سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

کرمی: قهرمانان واقعی مقابل قهرمانان جعلی و پوشالی فضای مجازی بایستند

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو گفت: از قهرمانان، رسانه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی می‌خواهم مقابل ادعاهای دروغ قهرمانان پوشالی و جعلی در فضای مجازی بایستند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو؛ یوسف کرمی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اعتراض به جعل عنوان قهرمانی جهان از سوی برخی ورزشکاران در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: متأسفانه مسئله قهرمانان پوشالی موضوعی است که به طور نامتعارف در فضای مجازی در حال افزایش است. کسانی که فضای مجازی را پر کردند و با استفاده از عناوین جعلی ثروت‌های خوبی را نیز کسب کردند.

وی تصریح کرد: ورزشکاری را می‌شناسم که در مسابقات بی‌ارزش و بدون انجام مسابقه حکم و مدال دریافت کرده است و توانسته از استان و شهر خود پاداش دریافت کند. کسانی که می‌توانند این دروغ‌ها را مطرح کنند، این پشتکار را دارند تا به دنبال یکسری پاداش و جوایز دیگر نیز باشند. این در حالی است که اعتراض من اصلاً درباره شرایط خودم نیست و اعتقاد دارم نباید این قهرمانان پوشالی حق قهرمانان واقعی را تضییع کنند.

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو خاطر نشان کرد: به‌عنوان دارنده مدال جهانی و المپیک تا به حال پاداشی از سوی مسئولان استان و شهرم دریافت نکرده‌ام که چشمگیر باشد، اما خیلی از ورزشکاران را دیدم که بدون حضور در تیم‌های ملی، مسابقات معتبر جهانی و آسیایی و تنها با حضور در مسابقات سبکی و در حد شهر و روستا با عنوان جعلی قهرمان جهان به دنبال دریافت جایزه بودند.

کرمی در ادامه بیان کرد: به‌عنوان یک رزمی‌کار واقعاً اسم یکسری از مسابقات را نشنیدم و اصلاً نمی‌دانم چه مسابقه‌ای است. زمانی که ورزش رزمی و تکواندو را آغاز کردم عکس‌های بروس لی و چکی جان روی دیوار اتاقم بود. این موضوعی نیز به دلیل این بود که در آن زمان قهرمان جهان در رشته ما اصلاً نبود و دوست داشتم یک روزی قهرمان جهان شوم. حتی تکواندوی ما تا چند سال پیش قهرمان آسیا نداشت و گرفتن مدال طلا از کره‌ای‌ها در آسیا کار بسیار سختی بود و مدال آسیایی و جهانی بسیار باارزش بود.

وی درباره درآمدزایی بسیاری از قهرمانان جعلی از شبکه‌های مجازی گفت: به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای واقعاً تعجب می‌کنم که برخی از این ورزشکاران برنامه‌ تمرینی تلفنی می‌دهند، اتفاقی که جای تأسف دارد. به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست که در یک رشته رزمی برنامه تمرین تلفنی داد. واقعاً اگر قرار بود با برنامه تلفنی پیشرفتی حاصل شود چه نیازی بود که بهترین مربیان را به ایران بیاوریم یا مربیان خود را به کشورهای دیگر بفرستیم؟

دارنده دو مدال طلا و دو مدال برنز مسابقات جهانی تکواندو خاطر نشان کرد: اکثر این برنامه‌های غیراصولی و غیرعلمی است. از دوستان رسانه‌ای و قهرمان واقعی درخواست می‌کنم مقابل قهرمان جعلی و پوشالی بایستند. واقعاً وقتی در شبکه‌های مجازی می‌بینم برخی که اصلاً آنها را نمی‌شناسم، خود را قهرمان جهان معرفی می‌کنند تعجب می‌کنم. 

کرمی تصریح کرد: متأسفانه این روزها در شبکه‌های مجازی شاهد هستیم برخی به طور نامشروع در حال درآمدزایی هستند. این در حالی است که می‌شود در شبکه‌های مجازی بسیار اتفاق خوب و مفید را انجام داد، اما چرا باید برخی کارهایی انجام بدهند که خانواده از حضور فرزندان‌شان در دنیای مجازی ترس داشته باشند. شبکه‌های مجازی مانند چاقو هستند که هم می‌توانند مفید و هم آسیب‌رسان باشند.

وی افزود: واقعاً تعجب می‌کنم یک حرکت یا حرف سخیف برخی با هزاران لایک همراه می‌شود، اما صحبت‌ و پست یک پزشک متخصص، یک روانشناس و یک قهرمان ورزشی را هزاران نفر نیز نمی‌بییند. در حال حاضر شاهد حرکات‌های انسانی ورزشکاران و هنرمندان برای کمک‌رسانی هستیم، اما کدامیک از این چهره‌های دنیای مجازی حرکت انسانی و کمکی انجام دادند. این افراد را تا پیش از شبکه‌های مجازی حتی در محله‌شان نیز نمی‌شناختند، اما به روش‌های مختلف در دنیای مجازی خود را مطرح و از برخی جوانان سوءاستفاده کردند، ورزشکارانی که لات کوچه خلوت هستند و در دنیای واقعی هیچ دستاوردی ندارند.

دارنده مدال برنز المپیک آتن در پایان خاطر نشان کرد: به نظر من فدراسیون‌های ورزشی و به خصوص رزمی باید به ادعاهای دروغ برخی ورزشکاران ورود پیدا کنند. در این صورت قهرمانان رشته‌های مختلف نیز با فدراسیون‌های خود همکاری خواهند کرد. تعداد قهرمانان جهان و آسیای فدراسیون‌های مختلف مشخص است و برخی کسب مدال در مسابقات سبکی یا تورنمنت‌های دوستانه را به مدال جهانی تغییر دادند. مطمئن باشید با واکنش فدراسیون‌ها و معرفی قهرمانان واقعی این افراد از این کار دست خواهند کشید.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده