سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

قهرمان رقابت های جهانی منچستر؛

عشق پدر و مادرم مرا به طلای جهانی رساند

"جون سئو بی"  در آستانه 18 سالگی، مدال طلای قهرمانی جهان را بر گردن آویخت و اولین پله در راستای رسیدن به اهدافش را بالا رفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو؛ "جون سئو بی"  در فینال، رقابتی نفسگیر با گئورگی پوپوف روس داشت و پس ازپیروزی مقتدرانه 24_53 ، سکوی قهرمانی مسابقات جهانی منچستر را از آن خود کرد. وی در سال 2016 قهرمانی رقابت های جهانی نوجوانان را در کارنامه اش به ثبت رساند و در این فاصله زمانی، سه طلای خوشرنگ دیگر در سطح نوجوانان و بزرگسالان برای کره به ارمغان آورد؛ اما رقابت های جهانی  2019، قدم اول در راه رسیدن به هدف اصلی اش، یعنی قهرمانی المپیک است.

"جون سئو" در مصاحبه با سایت فدراسیون جهانی تکواندو گفت:« در مسابقات جهانی، ابتدا متوجه نشدم  برنده رقابت سخت فینال شده ام. بازی که به پایان رسید، تمام دوربین ها روی من زوم کردند و عکاسان چپ و راست از من عکس می گرفتند. آن زمان تازه فهمیدم چه خبر است و متوجه شدم مقام اول را کسب کرده ام.همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و برای من در کسری از ثانیه گذشت.»

در پاسخ به این سوال که چند ساعت از روز را صرف تمرین تکواندو می کنی، گفت:« خوشحالم که مقام قهرمانی را کسب کرده ام. در مقطع راهنمایی بودم که تکواندو را شروع کردم. اکنون دانشجو هستم و اول راه قهرمانی. سه مرتبه در روز تمرینات سخت دارم و این برنامه، پنج ساعت از هر روز من را پر می کند؛ روزهای پرانرژی و پرامید من. »

قهرمان باانگیزه و جوان کره، از یک انگیزه قوی یعنی عشق به خانواده و حمایت پدر و مادر در پیشرفت خود گفت: «هنگام تمرین برای مسابقات جهانی، تنها یک انگیزه مرا به جلو پیش می برد. آوردن مدال به خانه برای پدر و مادرم و همچنین تقدیم آن به استادانم. آنها سال هاست برای پیشرفت من زحمت می کشند و مرا حمایت کرده اند. تمام انگیزه ام برای کسب مدال، تقدیم  یک طلای خوشرنگ به آنان بود به پاس قدردانی از تمام زحماتشان.»

به عقیده "جون سئو"، افزایش قدرت بدنی و توان بالای جسمانی بسیار اهمیت دارد:« من باید بیشتر و بیشتر تمرین می کردم تا به هدف نزدیک شوم و این یکی از دلایل موفقیتم است.»

 اما چشم انداز اصلی "جون سئو " به طلای جهانی خلاصه نمی شود. حتی اگر او در المپیک 2020 توکیو نیز حضور نداشته باشد، با قدرت در انتظار المپیک دوره بعد آن، 2024 پاریس خواهد بود و دست از تمرین و تلاش برنمی دارد.

 قهرمان جهانی گفت:«تمام تلاش خود را می کنم و با تمرینات سخت، خود را از لحاظ روحی و جسمی بالا می کشم. مطمئنم تا پنج سال آینده با آمادگی کامل قدم به آوردگاه المپیک پاریس خواهم گذاشت و نتیجه تمام تلاش هایم را خواهم گرفت.»

تنها نگرانی این روزهای "جون سئو"، رویارویی با حریفان در رقابت های پیش رواست: «طی دو ماه اخیر، شب ها پیش از خواب، با آرامش کامل روحی و روانی، تمام حرکات و تکنیک هایم را در ذهن مرور می کردم و عکس العمل رقبایم را هم حدس می زدم و برای تک تک آنها برنامه می ریختم. اکنون رقبایم تمام تکنیک های مرا شناخته اند و دیگر برایشان غیرقابل پیش بینی نیست و می توانند برای مقابله با من برنامه ریزی کنند. باید تکنیک و روش مبارزاتم را تغییر دهم.»

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده