سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

زوار: قهرمانی در آسیا برایم طلسم شده بود

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان گفت: قهرمانی جهان را در کارنامه داشتم و به دنبال کسب قهرمانی آسیا بودم که خدا را شکر بالاخره به این مهم رسیدم. مسابقات آسیایی واقعا از مسابقات جهانی سخت‌تر است و دلیل آن نیز تصمیمات سیاسی اتحادیه تکواندو آسیا در برگزاری مسابقات است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، محمدرضا زوار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص قهرمانی تیم نوجوانان تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: مسابقات به خصوص در بخش پسران از کیفیت بالایی برخوردار بود و چند بازیکن المپیک نوجوانان در این رویداد حضور داشتند. حامد اصغری بازیکن المپیکی ما در این رقابت‌ها در دیدار نهایی مغلوب شد و در بخش دختران نیز مهلا مومن‌زاده، نایب قهرمان بزرگسالان جهان به مدال نرسید.

وی تصریح کرد: این مسابقات از نظر کمی و کیفی بسیار بالا بود و 31 کشور حاضر در وزن‌های مختلف بازیکن داشتند. ازبکستان در این رقابت‌ها موفق به کسب 2 مدال طلا شد و هر بازی در این رقابت‌ها حکم یک فینال را برای ما داشت. رقابت های ما در این مسابقات ایده‌آل بود و اکثر بچه‌های ما حریفان خود را 20 تایی کردند.

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان در خصوص احساس خود پس از کسب نخستین قهرمانی ایران پس از 10 دوره برگزاری مسابقات گفت: قهرمانی در آسیا برای من طلسم شده بود. من در 4 دوره این مسابقات سرمربی، 3 دوره کمک مربی و مربی و یک دوره نیز مدیرفنی بودم که این اتفاق نیفتاده بود، اما خدا راشکر در این دوره زمانی و شرایط اقتصادی کشور که اردوی محدودی داشتیم به قهرمانی رسیدیم تا باز هم نشان بدهیم در شرایط سخت‌تر، بهتر نتیجه می‌گیریم.

زوار در خصوص عدم انتخاب خود به عنوان بهترین مربی مسابقات با وجود کسب عنوان قهرمانی تیمی مسابقات، کسب 5 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز انفرادی عنوان کرد: یکی از نقاط تاریک مسابقات همین موضوع بود و سیاسی بازی معمولا از تصمیمات اتحادیه تکواندو آسیا در مسابقات قاره‌ای است. در وزن نهم کشور اردن موفق به کسب مدال طلا شد که واقعا این اتفاق جای سوال داشت.

وی خاطر نشان کرد: اتحادیه تکواندو آسیا چند بازی را عقب انداختن تا تکواندوکاری اردنی در مقابل برادر پادشاه اردن مسابقه بدهد و به مدال طلا برسد. اردن غیر از این مدال به یک مدال نقره و یک مدال برنز دیگر دست پیدا کرد و در 7 وزن بازیکن آنها با اختلاف از دور مسابقات حذف شدند، اما اتحادیه تکواندو آسیا برترین مربی را از اردن انتخاب کرد تا هوای این کشور را به خاطر میزبانی داشته باشد.

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان با اشاره به اینکه کسب عنوان بهترین مربی برای او مهم نبوده است، گفت: برای من قهرمانی تیمم بعد از 10 دوره حضور و 18 سال فعالیت در رده نوجوانان مهمتر بود. قهرمانی جهان را در کارنامه داشتم و به دنبال کسب قهرمانی آسیا بودم که خدا را شکر بالاخره به این مهم رسیدم. مسابقات آسیایی واقعا از مسابقات جهانی سخت‌تر است و دلیل آن نیز تصمیمات سیاسی اتحادیه تکواندو آسیا در برگزاری مسابقات است.

زوار ادامه داد: تنها 50 درصد داورانی که در آسیا حضور دارند خوب هستند و 50 درصد آنها حتی توانایی داوری را ندارند. همین مسائل مسابقات آسیایی و کسب سکوی قهرمانی این مسابقات را سخت‌تر از جهانی می‌کند. امیدوارم در مسابقات جهانی نیز به این افتخارات دست پیدا کنیم. رکورد کسب 7 مدال طلا در مسابقات جهانی 2018 تونس بی‌نظیربود، اما بچه‌ها ما توانایی تکرار این موفقیت را دارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این قهرمانی حاصل یک کار تیمی بود و من به تنهایی در این موفقیت نقش داشتم. دستیاران من کریمی و ناصری زحمات زیادی را کشیدند و همه ارکان فدراسیون از جمله سازمان تیم‌های ملی کمک کردند تا این موفقیت حاصل شود.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده