سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

رییس هیات تکواندو استان اردبیل گفت؛

توجه به جوانان و استعدادیابی از برنامه‌های هیات تکواندو است

رییس هیات تکواندو استان اردبیل گفت: تکواندو اردبیل از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است به‌طوری ‌که در صورت توجه جدی و حمایت‌های مسئولان و تقویت زیر ساخت‌ها جایگاه تکواندو استان در سطح کشور ارتقاء می‌یابد.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان اردبیل، «تکواندو» یکی از رشته‌های جذاب و از ورزش‌های پرطرفدار در کشور و استان است که توانسته در میادین جهانی افتخارات و مدال‌های بسیاری برای کشور به ارمغان آورد.

در همین راستا با تورج خوشروزی از قهرمانان سابق تکواندوی استان و رسیس هیات تکواندو که اخیرا سکان این هیات را بدست گرفته گفت‌وگو می‌کنیم تا از برنامه‌ها، افتخارات و مشکلاتی که داشته و پیش‌رو دارند بیشتر مطلع شویم.

رییس هیات تکواندو استان ابتدا گفت: تکواندو استان اردبیل از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است به‌طوری ‌که در صورت توجه جدی و حمایت‌های مسئولان و تقویت زیر ساخت‌های شهرستان‌ها و انگیزه دادن به مربیان قهرمان‌پرور و ورزشکاران مستعد جایگاه تکواندو استان در سطح کشور ارتقاء می‌یابد.

وی افزود: توسعه تکواندو در شهرستان‌های تابعه به‌خصوص شهرستان‌های فاقد این رشته ورزشی، تقویت زیرساخت شهرستان‌های فعال و پرداختن به افزایش و ارتقاء دانش علمی مربیان، داوران و قهرمانان از اولویت‌های اصلی هیات تکواندو استان خواهد بود.

رییس هیات تکواندو تصریح کرد: برگزاری دوره‌های مربی‌گری وداوری درجه ۳ در دو بخش بانوان و آقایان در راستای توسعه نیروی انسانی جوان و با انگیزه به چرخه مربی‌گری وداوری استان با هماهنگی فدراسیون نیز از برنامه‌های توسعه‌ای هیات در سال‌جاری است. رشته تکواندو در سال گذشته  جزو ۶ رشته فعال از لحاظ ورزش‌کاران سازمان یافته  بیمه ورزشی در استان بوده و این آمار  با توجه به حضور مربیان و تکواندوکاران  در رویدادهای مختلف در طول سال قابل افزایش است.

خوشروزی بیان کرد: جایگاه تکواندو استان در بین سایر استان‌ها از لحاظ توسعه یافتگی در سال گذشته در رتبه هفده کشور قرار گرفته و برای رسیدن به شاخص‌های ارزیابی بایستی به توسعه انسانی و افزایش تعداد مربیان، داوران و تکواندوکاران در سطح استان اهتمام جدی داشته باشیم. با تغییر در نوع مدیریت و نگرش به آینده با رویکرد برنامه محوری، مشارکت همگانی  و استفاده از خرد جمعی خانواده بزرگ تکواندو استان می‌توان جایگاه تکواندو استان را ارتقاء داد.

وی افزود: تبلیغات گسترده و انگیزه‌های قوی برای استقبال بیشتر از ورزشکاران نیز در افزایش جایگاه این رشته ورزشی در کشور مؤثر است و پیشکسوتان و پیشروان و مربیان آینه تمام عیار قهرمانان هستند که با انگیزه دادن به مربی و حمایت‌ها و مشوق‌هایی که به مربی قهرمان‌پرور داده می‌شود می‌توان به سمت توسعه تکواندو حرکت کرد. متاسفانه روند توسعه این رشته رزمی و المپیکی و جذاب در بعد نیروی انسانی و قهرمان‌پروری، آن‌گونه که مورد انتظار است انجام نشده و سال‌هاست که ملی پوشی در رده‌های سنی در استان به‌جز آقای جعفرزاده که قهرمان پارا تکواندو آسیا و جهان بودند نداشتیم.

رییس هیات تکواندو استان خاطر نشان کرد: با تعامل و همکاری که با معاونت تربیت بدنی آموزش وپرورش داریم به‌مناسبت عید غدیر خم مسابقه  پومسه و قرآن را به‌صورت مجازی در سطح استان برگزار خواهیم کرد.

خوشروزی گفت: در بخش استعدادیابی هم در بخش بانوان و آقایان با فعال‌سازی کمیته استعدادیابی هیات با همکاری اساتید  مراکز علمی و دانشگاهی در صدد جذب وشناسایی استعدادها و نخبگان در این رشته هستیم.

رئیس هیات تکواندو استان ادامه داد: خوشبختانه بعد از سال‌ها تکواندو استان صاحب خانه شده که در حال حاضر می‌تواند جواب‌گوی  برگزاری رویدادهای تکواندو استان باشد که لازم است با  ایجاد پایگاه‌های قهرمانی و استفاده از مربیان مجرب و تمرکز بر روی قهرمان‌پروری بتوانیم در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم. هیات تکواندو استان در کنار برنامه‌های توسعه قهرمانی با اجرای برنامه‌های فرهنگی و همگانی به دنبال توسعه فرهنگی در بین مربیان و ورزشکاران این رشته است به طور مثال؛ همزمان با آغاز دهه کرامت جمعی از مربیان، داوران و ورزشکاران هیات تکواندو استان در راستای اقدام مومنانه با عنوان پویش نذر خون در پایگاه انتقال خون حضور یافته و خون خود را به نیازمندان اهداء نمودند که امیدواریم  این امر خداپسندانه در مناسبت‌های مختلف تداوم داشته باشد.

وی در پایان گفت: با همکاری کانون ورزشی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اردبیل مسابقه مجازی کتابخوانی با عنوان آستان کرامت در بین ورزشکاران و مربیان برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود و از برندگان با اهداء جوایز نقدی و لوح تقدیر قدردانی شد که انشالله در برنامه آتی مسابقات فرهنگی در راستای ترویج اخلاق پهلوانی و...اجرا خواهد شد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده