سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

حسینی: شکستن طلسم «دائه هون لی» حسی شیرین داشت/ منتقدان بعد از مسابقات جهانی روی زخم‌های من نمک پاشیدند

میرهاشم حسینی، قهرمان مسابقات تکواندو گرندپری رم گفت: دائه هون لی واقعاً بازیکن بزرگی از لحاظ فنی و اخلاقی است و شکستن طلسم شکست ناپذیری او برای من حسی شیرین داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، میرهاشم حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد قهرمانی‌اش در مرحله نخست مسابقات گرندپری اظهار داشت: عدم حضور در مسابقات جهانی واقعاً به روحیه من لطمه زده بود و دیگر قصد نداشتم در تکواندو حضور داشته باشم، اما پس از صحبت با کادر فنی برگشتم و خدا را شکر در مسابقات گرندپری رم به نتیجه خوبی دست پیدا کردم.

وی تصریح کرد: در رم یکی از بهترین مسابقات خود را پشت سر گذاشتم و توانستم مقابل ژائو، قهرمان دو دوره مسابقات جهانی و دائی هون لی، دارنده سه مدال طلا و یک نقره جهان به برتری دست پیدا کنم.  نه تنها من، بلکه کلیه اعضای تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی چهار پنج ماه تمرین کرده و از لحاظ بدنی خیلی آماده بودیم. مطمئن باشید اگر در مسابقات جهانی نیز همین عملکرد را ارائه می‌کردم، صد درصد به مدال طلا می‌رسیدم. به این موضوع شکی ندارم.

قهرمان مسابقات تکواندو گرندپری رم عنوان کرد: برای حضور در مسابقات رم از لحاظ بدنی هیچ مشکلی نداشتم و تنها یک مقدار از نظر روحی به‌هم ریخته بودم که فریبرز عسکری و روانشناس تیم صحبت‌های زیادی با من انجام دادند. حتی دوستانم نیز بعد از مسابقات جهانی تلاش زیادی کردند تا به وضع مطلوب روانی برسم و یکی از نتیجه‌های خوبم را رقم بزنم.

حسینی با اشاره به برتری در سومین دیدارش مقابل دائه هون لی گفت: پیش از دیدار نهایی مسابقات گرندپری رم، دو بار مقابل این تکواندوکار کره‌ای شکست خورده بودم. البته در دیدار دوم از ناحیه ACL مصدوم شدم و حتی در بازگشت و بعد از مسابقات کیش نمی‌توانستم با پای راستم ضربه  بزنم. صد درصد در دیدار اول مقابل او که قهرمان جهان و المپیک است، ترسی در وجودم داشتم و حتی رفته بودم که خوب ببازم، اما بعد از اینکه راند دوم مسابقه اول به پایان رسید، متوجه شدم امکان بردن این بازیکن نیز وجود دارد و می‌شود خیلی راحت با او بازی کرد.

وی در ادامه یادآور شد: در مسابقه اول حتی طبق برنامه در دو راند ابتدایی هیچ امتیازی از دست ندادم و در درگیری راند سوم امتیاز از دست دادم. در گرندپری منچستر سال گذشته نیز ترس اولیه‌ام ریخته بود، اما دچار مصدومیت شدم و بازی را واگذار کردم.

نایب قهرمان مسابقات جهانی 2017 موجو با انتقاد از منتقدان گفت: برخی از منتقدان بعد از مسابقات جهانی عنوان کردند که حتی اگر میرهاشم اعزام می‌شد معلوم نبود به مدال طلا دست پیدا کند. این صحبت‌ها انگیزه من را در دیدار سوم چند برابر کردند. 

حسینی اظهار داشت: درست است که من در گرندپری رم با تمام قدرت بازی کردم، اما این حرف به این معنی نیست که در صورت حضور در مسابقات جهانی منچستر با تمام توان بازی نمی‌کردم. این حرف‌ها واقعاً خنده‌دار است که من مسابقات جهانی را به گرندپری بفروشم. اگر در مسابقات جهانی حاضر می‌شدم با تمام وجودم مبارزه می‌کردم. تنها توقع من از منتقدان رعایت انصاف بود. بعد از  مسابقات جهانی و در حالی که من در این رویداد حاضر نشدم، برخی دوستان نام من را وسط کشیدند و گفتند او این‌طور است و آن‌طور نیست.

وی افزود: این در شرایطی است که اگر انتقادی نیز وجود داشت باید ابتدا اجازه می‌دادند در مسابقات جهانی حاضر شوم و بعد از عدم نتیجه‌گیری قضاوت می‌شدم. در مسابقات گرندپری رم دیدید که فقط مبارزه اول من راحت بود و در سایر مسابقات رنکینگ‌های یک تا چهار را شکست دادم. در مسابقات گرندپری نفرات اول تا سی‌ودوم رنکینگ در مسابقات حاضر می‌شوند و هیچ حریفی راحتی وجود ندارد. واقعاً شنیدن برخی صحبت‌ها خنده‌دار است.

قهرمان بازی‌های آسیایی اندونزی گفت: بعد از عدم حضور در مسابقات جهانی دور از انصاف بود که روی زخم‌های من نمک بپاشند. اگر این منتقدان، دوستدار تکواندو و ورزش بودند حداقل باید به من روحیه می‌دادند. نه تنها این کار را با من نکردند، بلکه توی سرم من نیز زدند که دور از انصاف بود. فریاد و شادی من بعد از بردن لی کره‌ای، خالی کردن تمام فشارهای این مدت بود. در این مدت پدر و مادرم واقعاً اذیت شدند؛ مادرم نه به خاطر عدم حضور در مسابقات جهانی، بلکه به خاطر شرایط روحی بد من هر روز گریه می‌کرد. واقعاً سخت‌ترین کار دیدن اشک‌های پدرم بود.

حسینی درباره شکستن طلسم عدم پیروزی بازیکنان ایرانی مقابل دائه هون لی گفت: واقعاً حس شیرینی بود. دائه هون لی از لحاظ فنی و اخلاقی بازیکن بزرگی است و بعد از شکست نیز با روحیه خوب به من تبریک گفت. حتی وقتی در مسابقات جهانی این دوره با ناداوری مغلوب بردلی سیندن انگلیسی شد، دست حریف خود را بالا برد که بزرگی این بازیکن را نشان می‌دهد. شکست این بازیکن بزرگ واقعاً شیرین بود و امیدوارم در مسابقات بعدی نیز او را شکست بدهم و کسب سهمیه کنم. از منتقدان هم خواهش می‌کنم با در نظر گرفتن انصاف انتقاد کنند.

دارنده مدال طلای گرندپری رم در پاسخ به این پرسش که با پیروزی مقابل رقبای بزرگ مغرور نخواهد شد، گفت: اخلاق من این‌گونه نیست و اصلاً کم نخواهم گذاشت. تکواندو برای من یک مسابقه نیست که بگویم ژائو یا دائه هون لی را شکست دادم. بعد از پایین آمدن از سکوی قهرمانی، مسابقات رم برای من تمام شد و مدالش را از گردنم درآوردم تا برای مدال‌های دیگر تلاش کنم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده