سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

میرهاشم حسینی و یک پله تا المپیک

تکواندوکاری که با سیاسی کاری اجازه حضور در رقابت‌های جهانی را نیافت، حالا شانس المپیکی شدن را برای خودش دست و پا کرده، میرهاشم حسینی همان تکواندوکاری است...

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، تکواندوکاری که با سیاسی کاری اجازه حضور در رقابت‌های جهانی را نیافت، حالا شانس المپیکی شدن را برای خودش دست و پا کرده، میرهاشم حسینی همان تکواندوکاری است که چند ماه قبل با کارشکنی سفارت انگلیس نتوانست روادید حضور در مسابقات جهانی منچستر را بگیرد، جایی که بالاترین امتیازات المپیکی را داشت و تقریبا تکلیف سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم روشن می‌شد.

این تکواندوکار آماده و پرامید ایران انگیزه خود را از دست نداد و کمتر از یک ماه بعد، در نخستین مرحله رقابت‌های گرندپری (جایزه بزرگ) سال ۲۰۱۹ در رم از غفلت حریفان نهایت استفاده را برد و قهرمان شد.

اما این جوان ۲۰ ساله اهل میانه، که با کارشکنی انگلیسی‌ها در میدان جهانی غایب بود، طی یک سال گذشته با طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و طلای مسابقات یونیورسیاد ۲۰۱۹ دانشجویان جهان در کانون توجه دنیای تکواندو قرار گرفته است.

حسینی همچنین یکی از ۶ تکواندوکار اعزامی ایران به مرحله دوم رقابت‌های گرندپری (جایزه بزرگ) چیبای ژاپن بود که با کسب عنوان قهرمانی مسابقات، ۴۰ امتیاز به رده بندی المپیکی خود اضافه کرد. با احتساب این امتیاز و باخت حریفان بالای جدولی، او فعلا با امتیاز ۲۹۹.۲۴ از رتبه دهم به پله ششم رده بندی المپیکی صعود کرده است. 

هنوز برای افزایش امتیازات المپیکی تا پایان ماه فرصت باقی است و تکواندوکاران می‌توانند با شرکت در تورنمنت‌های مختلف امتیاز بیشتری برای خود جمع آوری کنند، اما میرهاشم حسینی فعلا با ایستادن در رده ششم این رده بندی، شانس زیادی برای کسب ورودی المپیک فراهم کرده است. او جایگاه پنجم رقیبش «جواد آچاب» بلژیکی با ۳۰۱.۵۵ امتیاز را تهدید می‌کند و فاصله چندانی با این امتیاز ندارد، در مقابل، «الکسی دنیسنکو» روس با ۲۸۲.۵۱ نزدیک‌ترین تعقیب کننده حسینی در رده بندی المپیکی است.

پنج تکواندوکار برتر رده بندی هر وزن المپیکی به طور مستقیم سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دریافت می‌کنند و حسینی هم فاصله چندانی با المپیک ندارد، به شرطی که بتواند از فرصت‌های باقی مانده نهایت استفاده را ببرد.

انسیه بحری
کارشناس رشته های رزمی

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده