سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

تکواندو برترین رشته ورزشی استان آذربایجان شرقی

بی شک تکواندو برترین رشته ورزشی استان آذربایجان شرقی بوده که روزهای طلایی خود را سپری می کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان آذربایجان‌شرقی، بی شک تکواندو برترین رشته ورزشی استان آذربایجان شرقی بوده که روزهای طلایی خود را سپری می کند. این رشته در سال 1398 روند رو به رشد خود را از زمان حضور رنجبر پور به عنوان رئیس هیات تکواندو استان ادامه داد.

قهرمانی استان در مسابقات قهرمانی کشور رده سنی بزرگسالان برای نخستین بار طی 40 سال سابقه تکواندو در این آذربایجان شرقی نقطه عطفی برای تکواندو استان بود.

نایب قهرمانی در رده سنی نوجوانان کشور، نایب قهرمانی در رده سنی خردسالان و کسب مقام چهارمی نونهالان، برگ زرین دیگری بر افتخارات تکواندو استان آذربایجان شرقی افزود.

حضور 4 تکواندوکار آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی بزرگسالان کشور ، 2 هوگوپوش در تیم ملی نوجوانان و یک نفر در تیم ملی بانوان و کسب موفقیت آنها در مسابقات مختلف آسیایی و بین المللی و تصاحب مدال های رنگارنگ برای استان همراه بود که بزرگترین ره آورد این حضور کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو توسط میرهاشم حسینی بود.

کسب مدال طلای مسابقات دانشجویان جهان در ایتالیا و گرندپری ژاپن توسط میرهاشم حسینی، کسب مدال برنز ارتش های جهان توسط امیر محمد بخشی، مدال برنز آسیا توسط بیتا توپچیان تنها بخشی از درخشش تکواندوکاران آذربایجان شرقی در مسابقات بین المللی بود که در مجموع عملکرد استان در این بخش کسب 19 مدال طلا، نقره و برنز بوده است.

در بخش میزبانی هم تکواندو آذربایجان شرقی نشان داده که می تواند میزبان شایسته ای برای رقابت های قهرمانی کشور بزرگسالان باشد.

پیشتاری بخش فرهنگی تکواندو آذربایجان شرقی
تکواندو آذربایجان شرقی ابعاد موفقیت خود را تنها در بخش قهرمانی محدود نکرده و افتخارات دیگری هم به ثبت رسانده است.

از مهمترین فعالیت این بخش می توان به برگزاری مسابقات جشنواره شهید سردار سلیمانی و یارانش اشاره کرد که علاوه بر مسابقات قهرمانی، 2 بخش فرهنگی دل نوشته ها به سردار و نقاشی در رده نونهالان و خردسالان داشت.

کسب کاپ اخلاق توسط تیم های بانوان استان در رده بزرگسالان و جوانان هم افتخار قابل ذکر این بخش بود.

تکواندو آذربایجان شرقی با داشتن حدود 27000 هزار تکواندوکار رسمی ثبت شده در بانک اطلاعات فدراسیون یکی از بزرگ ترین خانواده های ورزشی این استان است .

همچنین شاهد برگزاری همایش بزرگ 5000 نفری تکواندوکاران شهرستان تبریز به مناسبت روز جهانی تکواندو، برگزاری 17 دوره مسابقات در رده مردان در تمامی رده های سنی و درجه کمربندهای مختلف و 21 دوره مسابقات در رده زنان در رده های سنی و کمربندهای مختلف، 6 دوره ارتقا کمربند مردان و 5 دوره ارتقا کمربند زنان بودیم.

تکواندو استان در سال 1398 میزبان آزمون کشوری ارتقا دان 3 و 4 کشوری بود.

برگزاری دوره مربیگری مردان و زنان در بخش های کیوروگی و پومسه یکی دیگر از برنامه های برگزار شده هیات تکواندو استان آذربایجان شرقی بود.

درخشش داوران و مربیان استان
حضور و موفقیت "پاسفر" در دوره بین المللی کیوروگی در چین، انتخاب "علیرضا امینی" به عنوان داور نمونه مسابقات انتخابی تیم ملی در رده بزرگسالان و جوانان، انتخاب "اکبر حبیب چشمه" به عنوان داور نمونه مسابقات قهرمانی بزرگسالان و جوانان کشور، انتخاب "حسن فلاحی راد" به عنوان بهترین مربی مسابقات قهرمانی کشور، حضور حامد جعفری به عنوان پزشکیار کاروان آسیایی تیم ملی ایران و مدرس کمپ داوری و همچنین شرکت حامد جعفری و فرزاد عبداللهی به عنوان مربی در لیگ های تکواندو کشور بخشی دیگر از موفقیت های به دست آمده تکواندو استان آذربایجان شرقی در سال 98 بوده است.

توسعه تکواندو در استان آذربایجان شرقی
توسعه امکانات سخت افزاری در تمام شهرستان های استان آذربایجان شرقی از اهداف این هیات بوده که می توان به افتتاح خانه تکواندو در شهرهای ورزقان، اهر و سردرود اشاره کرد. همچنین ارسال شیاپ چانگ استاندارد برای تعدادی از هیات های تکواندو شهرستانهای تابعه استان آذربایجان شرقی برای توسعه این رشته، تشکیل جلسات متعدد و بازرسی برای حل مشکلات تکواندو شهرستان ها در سال 98 صورت گرفته است.

در بخش تجهیزات مورد نیاز مسابقات هم تکواندو استان به تحول قابل ذکری دست یافت که می توان به تامین کلاه های الکترونیکی و  افزایش هوگو الکترونیکی برای برگزاری همزمان مسابقات در 4 شیاپ چانگ مجزا اشاره کرد.

تکواندو امید اول آذربایجان شرقی
درخشش رشته تکواندو سبب شده است که این رشته امید اول این استان در المپیک 2020 برای کسب مدال باشد.

جعفر رنجبر رئیس هیات تکواندو استان آذربایجان شرقی به عنوان رئیس برتر هیات های ورزشی استان از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی انتخاب و مورد تجلیل مدیر کل ورزش و جوانان استان قرار گرفت.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده