سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

درستی: تنها به سکوی قهرمانی جهان فکر می‌کنیم

اعظم درستی سرمربی تیم‌ملی نونهالان دختر گفت: مسابقات جهانی است و بچه‌ها نیز تجربه چندانی ندارند اما ما برای بهترین نتیجه تمرین کرده‌ایم و تنها به کسب سکوی قهرمانی فکر می‌کنیم.

تیم‌ملی نونهالان دختر کشورمان به منظور حضور در مسابقات قهرمانی جهان از اردیبهشت‌ماه تمرینات خود را برای حضور در این میدان آغاز و روز گذشته (شنبه – 12 مردادماه) راهی "تاشکند" ازبکستان شد.

اعظم درستی سرمربی تیم‌ملی نونهالان کشورمان پیش از اعزام به این رویداد در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: بلافاصله پس از مسابقات آسیایی و بعد از استراحتی دو روزه تمرینات را پیگیری کردیم البته در مدت زمانی که ما در اردن حضور داشتیم نیز 7 تکواندوکار حاضر در اردو زیر نظر مربی تمرینات را پیگیری کردند و روزهای نزدیک به اعزام تمرینات سرعتی را انجام دادیم.

وی افزود: خدا را شکر شرایط بچه‌ها خیلی خوب است و سعی کردیم بیشتر بر بحث روانی بچه‌ها کار کنیم. در مسابقات آسیایی نتیجه خوبی کسب شد اما توقع ما خیلی بیشتر از این بود و با وجود اینکه بچه‌ها از نظر فنی توانایی بالایی داشتند اما تحت تاثیر جو سالن برگزاری مسابقات قرار گرفتند، به همین خاطر تلاش کردیم تا بر روی این بخش بیشتر تمرکز کنیم.

بهترین مربی آسیا اینطور ادامه داد: حریفان را کاملا شناسایی کردیم و می‌دانیم کدام تیم‌ها نفراتی که در آسیا حضور داشتند را در ترکیب جهانی دارند؛ ازبکستان در رقابت‌های آسیایی شرکت نکرد و شاید به این خاطر بود که هوگوپوشانش آنالیز نشوند اما ما تمرینات آنها را پیگیری کردیم. آنالیزهای لازم صورت گرفته و تنها تمرکز ما باید بر بخش روانی باشد که این موضوع نیز انجام شده است.

درستی تصریح کرد: مسابقات جهانی است و بچه‌ها نیز تجربه چندانی ندارند اما ما برای بهترین نتیجه تمرین کرده‌ایم و تنها به کسب سکوی قهرمانی فکر می‌کنیم.

سرمربی تیم‌ملی نونهالان در ادامه گفت: پیش از این با رده‌سنی نوجوانان کار کرده‌ام اما رده‌سنی نونهال خیلی متفاوت است؛ بچه‌ها کوچک‌تر هستند، زود دلتنگ و خسته می‌شوند و این موارد روی آنها تاثیر منفی می‌گذارد. به همین خاطر ما سعی کردیم در طول اردو شرایط را هماهنگ کنیم تا به بچه‌ها فشار کمتری وارد شود.

وی افزود: در این رده‌سنی تنها بخش روانی متفاوت بود اما در بحث فنی تمرینات نوجوانان را اجرا کردیم و از آنها خواستیم تمام توان خود را به کار بگیرند.

درستی با اشاره به رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: این دوره از مسابقات با دوره گذشته متفاوت بود و در این رویداد از کلاه‌ سنسوردار و هوگوی KP&P استفاده شد و این در حالی است که تکواندوکاران تنها در تمرینات از این هوگو استفاده می‌کنند. نوع امتیاز گیری با این سیستم متفاوت است اما ما سعی کردیم بچه‌ها در تمرینات با این شرایط وفق پیدا کنند.

سرمربی تیم‌ملی نونهالان دختر خاطرنشان کرد: خدا را شکر در مسابقات آسیایی نتیجه خوبی کسب کردیم، هوگوپوشانی که نتیجه را واگذار کردند به اشتباهات فردی باختند و اگر عملکردی که در تمرینات داشتند در میدان مبارزه به نمایش می‌گذاشتند می‌توانستند موفق باشند.

وی در پاسخ به این سوال که از اینکه برای دومین مرتبه به عنوان بهترین مربی آسیا معرفی شده‌اید چه حسی دارید؟ گفت: قطعا حس بسیار خوبی است اما همان لحظه به این موضوع فکر کردم که حالا حتما باید قهرمانی جهان را نیز کسب کنیم و امیدوارم این مهم حاصل شود. پونه جعفر صالحی  نیز به قدری مقتدر در میدان مبارزه کرد که توانست عنوان فنی‌ترین بازیکن را کسب کند و به نظرم آرامشی که در مسابقات داشت رمز موفقیت او بود.

درستی در ادامه با بیان اینکه بچه‌ها تمرینات سختی را پشت سر گذاشتند خاطر نشان کرد: بچه‌ها تجربه چندانی ندارند اما دائما به آنها یادآوری کردیم که با مدال طلای شما می‌توانیم بر سکوی قهرمانی بایستم؛ از آنها خواستیم درگیر جو مسابقات نشوند و به آنها اطمینان دادیم که می‌توانند بهترین باشند.

سرمربی تیم نونهالان در پایان گفت: مسابقات آسیایی با جهانی متفاوت است چراکه حریفان اروپایی نیز حضور دارند؛ قطعا یک پله سنگین‌تر می‌شود و بچه‌ها باید 4 تا 5 مبارزه را پشت سر بگذارند. تمرینات بدنسازی به صورت جدی و با برنامه ریزی پیگیری شده است و قطعا از نظر بدنی کم نمی‌آورند. تصویرسازی‌های لازم صورت گرفته، بچه‌ها حتی دور افتخار با پرچم ایران را بر روی شیاپ‌چانگ تصور کرده‌اند و امیدوارم همه این فاکتورها عامل موفقیت تک تک آنها در میدان جهانی باشد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده