سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

کریمی: کار در رده سنی نونهالان سخت و دلچسب است/ از عنوان قهرمانی تیم ایران دفاع کردیم

سرمربی تیم تکواندو نونهالان گفت: به منظور انتخاب 2 تیم مجزا آسیایی و جهانی ریسک کردم و برخی هم نسبت به انتخاب تیم الف و ب انتقاد کردند. تیم ب نونهالان فاصله فنی زیادی با تیم اصلی داشت، اما ما این تیم را برای توسعه نسل تکواندو به مسابقات آسیایی اعزام کردیم و خوشبختانه قهرمان شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مرتضی کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره قهرمانی تیم تکواندو نونهالان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: در این دوره از رقابتها 10 تیم بیشتر از دوره قبل شرکت کردند و حریفان قدرتمندی داشتیم.

سرمربی تیم تکواندو نونهالان افزود: تیم‌های کره جنوبی و تایلند در دوره قبلی غایب بودند اما در این رویداد با نفرات کامل حاضر شدند که نشان از اهمیت مسابقات برای کشور‌های آسیایی بود.

سطح حرفهای نونهالان

وی سطح رقابت های تکواندو قهرمانی نونهالان آسیا را خوب توصیف کرد و افزود: فکر نمی‌کردم در این رده سنی تکواندوکاران در سطح بالایی ظاهر شوند و سطح رقابتهای خود را حرفهای نشان دادند.

دفاع از عنوان قهرمانی سخت بود

سرمربی تیم تکواندو نونهالان با اشاره به سه دوره قهرمانی قبلی ایران در پیکار‌های آسیایی گفت: حفظ قهرمانی برای ما سخت‌تر از کسب عنوان قهرمانی است. با تیم "ب" نونهالان در مسابقات آسیایی حاضر شدیم و باید از عنوان قهرمانی تیم ایران دفاع می‌کردیم، ضمن آنکه می بایست بهتر از قبل هم ظاهر می‌شدیم و خوشبختانه موفق شدیم.

کار سخت و دلچسب با نونهالان

وی که سابقه سرمربی گری و مربی گری تیم ملی تکواندو را هم در کارنامه خود دارد، درباره تجربه این رده سنی افزود: پارسال با تیم نونهالان استان قم نائب قهرمان مسابقات کشوری شدم و امسال هم سرمربی گری تیم نونهالان ایران را در مسابقات آسیایی و جهانی پذیرفتم، اما باید بگویم کار در این رده سنی سخت و دلچسب است.

کریمی ادامه داد: کار با نونهالان سخت است چراکه برای هر تکنیک باید توضیح زیادی به تکواندوکاران داد.

وی گفت: در رده نونهالان مجبوریم در چند جبهه کار کنیم، در کنار کار روانی با تکواندوکاران باید با خانواده‌های آن‌ها هم در ارتباط باشیم. برای نونهالان سخت بود که مدتی خانواده خود را نبینند و یا مدت زمانی را به تمرین بپردازند. به هر حال این رده سنی دوران بچگی خود را می‌گذراند و ما باید به آن‌ها تلقین بزرگی می‌کردیم و جلوی بازیگوشی‌ها را می‌گرفتیم و برخورد هم می‌کردیم.

تلفن‌های همراه را جمع کردیم

سرمربی تیم تکواندو نونهالان افزود: در اردو‌ها تلفن همراه بازیکنان را جمع آوری کردیم و هر یک از تکواندوکاران روزانه فقط نیم ساعت فرصت داشت تا با خانواده خود صحبت کند. تکواندوکاران مشکلی به لحاظ فنی نداشتند، اما حفظ آمادگی روانی آن‌ها برای کادرفنی سخت بود. 

وی به مسابقات جهانی نونهالان اشاره کردو گفت: 12 مرداد عازم ازبکستان می‌شویم و از 16 تا 19 مرداد هم در مسابقات جهانی حاضر می‌شویم. برای این مسابقات تیم اصلی نونهالان را اعزام می‌کنیم.

برای نونهالان ریسک کردم

کریمی درباره انتخاب ۲ تیم نونهالان برای مسابقات آسیایی و جهانی افزود: برای این انتخاب ریسک کردم و برخی هم نسبت به انتخاب تیم الف و ب انتقاد کردند. تیم ب نونهالان فاصله فنی زیادی با تیم اصلی داشت، اما ما این تیم را برای توسعه نسل تکواندو به مسابقات آسیایی اعزام کردیم و خوشبختانه قهرمان شد.

وی ادامه داد: تیم ب نونهالان در مسابقات آسیایی خوب جواب داد و با وجود اینکه برخی انتظارات من را برآورده نکرد، اما نسل آینده تیم ملی تکواندو را تضمین خواهد کرد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده