سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

سروی: می‌توانیم عملکرد تکواندوی بانوان در سال گذشته را قابل قبول بدانیم

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: در مجموع و با وجود پتانسیل بالای بانوان تکواندوکار اعتقاد دارم می‌توانیم عملکردمان در سال ۹۸ را قابل قبول بدانیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، زهرا سروی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد بانوان تکواندوی ایران در سال 98 اظهار داشت: در سال گذشته صد درصد برنامه‌هایی که در تقویم فدراسیون برای بخش بانوان پیش‌بینی شده بود، عملی شد و این موضوع با توجه به چالش‌های مالی اکثر فدراسیون‌ها یک نقطه قوت برای فدراسیون تکواندو بود. در مجموع و با وجود پتانسیل بالای بانوان تکواندوکار اعتقاد دارم می‌توانیم عملکردمان در سال 98 را قابل قبول بدانیم.

وی با اشاره موفقیت تیم‌های پایه در مسابقات جهانی و آسیایی گفت: در رده سنی پایه عملکرد بچه‌ها فوق‌العاده بود و تیم‌های نونهالان و نوجوانان ما با اقتدار قهرمان آسیا شدند. نکته جالب انتخاب بهترین و فنی‌ترین بازیکن از تیم ایران بود و در هر دو بخش  نونهالان و نوجوانان نیز اعظم درستی و ندا زارع بهترین مربی آسیا شدند. در ادامه راه تیم نونهالان با ترکیبی دیگر و تنها درصدی از تیم آسیایی در مسابقات جهانی ازبکستان حضور پیدا کرد و با کسب شش مدال طلا و یک نقره دنیا را شگفت‌زده کرد و با اختلاف قهرمان جهان شد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو خاطر نشان کرد: در ازبکستان نیز اعظم درستی بهترین مربی جهان شد و بهترین و فنی‌ترین بازیکن جهان هم دختری ایرانی بود. بارها تأکید شده است که برنامه‌ریزی فدراسیون در رده پایه و برگزاری منظم لیگ‌های پایه باعث شده است تا نتیجه آن را با قهرمانی در مسابقات آسیایی و جهانی ببینیم.

سروی درباره کسب دومین مدال تاریخ بانوان ایران در مسابقات جهانی منچستر توسط مهلا مومن‌زاده گفت: مدال نقره مهلا مومن‌زاده به جهت اولین حضور او در مسابقات جهانی بزرگسالان بسیار ارزشمند بود. از طرفی عملکرد چند تکواندوکار دیگر ما خوب بود و با توجه به شرایطی که کشور انگلیس برای ما فراهم کرده بود عملکرد آنها مقابل نمایندگان میزبان حیثیتی بود که خدا را شکر دو نفر از بازیکنان ما نمایندگان کشور میزبان را حذف و برنامه‌ها آنها را به‌هم ریختند.

وی در مورد هدف‌گذاری فدراسیون تکواندو در بخش بانوان برای سال 99 هم گفت: بیشتر برنامه ما در راستای حضور دو ورزشکار و کسب دو سهمیه المپیک در مسابقات قاره‌ای آسیا خواهد بود. همچنین مسابقات قهرمانی آسیا را بعد از عادی شدن شرایط و از بین رفتن ویروس کرونا در پیش خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد عملکرد خوبی را در بخش بانوان داشته باشیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو درباره شانس بانوان ایران به منظور قرار گرفتن روی سکوی مسابقات آسیایی برای اولین بار گفت: حضور روی سکوی آسیایی کار سختی است و از طرفی با وجود تلاش‌های کادرفنی و بچه‌ها شرایط ایجاد شده کار ما را سخت کرد. تمرینات در این شرایط متوقف شد و در حال حاضر بچه‌ها تمرینات بدنسازی را از طریق فضای مجازی و زیر نظر کادر فنی در خانه انجام می‌دهند، اما قطعاً ابزار و تجهیزاتی که یک ورزشکار حرفه‌ای نیاز دارد در خانه فراهم نیست و کارآیی آنها کم خواهد شد. امیدوارم با فراهم شدن شرایط بچه‌ها با انگیزه مضاعف کار آماده‌سازی خود را انجام بدهند.

سروی در مورد احتمال تعویق دوباره مسابقات کسب سهمیه المپیک در خردادماه گفت: این موضوعی نیست که بتوانیم در خصوص آن پیش‌بینی داشته باشیم و باید ببینیم شرایط کشورها در مواجهه با ویروس کرونا به چه شکلی رقم می‌خورد. در حال حاضر هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست، اما مطمئنم این روزهای سخت خواهند رفت و امیدوارم با همکاری و همیاری مردم در کشورمان این روزها در ایران زودتر به پایان برسند.

وی در واکنش به بیانیه وزارت ورزش برای تعطیلی تمرینات تیم‌های ملی تا پایان فروردین ماه هم خاطر کرد: قطعاً تابع قوانین وزارت ورزش و جوانان هستیم، اما اگر زمان مسابقات کسب سهمیه المپیک در خرداد ماه تغییر نکند ما با شروع تمرینات در اردیبهشت ماه دچار مشکل خواهیم شد، مگر اینکه مسابقات کسب سهمیه المپیک به تعویق بیفتد که در آن صورت ما ظرف روزهای آینده جمع‌بندی خود را برای مسابقات کسب سهمیه و قهرمانی آسیا اعلام خواهیم کرد. قطعاً مسئولان فدراسیون و سازمان تیم‌های ملی برنامه خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام خواهند کرد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده