سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

حضور سلطانی‌فر و صالحی امیری در اردوی تیم ملی تکواندو/ وزیر ورزش و جوانان: تکواندو بیشترین افتخار را در المپیک کسب کرده است

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در جریان دیدار با اعضای تیم‌های ملی تکواندو گفت: انتظارات از شما به عنوان رشته‌ای که در کنار کشتی و وزنه‌برداری بیشترین افتخارات را در تاریخ المپیک کسب کردید، بسیار بالاست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دکترمسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، دکترسیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و دکترنصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های المپیک 2020 - توکیو عصر امروز (دوشنبه - 14 تیرماه) از روند تمرینات آماده سازی ملی پوشان بازدید کردند.

در ابتدای این دیدار سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو گفت: سجاد مردانی در حال حاضر در رده پنجم دنیا در وزن چهارم است و سعید رجبی در رده بیستم قرار دارد. در وزن نخست، آرمین هادی‌پور در رنکینگ پنجم حضور دارد و فرزان عاشورزاده نیز در رنکینگ بیستم جای دارد. در وزن سوم المپیک هم میرهاشم حسینی در جایگاه دهم است. امیدوارم با این شرایط، موفق به کسب سه سهمیه المپیک شویم.

وی ادامه داد: 128 نفر در هشت وزن زنان و مردان سهمیه می‌گیرند. نفرات اول تا پنجم گرندپری و یک نفر نیز از گرند اسلم سهمیه کسب می‌کنند. 10 نفر دیگر در مسابقات قاره‌ای سهمیه المپیک به دست می‌آورند و از هر قاره، دو فینالیست به المپیک می‌روند. تنها در قاره اقیانوسیه یک نفر سهمیه می‌گیرد و دو نفر نیز از طریق وایلدکارت به المپیک می‌روند.

رئیس فدراسیون تکواندو تأکید کرد: خیلی بعید است که بتوانیم چهار سهمیه المپیک را در بخش مردان بگیریم. در المپیک ریو تنها دو کشور ایران و کره جنوبی سه سهمیه گرفتند. در بخش بانوان اصلاً در سیستم رنکینگ نمی‌توانیم کسب سهمیه کنیم و امیدوارم آخر پاییز که باید جوجه‌ها را شمرد، تکلیف پنج نفر برتر سهمیه گرندپری مشخص شود و ما سهمیه خود را بگیریم.

دکتر رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک نیز در مورد پیگیری مشکلات میرهاشم حسینی گفت: چو، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو قول داد که راهکاری پیدا کنند. قرار شد یا وایلد کارت یا راه دیگری را به ما در خصوص میرهاشم ارائه حسینی بدهند.

پولادگر نیز با ابراز امیدواری از این دیدار خاطر نشان کرد: امیدوارم دیدار مقامات ورزش با چو خیلی تأثیرگذار باشد و حق پایمال شده ما احیا شود.

فریبرز عسکری، سرمربی تیم ملی تکواندو هم گفت: تلاش می‌کنیم در این سه وزن، جزو پنج نفر برتر رنکینگ باشیم و سهمیه کسب کنیم. تکواندوکاران همچنین می‌توانند 40 امتیاز از تورنمنت‌ها کسب کنند که این امتیازات برای رقبای‌مان پر شده است و ما امتیازات خالی زیادی داریم. امیدوارم با حمایت مسئولان، در تورنمنت‌ها که کسب امتیاز راحت‌تر است، حاضر شویم و امتیاز کسب کنیم. اول باید سهمیه را بدست آوریم و بعد به مدال فکر کنیم.

سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی تکواندو نیز خاطر نشان کرد: برای خوشحال کردن مردم باید همه از ما ورزشکاران تا مسئولان  همدل شویم و قطعاً با این روش روزهای خوبی در پیش داریم.

دکترمسعود سلطانی‌فر نیز در جمع ورزشکاران اظهار داشت: نتایج شما را پیگیری می‌کنم و انتظارات از شما به عنوان رشته‌ای که در کنار کشتی و وزنه‌برداری بیشترین افتخارات را در تاریخ المپیک کسب کردید، بسیار بالاست. انتظار اول ما از تکواندو، کشتی و کاراته در المپیک است و با توجه به کاهش سهمیه وزنه‌برداری، این رشته در جایگاه بعدی قرار دارد. پولادگر در گذشته نیز به ما گفته بود که تکواندو شانس کسب سه سهمیه را دارد، اما من و صالحی امیری امیدواریم که با این سه سهمیه، سه مدال را کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال مالی جدید برای اعزام‌ها محدودیت داریم اما برای رشته‌های خوش‌سابقه مانند تکواندو محدودیتی قائل نشدیم و چیزی از سقف اعتبارات کم نکردیم. با همین شرایط نیز همدل می‌شویم و جلو می‌رویم تا موجب عزت و افتخار کشور شویم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده