سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

مهدوی: فدراسیون جهانی در انتخاب داوران تصمیم گیرنده است/ در گزینش نهایی داوران برای حضور در مسابقات هیچ نقشی نداریم

رییس کمیته داوران گفت: در گزینش نهایی داوران برای حضور در مسابقات بین‌المللی هیچ نقشی نداریم و فدراسیون جهانی در انتخاب داوران تصمیم گیرنده است.

حافظ مهدوی رییس کمیته داوران فدراسیون تکواندو در خصوص پروسه انتخاب داوران برای حضور در مسابقات جهانی، آسیایی، قاره‌ای و تورنمنت‌ها در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: برای قضاوت در مسابقات جهانی تمام کسانی که در تورنمنت‌ها حضور پیدا کرده‌اند از شرایط آگاه هستند. هر 4 سال یک‌بار فدراسیون جهانی از فدراسیون‌های ملی‌ می‌خواهد تا داوران واجد شرایط خود را برای حضور در کمپ‌های المپیکی معرفی کرده و کمیته داوران نیز با توجه به عملکردی که این نفرات دارند اسامی را ارسال می‌نماید.

وی افزود: فدراسیون جهانی در مرحله دوم نفراتی را برای حضور در کمپ دعوت می‌کند. در این کمپ داوران از هر جهت ارزیابی شده و سپس یک یا دو داور برای حضور در مرحله بعد انتخاب می‌شوند و نفراتی که جواز کسب نکردند نیز برای قضاوت در مسابقات پیش‌رو در اولویت قرار می‌گیرند.

رییس کمیته داوران اینطور ادامه داد: یکی از آیتم‌های اصلی برای انتخاب داوران این است که در کمپ‌ها توانمندی خود را ثابت نمایند. داوران شاید برای قضاوت در المپیک انتخاب نشوند اما حضورشان در کمپ‌ها به منظور گزینش آنها برای قضاوت در مسابقات دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است؛ فدراسیون جهانی سعی می‌کند از این نفرات برای حضور در میادین جهانی و آسیایی استفاده نمایند چرا که از نظر فنی، اطلاعاتی و جسمانی کاملا ارزیابی شده‌اند.

مهدوی تصریح کرد: داوران باید به صورت فعال در دوره‌های بازآموزی و دانش افزایی فدراسیون جهانی حضور پیدا کنند تا عملکرد آنها مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین حضور آنها در تورنمنت‌های رسمی تاثیرگذار است. دیگر عامل موثر عملکرد و تجربیات داور است که باعث دعوت مجدد این نفرات می‌شود تا جاییکه در مسابقات بین المللی حضور داوران تکراری بسیاری را شاهد هستیم چراکه فدراسیون جهانی روی این نفرات سرمایه گذاری کرده است و نمی‌خواهد در این بخش مشکلی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب داوران برای حضور در مسابقات قاره‌ای گفت: در این رویدادها نیز روند انتخاب به همین شکل است با این تفاوت که کمپی برگزار نمی‌شود؛ در ابتدای هر سال از فدراسیون‌های ملی اسامی داوران را می‌خواهند تا از میان آنها، داوران را برای قضاوت دعوت نمایند؛ در این بخش نیز ما تنها 15 داور را بر اساس عملکردی که داشتند پیشنهاد می‌دهیم و اتحادیه آسیا تصمیم گیرنده است.

رییس کمیته داوران تصریح کرد: برای قضاوت در تورنمنت‌های بین‌المللی نیز یا خود داوران به منظور حضور ارتباط می‌گیرند یا کمیته داوران نفراتی را معرفی می‌کند. ما در تورنمنت هایی که به میزبانی جزیره کیش برگزار شد با حمایت ریاست فدراسیون تکواندو بیشترین حضور داوران ایرانی را شاهد بودیم که با رایزنی های صورت گرفته این مهم حاصل شد.

مهدوی افزود: کمیته داوران فدراسیون تا جاییکه بتواند از داوران حمایت می‌کند؛ این مهم بخشی از رسالت ما و باعث افتخارمان است اما در گزینش نهایی داوران برای حضور در مسابقات بین‌المللی هیچ نقشی نداریم و فدراسیون جهانی در انتخاب داوران تصمیم گیرنده است.

وی با بیان اینکه برای بازی‌های المپیک 2020 – توکیو هیچ داوری از ایران انتخاب نشد گفت: در این دوره از بازی‌ها داوری از کشورمان حضور ندارد؛ ما چندین دوره در المپیک نماینده داشتیم و علی‌رغم اینکه داورانی که در کمپ حضور داشتند به بهترین شکل آزمون‌ها را پست سر گذاشتند اما این مهم حاصل نشد. به نظر من فدراسیون جهانی تکواندو در این دوره می خواهد از افراد جوان و تازه نفس استفاده نماید و بهترین داوران در این کمپ حذف شده اند.

رییس کمیته داوران اظهار داشت: در بخش پارالمپیک نیز نفراتی که در سمینار حضور داشتند، دعوت شدند. کمپ پارالمپیک به مراتب سخت‌تر بود و بسیاری نتوانستند آزمون‌ها را به خوبی سپری کنند؛ خدا را شکر از ایران دو نفر توانستند در میان 50 داور برتر قرار بگیرند. در ادامه نفرات منتخب در مسابقات قاره‌ای توسط فدراسیون جهانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و 5 ماه مانده به رقابت‌های المپیک داوران نهایی انتخاب می‌شود؛ بدون شک هیچ کس نمی‌تواند دخالت کند و خود داوران باید تلاش کنند تا در مسابقات خود را ثابت نمایند.

مهدوی در پایان گفت: سیستم و ‌نحوه گزینش داوران برای مسابقات جهانی و قاره‌ای همانند گذشته نیست و روش گزینش توسط مسئولین داوری این بخش‌ها عوض شده است. پیش از این شاید پیشنهادات مستقیم مورد قبول قرار می‌گرفت اما اکنون صرفا افرادی که معرفی می‌شوند را با معیار خودشان گزینش و دعوت می‌کنند. کمیته داوران فدراسیون هیچگونه تاکید بر روی فرد مشخص نداشته و نخواهد داشت و تنها پیشنهاد اولیه را برای معرفی داوران می‌دهد و بعد از آن فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا تصمیم گیرنده هستند. کمیته داوران در این خصوص آماده پاسخگویی است و چنانچه دوستان طرح و نظری داشته باشند ما مورد بررسی قرار می‌دهیم تا  حضور داوران بیشتری را در رویدادهای مختلف شاهد باشیم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده