سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

فرهادیان: فدراسیون جهانی هنوز نتوانسته برای رویدادهای پیش رو تصمیمی اتخاذ کند

رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو گفت: نامشخص بودن شرایط ویروس کرونا باعث شده است فدراسیون جهانی هنوز نتواند برای نزدیک‌ترین رویدادهای پیش رو تصمیمی اتخاذ کند و به جمع‌بندی لازم برسد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، آرش فرهادیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره برگزاری نخستین جلسه فوق‌العاده شورای فدراسیون جهانی تکواندو و عدم تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت رویدادهای سال 2020 اظهار داشت: مسئله‌ای که این روزها در سطح مجامع بین‌المللی بحث آن مطرح است، نحوه و چگونگی برخورد با ویروس کروناست و این مسئله تمام دنیا را سردرگم کرده است. تا پیش از این عنوان می‌شد که ویروس کرونا بر اثر گرما از بین خواهد رفت، اما چنین اتفاقی نیفتاد. در ادامه مطرح شد در موج‌های جدید، قدرت ویروس کمتر خواهد شد که ما این موضوع را نیز مشاهده نکردیم.

وی افزود: بعد از عدم این اتفاقات، حتی مطرح شد که طی پروتکل‌های خاص و با رعایت برخی شرایط می‌توان فعالیت‌های اجتماعی را از سر گرفت که با رعایت فعالیت‌های اجتماعی در برخی کشورها، شیب انتقال ویروس برعکس شد و مجدداً تعداد افراد مبتلا افزایش یافت. فکر می‌کنم در حال حاضر خود سازمان بهداشتی جهانی نیز در مورد تصمیم‌گیری واحد راجع به این ویروس مستأصل است. در چندین هفته گذشته بارها در مورد زمان از سرگیری لیگ‌های مختلف دنیا صحبت‌هایی را شنیدیم، اما هر بار این زمان به تعویق افتاده و زمان جدیدی اعلام شده است.

رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو تصریح کرد: فکر می‌کنم عدم تصمیم‌گیری فدراسیون جهانی در مورد رویدادهای سال 2020 نیز به خاطر نامشخص بودن شرایط کروناست. فدراسیون جهانی هنوز نتوانسته است برای نزدیک‌ترین رویدادهای پیش رو تصمیمی اتخاذ کند و به جمع‌بندی لازم برسد. به خاطر همین موضوع فدراسیون جهانی در نخستین جلسه خود رویدادهای دورتر را مدنظر قرار داد و میزبان مسابقات 2021 و 2022 برنامه‌ریزی کرد تا بعد از رسیدن شرایط به حد نرمال تاریخ‌های جدید مسابقات 2020 را نیز اعلام کند.

فرهادیان درباره برگزاری جلسه بعدی شورای فدراسیون جهانی تکواندو همزمان با مسابقات نوجوانان جهان در مهر ماه سال آینده و اینکه تا آن زمان نباید انتظار تصمیم‌گیری برای رویدادهایی مانند گرندپری، قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک را داشت، گفت: فکر می‌کنم درباره برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در این قاره، اتحادیه تکواندوی آسیا می‌تواند تصمیم‌گیرنده باشد و حتی درباره لغو یا تغییر محل برگزاری این مسابقات نیز شاهد تصمیم‌گیری اتحادیه تکواندوی آسیا بودیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم حتماً نباید فدراسیون جهانی در مورد برگزاری مسابقات قاره‌ای تصمیم‌گیری کند و این موضوع به قاره‌ها واگذار شده است. اینکه نشست بعدی شورای فدراسیون جهانی همزمان با مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان خواهد بود، حتماً به خاطر اتخاذ تصمیمات بزرگ‌تری است. در این مدت تصمیمات کوچک‌تر را نیز اتحادیه تکواندوی قاره‌‌ها اتخاذ می‌کند.

رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو درباره حضور میرهاشم حسینی در رشت و تمرین با آرمین هادی‌پور و بالا رفتن احتمال خطر ابتلای این دو ملی‌پوش المپیکی به ویروس کرونا گفت: این درخواست را میرهاشم حسینی از فریبرز عسکری داشت که با موافقت سرمربی تیم ملی مواجه شده است. این برنامه‌ای نبود که فدراسیون مدنظر داشته باشد و یک برنامه شخصی بود. میرهاشم حسینی درخواست کرده بود با توجه به شرایط در کنار آرمین به تمرین بپردازد. ملی‌پوشان ما بچه‌های فهیمی هستند و کاملاً مسائل بهداشتی را رعایت خواهند کرد تا خدای ناکرده اتفاق بدی نیفتد.

فرهادیان تأکید کرد: مطمئنم آرمین و میرهاشم همه شرایط ایمنی را رعایت کردند تا به لحاظ روحی و روانی و جسمی به شرایط بهتر نزدیک‌تر شوند. ما نمی‌توانیم اردوها را تا چندین ماه دیگر به همین شکل نگه داریم و اگر قرار باشد المپیک در سال 2021 برگزار شود، ورزشکاران باید به لحاظ فنی، روحی و روانی در سطحی از آمادگی قرار بگیرند. بنابراین باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سمتی برویم که شرایط تسهیل شود تا ورزشکاران تمرینات را آغاز کنند.

وی درباره زمان آغاز تمرینات تیم ملی تکواندو طبق تصمیم گذشته و در اواخر خرداد ماه گفت: پیش‌بینی ما برگزاری اردوها از نیمه دوم خرداد ماه بود، اما هفته گذشته وزارت ورزش نامه‌ای به فدراسیون‌های ورزشی ارسال و مجوز فعالیت در برخی رشته‌های ورزشی با رعایت موارد خاص را اعلام کرد. در میان این رشته‌ها تکواندو قرار نداشت و طبیعتاً ما منتظر ابلاغ وزارت ورزش و ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. البته تلاش می‌کنیم در اولین فرصت با رعایت شرایط لازم اردوها را برگزار کنیم. فکر می‌کنم تعطیلی بیش از این خیلی مطلوب نباشد. در روزهای گذشته با عسکری که صحبت کردم، ایشان نیز برگزاری اردوها را ضروری می‌دانست و بچه‌ها نیز این خواسته را دارند که ما بتوانیم با رعایت شرایط اردوها را هر چه زودتر برگزار کنیم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده