سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

"دابین لی" کره‌ای قدرت بدنی بالا را رمز موفقیت خود می‌داند

قدرت بدنی "دابین لی" از کره‌جنوبی زبانزد دنیای تکواندو شده است و او با بهره‌گیری از همین مهارت توانست عنوان قهرمانی مرحله نخست مسابقات گرندپری 2019 را به تصاحب خویش درآورد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رشبته تکواندو، ورزشی است که موفقیت در آن مجموعه‌ای از توانایی‌ها همچون سرعت، مهارت و قدرت بدنی بالا را می‌طلبد.

راه های بسیاری برای کسب پیروزی در مبارزات وجود دارد اما هر تکواندوکار، یکی از مهارت هایی که می‌داند از طریق آن می‌تواند به هدف برسد را برای خود انتخاب می‌کند و در کنار مهارت‌های لازم دیگر آن را برجسته می‌نماید.

توانایی بدنی بالا "دا بین لی" کره‌ای از ویژگی‌های اصلی او محسوب می‌شود که "لی" به خوبی از این توانایی‌اش بهره برده است.

قدرت بدنی او زبانزد دنیای تکواندو شده است و با بهره‌گیری از همین مهارت توانست عنوان قهرمانی مرحله نخست مسابقات گرندپری 2019 را به تصاحب خویش درآورد.

در فینال این رقابت‌ها، "لی" مقابل "بریسیدا آکوستا" مکزیکی قرار گرفت و توانست با نتیجه 10 بر 4این هوگوپوش را شکست دهد.

راند اول این رقابت، با برتری آکوستا و امتیاز 4 بر 3 او به پایان رسید. نتیجه راند دوم، تساوی (4 – 4) بود اما در راند پایانی "لی" توانایی خود را با ضربات پرقدرت به نمایش گذاشت و 10 بر 4 به برتری رسید و مدال خوشرنگ طلا را بر گردن آویخت.

"لی" با اشاره به مرحله دوم مسابقات گرندپری 2019 گفت: این رقابت‌ها در "چیبا" ژاپن برگزار می‌شود و قطعا حضور تکواندوکاران قوی تری را شاهد خواهیم بود. این موضوع انگیزه من را بالا می‌برد تا تمرینات قدرتی‌ام را بیشتر کرده و برای حضور در این رقابت‌ها آماده تر از قبل ظاهر شوم.»

به منظور رقابت در سنگین وزن قدرت بدنی بالا لازم است اما "لی" می‌داند که غیر از این فاکتور باید بر روی تمرکز و ضربات خود نیز توجه بیشتری داشته باشد.

وی در خصوص مبارزاتش با نماینده مکزیک گفت: پیش از مبارزه مقابل آکوستا، شرایط روحی مناسبی نداشتم اما خیلی زود توانستم بر این موضوع غلبه کنم. غیر از قدرت بدنی که لازمه یک مبارزه خوب است، از نظر روحی و روانی نیز خود را تقویت کردم و با روحیه عالی او را شکست دادم.

"لی" افزود: هنگام تمرینات واقعا از عملکرد خود راضی هستم. در روز 2 ساعت صبح و همچنین 2 ساعت عصر را برای تمرین در نظر گرفته‌ام. هفته‌ای یک شب را نیز به تمرین اختصاص داده‌ام.

وی اینطور ادامه داد: در مبارزه، ضربه سر را خیلی دوست دارم و زیاد از آن استفاده می‌کنم چراکه علاوه بر جذابیت، امتیاز بالایی نیز به تکواندوکار تعلق می‌گیرد. در فاصله نزدیک خیلی سریع عمل می‌کنم و اجازه نمی‌دهم رقیب حرکت بعدی‌ام را حدس بزند.

"لی" گفت: از کودکی شیفته تکواندو بودم و در زمان مدرسه به طور جدی تمریناتم را آغاز کردم. اکنون تنها مدالی که من را راضی می‌کند طلا است. اگر برای حضور در بازی‌های المپیک 2020 - توکیو امتیاز لازم را کسب نمایم تنها هدفم کسب مدال خوشرنگ طلا و ایستادن روی سکوی قهرمانی است.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده