشورمان با ترکیب آرمین هادی پور، میرهاشم حسینی، سروش احمدی و سجاد مردانی پا به این میدان می‌گذارد.

31 تکواندوکار برتر رنکینگ به علاوه یک هوگوپوش میزبان در چهار وزن المپیکی جواز شرکت در این رقابت‌ها را دارند و برای ارتقاء رنکینگ خود در پروسه کسب سهمیه المپیک، تلاش خواهند کرد.

در ادامه به جزئیات این رویداد، شرایط  کشور میزبان و حواشی رقابت‌ها می‌پردازیم:

موقعیت کشور میزبان

این رقابت‌ها در شهر "رم" برگزار می شود؛ شهری که از ریشه باستانیRome  به معنی قدرت گرفته شده است. رم به مرکزیت لاتزیو با فرهنگی غنی، پرجمعیت ترین و وسیع ترین کشور ایتالیا و پایتخت این کشور است.

این شهر غیر از نزدیکی به دریای مدیترانه و آب و هوای گرم تابستان و سرد و مرطوب زمستانی با میانگین دمای 4 تا 29 درجه سانتی‌گراد به شهری افسانه ای و تاریخی نیز شهرت دارد. رم با آثار گردشگری بسیار می‌تواند رویداد گرندپری را برای تکواندوکاران سراسر دنیا جذاب‌تر و شیرین‌تر نماید.

میراث جهانی یونسکو، کشور واتیکان، کولوزیوم و قلعه‌ی زیبای سنت آنجلو در کرانه‌ی رود تیبر واقع شده است. 3 خط متروی قدیمی و73 ایستگاه، می‌تواند تردد برای ورزشکاران مهمان را در این شهر راحت کند.

باشگاه‌های آ اس رم و لاتزیو را علاقه مندان به فوتبال سرزمین چکمه‌ای به خوبی می شناسند؛ دو باشگاهی که بازی‌های خود را در ورزشگاه زیبای المپیک رم برگزار می‌کنند اما با این حال مسابقات گرندپری تکواندو در سالن "فورو ایتالیکو" برگزار می‌شود.

 

جوایز و امتیازات گرندپری رم

این مسابقات با حضور 31 تکواندوکار برتر رنکینگ چهار وزن المپیکی برگزار می شود و هر کشور می‌تواند با توجه به رنکینگ ورزشکارانش در هر وزن حداکثر با دو هوگوپوش حضور پیدا کند. علاوه بر این نفرات، یک سهمیه دیگر به کشور میزبان تعلق می‌گیرد. هوگوپوشان بر اساس رنکینگ سید بندی می شوند و در پایان نیز به نفرات اول، دوم و سوم مشترک به ترتیب پنج هزار، سه هزار و هزار دلار جایزه تعلق می گیرد.

این رقابت ها 4G است و نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک کسب می‌نمایند.

حال و روز کشور میزبان در تکواندو جهان

 تکواندوی ایتالیا در مسابقات جهانی منچستر در هر دو بخش زنان و مردان تنها یک مدال کسب کرد و البته رنگ این مدال طلایی بود که به لطف رده‌بندی مدالی این دوره از مسابقات با همین تک نشان طلا، ایتالیایی‌ها در رده هشتم جدول مسابقات جهانی قرار گرفتند.

سیمونه آلسیو 19 ساله در وزن  74- کیلوگرم تکواندوکار طلایی ایتالیا در منچستر بود که میزبان در رقابت‌های گرندپری نیز به درخشش این تکواندوکار خود امید دارد.

اما نگاهی به رنکینگ چهار وزن المپیکی تکواندو نشان می‌دهد ایتالیا در وزن 58- کیلوگرم با "ویتو دلاکوییلا" که با 42/236 امتیاز در رنک هشتم جای گرفته است، شرایط خوبی دارد. آنها البته در این وزن "آنتونیو فلکا" در رنک 68 را نیز در اختیار دارند.

 در وزن 68- کیلوگرم نیز بهترین رنکنیگ تکواندو ایتالیا از آن "سیمونه کرسکنزی" است که در رده 51 رنکنیگ این وزن قرار دارد.

 در وزن 80- کیلوگرم، "روبرتو بوتا" در رنک 30 قرار دارد و در وزن 80+ کیلوگرم نیز بهترین رنکینگ ایتالیایی‌ها متعلق به "ماتئو میلانی"  است که در رده 68 قرار دارد.

 تکواندوکاران این کشور در اوزان 49- و 57- زنان در میان 75 تکواندوکار صاحب رنکینگ جایگاهی ندارند، اما "دنیلا روتولو" در وزن 67- زنان در رده 16 قرار دارد. در وزن 67+ کیلوگرم نیز جایگاهی بهتر از رده 36 ندارند؛ جایی که "لارا جیاکومینی" قرار گرفته است.

شرایط ملی پوشان ایران

این رویداد برای تکواندوکاران کشورمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ پس از آن که رقابت‌های جهانی تکواندو در منچستر انگلیس با کارشکنی محرز میزبان در حق تیم ملی ایران همراه بود، ملی پوشان ایرانی حالا با انگیزه‌ای دوچندان خود را آماده رویارویی با رقیبان سرشناس خود در مرحله نخست رقابت‌های گرندپری کرده‌اند.

تیم ملی ایران دور جدید تمرینات خود را برای شرکت در این رویداد از 4 خردادماه در مرکز جهانی تکواندو تهران آغاز کرد و با توجه به فاصله زمانی کم مسابقات جهانی منچستر تا مرحله نخست گرندپری، کار سختی در پیش دارد. با وجود این ملی‌پوشان کشورمان و کادر فنی تیم انگیزه بالایی برای شرکت در این رویداد بزرگ و مهم دارند و امیدوارند امتیازات خوبی را به سبد رنکینگ خود اضافه نمایند.

 

 وزن 58- کیلوگرم

 آرمین هادی پور در مسابقات جهانی با وجود این که روز پیش از رقابت‌ها به محل برگزاری رسید،   مدال برنز گرفت و 20/43 امتیاز در منچستر کسب کرد.

 او در حال حاضر با 333/11 امتیاز در رده چهارم رنکینگ این وزن قرار دارد و در این مسابقات نیز فرصت ارتقاء رنکینگ را در اختیار دارد.

 وزن 68- کیلوگرم

 تیم ایران در این وزن دو نماینده دارد؛ میرهاشم حسینی که به دلیل عدم صدور ویزا مسابقات جهانی را از دست داد، با 222/24 امتیاز در جایگاه دوازدهم رنکینگ قرار دارد و سروش احمدی که در جهانی منچستر نقره گرفت با 199/58 امتیاز و 15 پله صعود رده 14 را به خود اختصاص است.

 

 وزن 80+ کیلوگرم

سجاد مردانی با 264/85 امتیاز در رده هشتم رنکینگ ایستاده است و این فرصت را دارد با درخشش در رم، جایگاه خود را ارتقا بخشد.

برنامه مسابقات

 مسابقات گرند پری ایتالیا در شرایطی از روز جمعه - 17 خرداد ماه آغاز می شود که در این روز مبارزات اوزان 68- و 80+ کیلوگرم مردان و 67- کیلوگرم زنان برگزار می‌شود و میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن 68- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم روی شیاپ‌چانگ می روند.

شنبه - 18 خردادماه و در روز دوم نیز رقابت‌های اوزان 58- کیلوگرم گروه مردان و 57- و 67+ کیلوگرم گروه زنان پیگیری خواهد شد و آرمین هادی‌پور تنها نماینده ایران در این روز است.

روز یکشنبه - 19 خردادماه و در روز پایانی نیز پیکارهای اوزان 80- کیلوگرم مردان و 49- کیلوگرم گروه زنان برگزار می‌شود که تیم ایران در این روز شرکت کننده ای ندارد.

نگاهی به المپیکی شدن تکواندوکاران

سال پیش از بازی‌های المپیک 2020 - توکیو با رویداد بزرگ جهانی منچستر برای مدعیان المپیکی شدن تکواندو دنیا همراه بود. مسابقاتی که دهه پایانی اردیبهشت‌ماه برگزار شد و طی آن به نفرات اول 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 2/42 امتیاز در رنکنیگ المپیک تعلق گرفت.

با پایان رویداد جهانی، مسابقات گرندپری تنور کسب سهمیه المپیک را برای هوگوپوشان دوباره داغ می کند. همان طور که اشاره شد، رم نخستین مرحله سری مسابقات گرندپری محسوب می‌شود؛ در ادامه ژاپن و بلغارستان میزبان دومین و سومین مرحله گرندپری خواهند بود. ضمن این که فینال گرندپری به میزبانی مسکو برگزار می‌شود.

برای المپیکی شدن، تکواندوکاران سراسر دنیا غیر از کسب سهمیه از طریق رنکینگ می‌توانند بنا بر شرایط تعریف شده توسط فدراسیون جهانی از طریق مسابقات گرنداسلم (یک سهمیه در هر وزن)، مسابقات کسب سهمیه قاره‌ای و سهمیه‌های اهدایی فدراسیون جهان (وایلد کارت) بخت حضور در المپیک 2020 - توکیو را داشته باشند.

نخستین دوره گرندپری پومسه در راه است

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی نخستین دوره مسابقات گرندپری پومسه 17 تا 19 خردادماه به میزبانی "رم" ایتالیا برگزار می‌‌‌شود.

این رقابت‌ها هیچ امتیازی ندارد اما به نفرات اول تا سوم به ترتیب 3000، 1000 و 500 دلار جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

پومسه‌روها بر اساس نتایج مسابقات قهرمانی جهان 2018 چین تایپه برای حضور در این رویداد دعوت شده‌اند. مسابقات در بخش‌های انفرادی مردان (8 نفر برتر)، انفرادی زنان (8 نفر برتر)، 2 نفره (8 نفر برتر) و تیمی (4 نفر برتر) پیگیری خواهد شد؛ فاطمه حسام و کوروش بختیار دو نماینده ایران هستند که برای حضور در گرندپری دعوت شده‌اند.

روز نخست (جمعه 17 خرداد ماه) رقابت های انفرادی مردان و زنان، روز دوم تیمی دو نفره و در روز پایانی نیز مسابقات تیمی برگزار خواهد شد.

همزمانی دو رویداد بزرگ دیگر در ایتالیا

ایتالیا همزمان با گرندپری دو رویداد بزرگ دیگر تکواندو را نیز برگزار می‌کند؛ مسابقات قهرمانی کیم و لیو 2019 ( 18 و 19 خردادماه)  که دو هزار کودک از کشورهای مختلف را به این رویداد فرا می‌خواند و جام رویای المپیک (20 و 21 خردادماه). جام رویای المپیک مسابقات تیمی و منطقه ای هیجان انگیزی است که در رده سنی بزرگسالان برگزار می شود.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده