سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

عسکری: بابت شرایط مردانی و حسینی نگرانی نداریم/ برای حضور در گرندپری روسیه برنامه داریم

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: با توجه به 80 امتیازی بودن مسابقات فینال گرندپری در روسیه، این مسابقات برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است؛ برهمین اساس سعی کردیم صوفیه برای بچه‌ها ریکاوری باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، فریبرز عسکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد نمایندگان تکواندو ایران در سومین مرحله مسابقات گرندپری در سال 2019 اظهار داشت: کار ما در این مسابقات با کسب دو مدال برنز به پایان رسید، اما می‌توانست شرایط با کسب مدال توسط میرهاشم حسینی بهتر باشد. از مسابقات گرندپری ژاپن به بعد، فدراسیون جهانی در جلسات فنی مسابقات از قانونی صحبت می‌کند که دیگر گرفتن‌هایی در حد یک ثانیه که با اجرای تکنیک همراه باشد، اخطار ندارد.

وی تصریح کرد: طبق همین قانون دیگر هیچ داوری به این اتفاق اخطار نمی‌داد، اما متاسفانه داور برزیلی مسابقه میرهاشم حسینی و دای هون لی از همان ابتدای مسابقه به میرهاشم اخطارهای عجیب و غریب داد و با پاک کردن امتیازاتش، نظم تاکتیکی او را برهم زد. میرهاشم  در مقاطعی از این مسابقه  12، 13 امتیاز جلوتر از حریف پرقدرت خود بود و اگر این امتیازات پاک نمی‌شد اختلاف او با حریفش بیشتر و قطعا نحوه مدیریت بازیش فرق می‌کرد، اما داور با اخطارهایی که داد عملا بازیکن ما را به لاک دفاعی برد و دست و پای او را بست.

سرمربی تیم ملی تکواندو تاکید کرد: این نحوه قضاوت داور واقعا شرایط عجیب و غریب را برای ما رقم زد و حتی بعد از پایان مسابقه داوران حاضر در مسابقات به ما اعلام کردند که به عملکرد داور برزیلی اعتراض کنیم و عنوان کنیم بازیکنی که موفق به کسب 35 امتیاز شده است، چگونه می‌تواند 10 اخطاره شود؟ واقعا یکسری اتفاقات عجیب در بازی‌های بچه‌های ما در گرندپری بلغارستان افتاد که من واقعا آنها را نمی‌فهمم.

عسکری خاطرنشان کرد: در مسابقه آرمین هادی‌پور و تائه هون کیم نیز در حالی که برخی ضربات او برخوردی به بازیکن ما نداشت، اما با تاخیر روی تابلو امتیاز ثبت می‌شد. اولین ضربه پای جلوی بازیکن کره‌ای به چانه آرمین برخورد کرد که با توجه به عدم وجود سنسور الکترونیکی نباید امتیازی ثبت شود، اما با چند ثانیه تاخیر 2 امتیاز روی تابلو  ظاهر شد.در مسابقه سعید رجبی و کیو دون این، پای حریف کره‌ای اصلا تا صورت سعید بالا نیامد، اما به یک باره سه امتیاز برای او ثبت شد. 

وی با ابراز تعجب از اتفاقات گرندپری بلغارستان، عنوان کرد: نمی‌دانم بیرون از شیاپ‌چانگ چیزی کنترل می‌شد، اما واقعا اتفاقات عجیب و غریبی در این رقابت‌ها افتاد. از طرفی نباید از این موضوع عبور کنیم که در این مرحله کره‌ای‌ها از نظر آمادگی از ما آماده‌تر بودند و این موضوع نیز اتفاق عجیبی نبود. قبل از حضور در بلغارستان چند مرحله مسابقات سنگین را پشت سر گذاشته بودیم. ما دو هفته بعد از پایان مسابقات جهانی در رقابت‌های دانشجویان جهان حاضر شدیم و در ادامه در مسابقات گرندپری ایتالیا و ژاپن شرکت کردیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو تصریح کرد: با توجه به 80 امتیازی بودن مسابقات فینال گرندپری در روسیه، این مسابقات برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. برهمین اساس سعی کردیم صوفیه برای بچه‌ها ریکاوری باشد. به همین منظور با آمادگی 70 درصد در مسابقات حاضر شدیم و گفتیم اگر مدال گرفتیم چه بهتر، اما اگر موفق به کسب مدال نشدیم در مسابقات فینال گرندپری بهترین عملکرد را داشته باشیم. خدا را شکر در صوفیه آرمین به مدال رسید، اما میرهاشم و سجاد موفق به کسب مدال نشدند.

عسکری در پاسخ به این سوال که عدم کسب مدال کسب سهمیه حسینی و مردانی را تهدید نخواهد کرد، گفت: اتفاق خوب در اوزان این دو بازیکن، کسب مدال توسط بازیکنانی بالاتر از آنها در رنکینگ یا بازیکنی که خطری برای آنها نبودند، بود. خوشبختانه بازیکنانی که در تعقیب میرهاشم و سجاد بودند در این مسابقات نتیجه نگرفتند. در وزن حسینی، جواد آچاپ، الکسی دنیسنکو و پرز هر سه نفر باختند و در وزن سجاد نیز، ماهاما چو به مدال نرسید که اتفاق خوبی برای ما بود.

وی اظهار داشت: حالا با توجه به این اتفاقات باید در دو تورنمنت پیش‌رو امتیازات بچه‌ها را بالاتر ببریم تا در فینال  گرندپری کار سهمیه‌ها را تمام کنیم. از بابت عدم کسب مدال حسینی و مردانی در بلغارستان نگرانی نداریم و خودمان سعی کردیم اوج عملکرد بازیکنان ما در روسیه باشد. به نوعی این یک تصمیم آگاهانه بود و با چشم بسته در صوفیه حاضر نشدیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص شکست هادی‌پور در مقابل تائه هون کیم عنوان کرد: ابتدا باید بگویم که خدا را شکر آرمین دست خالی این مسابقات را ترک نکرد و به مدال رسید. کیم در مسابقات این دوره واقعا روز خوبی داشت. او بازیکن بزرگی است که سه مدال طلای جهان، مدال المپیک و چندین مدال گرندپری را دارد و قطعا بازیکن دست و پا بسته‌ای نیست، هر چند آرمین در گذشته او را شکست داده است.

عسکری افزود: از طرفی آرمین در روز نخست مسابقات مقداری احساسی مبارزه کرد. نمی دانم چرا اسم بازیکنان کره‌ای می‌آید بازیکنان ما برای اینکه خدایی نکرده مورد قضاوت قرار نگیرند احساسی مبارزه می‌کنند. فکر می‌کنم باید صبوری آرمین و میرهاشم را در اردو تقویت کنیم. هر دو این بازیکنان توانمند هستند و حتی در این مسابقات و در روز خوب تائه هون کیم و دای هون لی می‌توانستند با صبوری و حوصله بیشتر عمل کنند، اما این اتفاق نیفتاد.

وی بیان کرد: آرمین در مقابل حریف کره‌ای عجله کرد و با وجودی که بارها خواستار خونسردی او شدم، اما این کار را انجام نداد. آرمین وقتی فیلم مسابقه را دید تازه گفت چرا اینقدر عجله کرده است.  البته علت این موضوع فکر می‌کنم اسم بازیکنی کره‌ای است که بچه‌ها می‌خواهند نشان بدهند از آنها نمی‌ترسند. در مجموع باز هم هادی‌پور مدال خوبی را کسب کرد و شرایطش در رنکینگ بهتر شد.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص عملکرد احمدی گفت: سروش عملکرد خوبی داشت و در بازی‌های سختی برنده شد. تمام مدال‌های رسمی سروش در وزن سوم است، اما در گرندپری یک وزن بالاتر بازی می‌کند. او در مقابل  حریف فرانسوی در راند اول 10 بر یک عقب افتاد، اما توانست بازی را جمع کند و در ادامه توانست جواد آچاپ یکی از بهترین های این وزن که حتی رنکینگی بهتر از میرهاشم دارد را شکست بدهد. سروش در بازی سوم نیز از سد حریف مصری گذشت که بازیکنان خوبی را شکست داده بود. امیدوارم مدال برنز سروش سرآغازی برای مدال‌های بعدی او در این وزن جدید باشد.

عسکری با اشاره به شرایط جسمانی سخت سجاد مردانی عنوان کرد: این باخت را به هیچ عنوان به حساب سجاد مردانی نمی‌گذارم. مردانی در مرحله گذشته مسابقات در ژاپن آسیب شدیدی دید و ما برای اینکه مردم متوجه نشوند خیلی قضیه را باز نکردیم. بافت‌ها نرم پای مردانی در ژاپن آسیب جدی دیده بود و بعد از بازگشت از ژاپن فقط 8 روز در باشگاه سپاهان کار درمانی انجام داد.

وی افزود: بعد از بازگشت مردانی به اردو، او تا روز مسابقه هیچ ضربه‌ای با پای راست نزد و فقط چند بار به میت ضربه زد که متوجه وضعیت پای خود باشد. در مسابقه نیز مشخص شد که نمی‌تواند از پای راست خود استفاده کند. متاسفانه در چند روز مانده به مسابقات نیز از ناحیه کمر و سیاتیک دچار درد شد که در مسابقات ادامه داشت. او بعد از پایان راند اول مسابقه مقابل حریف کره‌ای گفت نمی‌تواند از پای چپ خود استفاده کند و وقتی ضربه می‌زند از ناحیه کمر دچار درد می‌شود. عملا این شرایط باعث شد هر دو پای او از کار افتاده باشد. با این وضعیت همین که او توانست مقابل حریف خود بازی کند، کار بزرگی را انجام داد. امیدوارم سجاد هر چه سریعتر بهبود پیدا کند و روند امتیازآوری خود را ادامه بدهد.

سرمربی تیم ملی در خصوص حضور در تورنمنت صربستان گفت: ما مستقیم از بلغارستان به صربستان می‌رویم و در آنجا فرزان نیز به ما اضافه خواهد شد. امیدوارم میرهاشم و آرمین در این مسابقات باقی مانده 40 امتیاز تورنمنت‌های خود را پر کنند. فرزان، سجاد و سعید  نیز حتی بعد از صربستان می‌توانند در دو تورنمنت دیگر حضور داشته باشند، اما نمی‌دانم شرایط این کار فراهم باشد یا نه. اگر شرایط فراهم شود و سجاد تمام امتیازات خود را پر کنند قطعا شرایط بهتری از حریفان خود خواهد داشت.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده