سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

عسکری: ملی‌پوشان برای اعتلای نام تکواندو ایران از جان مایه می‌گذارند

سرمربی تیم‌ملی تکواندو کشورمان گفت: حضور ملی پوشان تکواندو ایران در بازی‌های المپیک 2020 هنوز قطعی نشده است تا با خیال راحت جلو برویم؛ شرایط به گونه ای است که در مسابقات آتی باید با دقت بیشتری گام برداریم، بچه‌ها باید تمام توان خود را برای کسب سهمیه به کار گیرند که این مهم اصلا دور از دسترس نیست.

ملی‌پوشان تکواندو کشورمان از دهه دوم مردادماه تمرینات خود را برای حضور در مرحله دوم مسابقات گرندپری آغاز کرده و فردا برای حضور در این رویداد 40 امتیازی ایران را به مقصد "چیبا" ژاپن ترک می‌کنند. در ادامه گفت‌و‌گو روابط عمومی فدراسیون تکواندو با فریبرز عسکری سرمربی با اخلاق کشورمان در خصوص شرایط تیم‌ملی را می‌خوانید.

به دنبال کسب سهمیه و پشتوانه‌سازی هستیم

بچه‌ها از ابتدای اردو تا کنون تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته اند و در فاصله یک‌ روز مانده تا اعزام فشار تمرینات را کاهش دادیم تا روز مسابقه به اوج آمادگی خود برسند. تیم‌ملی تکواندو ایران شش نفر را در اختیار دارد، سه نفر برای کسب و تثبیت سهمیه می جنگند و سه هوگوپوش دیگر نیز تلاش می کنند در میان 20 نفر برتر رنکینگ قرار بگیرند تا هم در کسب سهمیه و هم پشتوانه سازی دست پر باشیم.

اکنون بحث روانی تاثیر بیشتری بر عملکرد بچه‌ها دارد و با کمک دکتر صبحی روانشناس تیم سعی کردیم در این بخش نیز نقاط ضعف را برطرف نماییم. انشاءالله پس از سه رویداد رسمی که پیش‌رو داریم سهمیه‌های تکواندو تثبیت خواهد شد.

ملی پوشان باید تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه به کار گیرند

حضور ملی پوشان تکواندو ایران در بازی‌های المپیک 2020 هنوز قطعی نشده است تا با خیال راحت جلو برویم؛ شرایط به گونه ای است که در مسابقات آتی باید با دقت بیشتری گام برداریم، بچه‌ها باید تمام توان خود را برای کسب سهمیه به کار گیرند که این مهم اصلا دور از دسترس نیست.

شرایط حساسی را برای کسب سهمیه پیش رو داریم و دوره خاصی از تکواندو را پشت سر می‌گذاریم. تلاش کرده ایم بچه‌ها به این باور برسند که هر قدم آنها در بدست آوردن نتیجه تاثیرگذار است و همواره حساسیت رویدادهای پیش‌رو را به آنها یادآوری می کنیم.

بچه‌ها در طول مسیر باید امتیاز کسب کنند تا جایگاه خود را در رنکینگ حفظ نمایند

آرمین و سجاد در جدول رنکینگ رده پنجم را در اختیار دارند اما با توجه به شرایطی که در رده‌بندی المپیکی وجود دارد هرچه جلو می‌رویم امتیازات سال‌های گذشته کم و حذف می‌شود به همین خاطر بچه‌ها در طول مسیر باید امتیاز کسب کنند تا جایگاه خود را در رنکینگ حفظ نمایند. امتیاز تورنمنت‌های تکواندوکاران به حد نصاب نرسیده است؛ در وزن سجاد ما می‌توانیم 24 امتیاز کسب کنیم و آرمین و میرهاشم نیز به ترتیب 2و 4 امتیاز جای خالی دارند و باید در تورنمنت‌های پیش‌رو این امتیازات کسب شود تا با آسودگی خاطر برای کسب سهمیه پیش برویم.

در وزن میرهاشم نیز شرایط به گونه‌ای رقم خورده که رنک اول مسابقات گرنداِسلم با رنک اول المپیکی مشترک است و به همین دلیل در این وزن 6 نفر برتر رنکینگ جواز حضور را کسب می‌نمایند؛ همچنین میرهاشم با توجه به اینکه امتیازاتش جدید است امتیازات کمی را از دست می‌دهد و همین موارد به او کمک می‌کند تا با کسب مدال در میدان‌های پیش‌رو جز سهمیه‌های ایران باشند.

با توجه به زمانی که در اختیار داشتیم تورنمنت‌ها را انتخاب کردیم

بخشی از انتخاب تورنمنت‌ها از روی اجبار بود؛ شرایط زمانی رقابت ها را رصد و با توجه به فواصل زمانی مسابقاتی را انتخاب کردیم تا فشار زیادی به تکواندوکاران وارد نشود. بر اساس زمان بندی ما ابتدا تورنمنت رومانی را در نظر داشتیم که براساس آخرین تغییرات تقویم فدراسیون جهانی، امتیاز این رویداد حذف شد و هیچ توجیهی برای حضور وجود نداشت.

بلافاصله حضور در مسابقات آلبانی را در دستور کار قرار دادیم اما به دلیل شرایط سیاسی این کشور صلاح نبود در این رویداد حضور پیدا کنیم برهمین اساس تورنمنت صربستان و کرواسی تنها مسابقاتی بود که از نظر زمان بندی می‌توانستیم روی آنها سرمایه گذاری نماییم.

در مسابقات صربستان همه بچه ها اعزامی می‌شوند اما در رقابت‌های کرواسی نفراتی که امتیازاتشان به سقف 40 نرسیده است را اعزام می کنیم چراکه باعث خستگی و آسیب می‌شود.

خانواده بزرگ تکواندو باید به شرایط واقع بینانه نگاه کنند

خانواده بزرگ تکواندو از ملی‌پوشان این رشته توقع مدال دارند که انتظار به جایی است و ما به این موضوع احترام می‌گذاریم اما باید واقع بینانه نگاه کنیم چراکه صرفا نتیجه گرا بودن منطقی نیست و باید به شرایط نیز توجه کنیم. با نگاه کارشناسی نیز متوجه می‌شویم که ملی‌پوشان تکواندو برای اعتلای نام تکواندو ایران از جان مایه می‌گذارند، متاسفانه این موضوع از دید بسیاری پنهان مانده است و یکی از دلایلی که حضور پیشکسوتان و کارشناسان دلسوز را در اردوهای تیم‌ملی خواستار شدم این بود که شرایط را مشاهده کنند.

ابتدا به دنبال کسب سهمیه و در ادامه برای کسب مدال در المپیک تلاش می‌کنیم

ابتدا باید کسب سهمیه کنیم و بعد برای مدال برنامه ریزی و سرمایه گذاری نماییم. با توجه وضعیت اقتصادی که بر کشور حاکم است اعزام ها محدود شده و روزهای سختی را برای این مهم پشت سر می‌گذاریم؛ شرایط با گذشته متفاوت است اما همانند یک سرباز تلاش می‌کنیم تا تاثیر این موارد را به حداقل برسانیم.

کادرفنی  و ملی‌پوشان سعی کردیم از حواشی خود را دور نماییم تا آرامش حاکم بر تیم حفظ شود. کارشناسانی که  دغدغه موفقیت تکواندو ایران را دارند پیشنهادات و موارد مورد نظر خود را با من که تصمیم گیرنده برای این تیم هستم در میان بگذارند تا نقاط ضعف برطرف شود؛ درهای اردوی تیم ملی به روی عزیزان باز است و می توانند حضور پیدا کرده و از نزدیک نظاره گرتمرینات و شرایط باشند.

هدف‌گذاری اصلی ما گرندپری ژاپن و روسیه است

سه رویداد رسمی و دو تورنمنت را در دستور کار داریم؛ انشاءالله فردا عازم مرحله دوم مسابقات گرندپری و پس از آن در فاصله یک ماهه به گرندپری بلغارستان اعزام می‌شویم، در ادامه و پس از 50 روز نیز مسابقات فینال گرندپری را پیش‌رو داریم.

با توجه به فاصله زمانی، هدف‌گذاری ما مسابقات گرندپری ژاپن و روسیه است چراکه نمی‌توان ورزشکاران را دائم به اوج رساند اما در گرندپری بلغارستان و دو تورنمنت پیش رو نیز با آمادگی مطلوب تکواندوکاران را اعزام می‌کنیم.

دلسوزان تکواندو نظرات کارشناسی خود را با ما در میان بگذارند

از همه عزیزانی که دلسوز تکواندو هستند و برای پیشرفت تکواندو دعا می کنند تشکر می‌کنم، از آنها می‌خواهم نظرات کارشناسی خود را با ما در میان بگذارند و امیدوارم مثل همیشه یار و یاور ما باشند تا بتوانیم از نظرات آنها استفاده کنیم. رسیدن به موفقیت های بزرگ همدلی یک خانواده را می طلبد و امیدوارم این مهم حاصل شود.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده