سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تبریک ریاست فدراسیون جهانی به مناسبت سال نو میلادی

دکتر چانگ وان چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو طی پیامی فرا رسیدن سال نو میلادی را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دکتر چانگ وان چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو طی پیامی فرا رسیدن سال نو میلادی را تبریک گفت.

در متن پیام آمده است:

خانواده تکواندو جهان، یک سال شلوغ و موفق دیگر را پشت سر گذاشت.

رقابت های قهرمانی جهان پاراتکواندو در "آنتالیا" ترکیه ابتدای سال 2019 برگزار شد و 400 ورزشکار از  69 ملیت در این رویداد شرکت کردند. آنها بزرگترین مسابقات را در تاریخ ورزش رقم زده و توسعه و اهمیت پاراتکواندو در سراسر دنیا را به نمایش گذاشتند. رشد جهانی پاراتکواندو و جایگاهش درست یک هفته قبل مشخص شد، جایی که کمیته‌ی بین‌المللی پارالمپیک خبر از دومین حضور پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک 2024 داد.

در ماه می "منچستر" انگستان میزبان بیست و چهارمین دوره  رقابت‌های قهرمانی جهان بود. تجهیزات دوربین 4 بعدی، بازی‌ها را در نیمه نهایی و فینال از زاویه ی 360 درجه  ضبط کرد تا دوستداران تکواندو بتوانند ورزشکارن را در لحظه های نفس گیر دنبال کنند. تیم 6 نفره ی پناهندگان در این رقابت‌ها به مبارزه پرداختند تا فرصت در اختیار تکواندوکاران توانمند قرار داده شود. همچنین برای دومین بار شاهد حضور " توماس باخ" رییس کمیته‌ی بین المللی المپیک در این رویداد بودیم.

نخستین مرحله رقابت‌های گرندپری در سال 2019 در ماه ژوئن در "رم" ایتالیا برگزار و رقابت‌های پومسه برای نخستین بار به در مسابقات گرندپری انجام شد.

دومین و سومین مرحله رقابت‌های گرندپری در ماه سپتامبر در "چیبا" ژاپن و در اکتبر در "صوفیه" بلغارستان برگزارشد. "مسکو" روسیه نیز رقابت‌های فینال گرندپری و مراسم گالا را به برپا کرد.

ایتالیا میزبان بازی‌های یوینورسیاد بود. در ادامه سال 2019 مسابقات جهانی نونهالان در "تاشکند" ازبکستان برگزار شد که در این رویداد جوانان تازه وارد و استعدادهای درخشان این رشته انتخاب شدند.

در نشست شورای اجرایی فدارسیون جهانی در مسکو، شورا سیاست هایش را در مدیریت، قوانین ضد دوپینگ و خدمات رفاهی ورزشکاران  توسعه داد. همچنین برای نخستین بار یک خانم را به عنوان نایب رییس انتخاب کردیم. همچنین در همان جلسه، فدراسیون جهانی تکواندو عضویت فدراسیون تکواندو جزایر فارو را تبریک گفت.

در طول سال ما بار دیگر با افتخار وظایف اجتماعی خود را متعهدانه تکمیل کرده و با تمام توان نیروی تکواندو را برای رسیدن به بهترین ها افزایش دادیم. همچنین جشن 25 سالگی ورود تکواندو به بازی‌های المپیک را در "وین" اتریش برگزار کردیم.

برای اطمینان از حضور تمام ورزشکاران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو ،فدراسیون جهانی تکواندو برای 19 تکواندوکار کم بضاعت کمپ تمرینی در "موجو" کره‌جنوبی را برگزار کرد.

فدراسیون جهانی تکواندو جایزه ی فدراسیون ورزش های بین المللی برتر FISU را برای مشارکت در اهمیت دادن به توسعه ی ورزش های دانشگاهی  به خود اختصاص داد. آرمین هادی پور نیز که سه دوره متوالی موفق به کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های دانشجویان جهان شده عنوان بهترین مرد ورزشکار را کسب کرد. همچنین تفاهمنامه ای با FISU برای رشته‌های صلح ورزشی به امضاء رسید.

 ما پرچم برنامه‌های خیریه  را نیز برافراشتیم و مرکز تکواندوی بشردوستانه در اردوگاه ازرق – اردن را برای پناهندگان سوری برپا کردیم. همچنین با اتحادیه جهانی کشتی برای میزبانی رویداد "برای صلح با هم تلاش کنیم" تفاهمنامه‌ای به امضاء رساندیم که با حضور خانواده ی سلطنتی اردن، ورزشکاران تکواندو و کشتی برگزار شد. در این رویداد ما اعلام کردیم که آمادگی همکاری با کلیه‌ی ورزش ها را برای ایجاد امید و انگیزه برای پناهندگان وتبعیدیان داریم.

ما با 5 فدراسیون بین المللی المپیکی کشتی، جودو، بدمینتون، تنیس روی میز و هاکی و همچنین با 2 فدراسیون بین‌المللی موآی تای و سامبو تفاهمنامه هایی را به امضاء رساندیم و انتظار داریم در سال 2020 تفاهمنامه‌های بیشتری با موسسات غیر المپیکی امضاء کنیم.

تمام این دستاوردها در سال گذشته بدون زحمات وتلاش‌های شما امکان پذیر نبود.

اما در ادامه ی این سال موفقیت آمیز، همچنان اطمینان داریم  که در سال 2020 این توفیق ها بیشتر خواهد شد. البته امسال بازی‌های المپیک است آن هم به میزبانی "توکیو" ژاپن را در پیش داریم. در این میان بیستمین سالگرد تکواندو و حضورش در بازی‌های المپیک نیز مصادف با این سال شده که برای اولین بار در سال 2000 در سیدنی به المپیک پیوست.  ما راه طولانی را در طول این 20 سال پشت سر گذاشته  و ورود به المپیک می‌تواند یاری دهنده ما برای ارتقاء تکواندو به عنوان ورزشی جهانی باشد.

گویی، ما به ابداعات و گذر از مرزها و برای تکواندو در 2020 توکیو شاهد 3 رویداد قابل توجه هستیم:

رقابت تیم ها به صورت مختلط  در مسابقات منظم اتفاق می افتد، که مبارزاتی سرگرم کننده و با کیفیت را نمایش خواهد داد. برای بالابردن کیفیت تصویری، تجهیزات 4 بعدی برای اولین بار در المپیک به کار برده می شود و لباس های جدید این رقابت‌ها نیز دراین بازی ها  به نمایش در خواهد آمد.

ورزشکاران پارا نیز اولین حضورشان را در بازی های المپیک توکیو تجربه خواهند کرد و یقین دارم تکواندو در بازی‌های پاراالمپیک خوش می‌درخشد.

در تمامی قاره ها نبردی برای ارتقاء و بالا بردن کیفیت بازی‌ها در جریان است؛ امید دارم تمامی ورزشکاران و در این بین پناهندگان نیز با پرچم فدراسیون تکواندوی جهانی حضور پیدا کرده و نتایج خوبی کسب کنند.

امیدوارم تمامی دوستان و خانواده ی آن ها سال 2019 را با خوشی به پایان برده و در سال 2020 دوباره با هم کار کنیم و سال المپیکی2020 را با موفقیت به سرانجام رسانده و سال خوبی را فدراسیون جهانی تکواندو پیش رو داشته باشد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده