سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

دکتر چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو خبر داد؛

استفاده از دوربین های چهار بُعدی و لباس های جدید تکواندو در المپیک توکیو

در حاشیه  برگزاری سومین مرحله مسابقات گرندپری ۲۰۱۹ در "صوفیه" بلغارستان، "دکتر چو" رییس فدراسیون جهانی تکواندو از تغییر لباس های تکواندو و استفاده از دوربین های چهار بُعدی در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، کنفرانس مطبوعاتی با حضور رییس فدراسیون جهانی تکواندو، رییس فدراسیون تکواندو بلغارستان و تعدادی از تکواندوکاران حاضر در مرحله سوم مسابقات گرندپری 2019 بلغارستان روز گذشته (پنجشنبه – 25 مهرماه) در هتل مارینلا صوفیه برگزار شد.

این برای نخستین بار است که بهترین های تکواندو جهان به منظور حضور در مسابقات گرندپری در بلغارستان حضور پیدا کرده‌اند؛ البته سال آینده این کشور میزبان مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2020 خواهد بود.

سرمایه گذاری بر جوانان

بلغارستان سرمایه گذاری های خود در میزبانی مسابقات تکواندو را هدیهای برای آینده این رشته در این کشور می‌داند. رییس فدراسیون تکواندو بلغارستان با اشاره به این موضوع گفت: ما پشتیبانی دولت و مردم کشور را داریم؛ این بهترین سرمایه‌گذاری برای آینده کشور و ورزشکاران ما است. ما به دنبال الگو سازی برای جوانان هستیم تا از آن پیروی کنند. مسابقات جایزه بزرگ نه تنها برای تکواندوکاران سراسر جهان مفید است بلکه فرصت‌های جدیدی را برای هوگوپوشان بلغارستان فراهم می‌کند.

رییس فدراسیون تکوانددو بلغارستان با اشاره به این مطلب که تکواندو این کشور سال آینده 30 ساله می‌شود، گفت: تکواندوکاران بلغاری هنوز موفق به کسب مدال در مسابقات جایزه بزرگ نشده‌اند اما امیدوار هستند طی روزهای آتی این مهم حاصل شود.

"ولادیمیر دالکلیف" تکواندوکار بلغارستانی گفت: بسیار خوشحال هستم که یکی از بهترین و دشوارترین مسابقات در کشور من برگزار می‌شود. در گذشته سفر به خارج از کشور ما را با مشکل مواجه می‌کرد اما اینجا میهن ما است، تمام تلاش خود را می‌کنیم و به نتایج عالی می رسیم.

نوآوری های آینده

دکتر چو رییس فدراسیون جهان تکواندو با بیان اینکه 2019 سال ویژه‌ای برای تکواندو است، گفت: امسال 25 سال است که  تصویب شد تکواندو به صورت رسمی در بازی‌های المپیک 2000 سیدنی حضور داشته باشد.

در ادامه چو به اعلام برخی از نوآوری های فدراسیون جهانی که در المپیک 2020 – توکیو اجرا خواهد شد، پرداخت.

رییس فدراسیون جهانی تکواندو گفت: از سیستم دوربین چهار بُعدی و 360 درجه در این رقابت‌ها استفاده خواهیم کرد و دوربین ها در اطراف شیاپ‌چانگ قرار می گیرد. ما این دوربین‌ها را در مسابقات گرنداِسلم  و همچنین در رقابت های قهرمانی جهان 2019 – منچستر آزمایش کرده‌ایم. این دوربین‌ها نه تنها مسابقات را دیدنی تر می‌کند بلکه باعث می شود مسابقات به شکلی جوانمردانه تر برگزار شود چراکه دیگر هیچ زاویه پنهانی از نگاه داوران وجود نخواهد داشت.

وی افزود: تغییر دوم، لباس جدید و رسمی مسابقات است که از بافتی جدید و فرمی اندامی تر برخوردار بوده و در فینال گرندپری مسکو نیز به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می گیرد و همه ورزشکاران لباس جدید را می پوشند.

چو خاطرنشان کرد: تصمیم نهایی درباره تصویب و استفاده از لباس جدید در بازی های المپیک 2020 - توکیو توسط شورای اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو آذرماه و در" مسکو" روسیه اتخاذ خواهد شد.

مسیر رسیدن به توکیو 2020

برخی از بازیکنان مطرح دنیا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی حضور داشتند.

"دای هون لی" تکواندوکار کره‌ای گفت: با توجه به ظهور رقبای سرسخت و جوان دیگر جای استراحتی برای من وجود ندارد. در سطح برتر دنیا قرار داشتم اما فکر می کنم این یک نکته مثبت است که  حالا بسیاری از حریفان می توانند با من رقابت کنند. از هوگوپوشان جوان چیزهای زیادی یاد می گیرم پس همین موضوعی مثبت است.

در ادامه از "شوئین ژنگ" خواسته شد تا درباره رقابت خود با "والكدن" انگلیس صحبت کند. وی گفت: بیانكا برای من حریف عالی است و باعث می شود تمرینات بیشتری را پشت سر بگذارم.

"جید جونز" قهرمان دو دوره بازی های المپیک در خصوص کسب سومین طلا در توکیو که شاهکار تاریخی خواهد بود و تاکنون هیچ تکواندوکاری موفق به کسب آن نشده است، گفت: شانس شگفت انگیز بودن برای انجام كاری كه قبلاً هیچكس انجام نداده خارق العاده است و به همین دلیل است من تمرین می کنم و  اکنون اینجا حضور دارم. معتقدم که می توانم و قلب و روحم را در تلاش برای انجام این کار قرار خواهم داد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده