سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

اولین جلسه شورای راهبردی تکواندو استان زنجان برگزار شد

پس از صدور احکام اعضای شورای راهبردی هیات تکواندو استان زنجان، اولین جلسه این کارگروه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان زنجان، صبح پنجشنبه هیات تکواندو استان میزبان اعضای شورای راهبردی در راستای سیاست گذاری با هدف اعتلای تکواندو استان بود.

در این جلسه که 5 ساعت به طول انجامید، محمد علوی، وحید عیسی بیگلو، نگار ملامددخانی و سولماز سلیمانزاده به عنوان صاحب نظر و متخصص موضوع جلسه حضور داشتند، سپهری با اشاره به چرایی تشکیل شورای راهبردی هدف آن را تمشیت امور با تشریک مساعی و بهره مندی از خرد جمعی دانست و به معرفی اعضای شورا اعم از اعضای حقیقی و حقوقی پرداخت.

رئیس هیات با توجه به دستور اولین جلسه شورا در خصوص نحوه استعدادیابی و پرورش آنها افزود: تکواندو استان برای اجرای اصل استعدادیابی و قهرمان پروری به دو بخش مادی و معنوی نیازمند بوده که محرّک های اصلی آن در بخش معنوی انگیزه- تلاش و در بخش مادی داشتن اسپانسر و حامی مالی است.

وی در ادامه با اشاره به مسئولیت پذیر بودن اعضا در این راستا گفت: کار ما صرفا در قهرمان پروری متمرکز نخواهد شد و ما مسئولیت های دیگری از قبیل تکریم جایگاه  قهرمانان ملی داشته و باید با درایت وهوشیاری تمام به حفظ این جایگاه  توجه داشته باشیم، سپهری با اعلام آمادگی هیات استان در این امر مهم از برنامه ریزی های لازم در این خصوص خبر داد و شرایط کرونایی را فرصتی مغتنم برای مهیا نمودن زیرساخت های لازم برای استعدادیابی یاد نمود.

در ادامه سیاح مشاور رییس هیات با اشاره به اینکه برای پیش بینی آینده، خود سازی مهم بوده؛ به ارائه طرح هایی در زمینه پیشبرد اهداف شورای راهبردی در خصوص مقوله استعدادیابی پرداخت.

عضو هیات علمی دانشگاه زنجان با شمردن نکات ذیل:

  • برنامه ریزی گسترده کاری همچون تسهیلات ورزشی، حمایت و آموزش های مادی و معنوی در جهت جذب نخبگان بیشتر.
  • رویکرد منسجم در سیاستهای کلان ورزشی و رقابت های ملی و بین المللی
  • در نظر گرفتن شاخص شناسایی و پرورش استعداد که همچون عملکرد ورزشی ورزشکار، عوامل وراثتیGf عوامل محیطی Ef و تمرینات هدفمند و در کنار آن توانایی های جسمانی Ap.
  • در نظر گرفتن ویژگی های روان شناختی که مقوله ای مهم و حیاتی برای ورزشکار است.

و اشاره به تاریخچه استعداد یابی 10 ساله ایران؛ منشا اصلی استعدادیابی را سال 1960 دانست و گفت: 60 سال قبل بلوک شرق و 10 سال بعد از آن بلوک غرب شروع به فعالیت استعدادیابی کرده اند که به دنبال سیستمی بودند تا تعداد مردم بیشتری در قهرمانی های ورزشی داشته باشند برای مثال بلغارستان در المپیک 1976_  80% مدالهای اکتسابی خود را از طریق استعدادیابی بدست آورده است.

علی سیاح پرورش فرآیند اثرگذار در نخبه پروری را مهم دانسته و اجراء دقیق و برنامه ریزی شده آن را مهم دانسته و مرحله اول را غربالگری در باشگاه ها، مرحله دوم گزینش از مدارس و مهم ترین اصل این مولفه ها را داشتن مربی خوب دانست و افزود: مربی شغل دیگری غیر از مربیگری نباید داشته باشد تا تمام دغدغه و تمرکزش روی قهرمان پروری منعکس شود. ایشان آموزش مربیان در زمینه استعدادیابی را مهم دانسته و از مولفه های مهم آن تشکیل کارگروه استعدادیابی عنوان کرد.

محمد علوی مسئول کمیته فنی و مربی تیم ملی اولویت قراردادن کادر فنی در خصوص ایجاد کمپ تمرینی و در کنار آن  مسائل روان شناسی برای خروجی استعداد درخشان را بسیار مهم دانست و گفت: در همه حال تمام کار و سختی پرورش فرد مستعد توسط مربی بوده اما پیروزی و قهرمانی فرد با اسم تیم دیگری تمام می شود و این اصلا خوب نیست و باعث دلسردی مربی خواهد شد و جدای این مسئله بازیکن از هر لحاظ علی الخصوص از جهت مالی باید حمایت شود زیرا بعد از گذراندن یک رده سنی مثلا 19 سالگی دغدغه های اجتماعی و خانوادگی فراوان خواهد داشت و تمرکز او از هدف اصلی پیروزی و قرار گرفتن در سکوی المپیک قطعا منحرف خواهد شد.

وحید عیسی بیگلو (قهرمان ملی) از ارزش گذاری برای مربی گفت و افزود: مسئله استعداد یابی صرفا پاک کردن صورت مسئله بوده و مهم در حال حاضر حفظ استعداد های موجود است.

سونا رزاقی (مسئول کمیته آموزش بانوان و قهرمان ملی) با تاکید بر حمایت از قهرمانان گفت: جلسات دیداری قهرمانان تکواندو استان با رئیس هیات باعث انگیزه و ایجاد شور و شعف خاصی در آن ها شده و یک رقابت سالم بین آنها ایجاد خواهد کرد.

مهدی خطیبی (عضو هیات رئیسه) گفت: تکواندو زنجان تا به حال نوآور بوده و جایگاهی متمایز از دیگر هیات ها داشته و همیشه ضمن پیشرو بودن، علمی برخورد کرده و در این موارد هم اولین و مهم ترین موضوع در راستای پیشبرد اهداف  در مرحله اول داشتن حامی مالی و جمع آوری اعتبار است که این امر با تکریم جایگاه مربیان نمونه و قهرمانان میسر خواهد شد.

امیرحسن شهبازی (عضو هیات رئیسه) داشتن همکاری بین اعضا  در همه حال و پشتیبانی در هر زمینه ای را کمک کننده  و دادرس هیات استان دانست.

اصغر محمدی هم ضمن تقدیر و تشکر از حرکت نو و بدیع هیات استان تشکیل شورا را از کارهای قابل شایسته رییس هیات دانست و افزود: با اعلام  دستور جلسه شورا، قطعا حاضرین بیشتر و بهتر کمک کار هیات خواهند بود.

در ادامه دیگر اعضای حاضر با ایراد نظرات خود و راهنمایی های لازم صورت جلسه تنظیمی را برای اجرا و ابلاغ امضاء نمودند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده