سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

توسعه همگانی تکواندو

همگانی کردن رشته های ورزشی باید به عنوان یک رسالت و استراتژی همیشگی فدراسیون های ورزشی باشد.

انجام تحرکات جسمی منظم نه تنها به افزایش آمادگی جسمانی می‌انجامد، بلکه برای تقویت روح و روان نیز مفید است. اگرچه این جنبه از ورزش نیز به لحاظ ایجاد و تقویت ارتباطات بین‌المللی بسیار مهم و حایز اهمیت است اما توجه دولت به مصادیق و آثار جانبی مثبت گسترش تربیت‌بدنی در جامعه که سلا‌مت جسمانی و روانی، نشاط و تندرستی را برای تمام اقشار جامعه به ارمغان می‌آورد در مقایسه با نتایج گسترش ورزش قهرمانی و حرفه‌ای از اولویت های مورد نیاز جامعه است.

ورزش به عنوان پدیده ای اجتماعی از مسائل مختلفی تأثیر می پذیرد و گروه های مختلفی را به عنوان ورزشکار و تماشاچی زیر پوشش قرار می دهد. کشورهایی که در ورزش پیشرفت داشته اند، سعی کرده اند با ارائه برنامه های توسعه و ایجاد استراتژی و ساختار مناسب، در جهت گسترش آن گام بردارند.

در همین راستا فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران طبق سیاست وزارت ورزش و جوانان مبنی بر توسعه همگانی تکواندو در بین اقشار مختلف جامعه بویژه اقشار کم درآمد و مناطق کمتر توسعه یافته اقدام جدی نموده و استراتژی آموزش آسان و رایگان کودکان مستعد تکواندو در دستور کار خود قرار داده و با ارائه طرح های متنوع و جذاب گام های موثری برداشته است.

به اعتقاد بنده در سال‌های گذشته تمرکز فدراسیون های ورزشی عمدتا برنامه های قهرمانی بوده و کمتر به فکر توسعه رشته ورزشی خود در بین جامعه بوده اند و در جامعه ما فضای حاكم بر ورزش به گونه ای است كه آنچه بیشتر در ذهن نقش می بندد بعد قهرمانی آن است. توجه بیش از اندازه به كسب مدال و مقام و از طریق آن دستیابی به ثروت، شهرت و اعتبار اجتماعی منجر به کم رنگ شدن ورزش عمومی در جامعه شده است و در نتیجه آن برخی از رشته های ورزشی در بین مردم حتی بطور عمومی شناخته شده نبود.

لذا ضرورت همگانی کردن رشته های ورزشی ضرورتی انکار ناپذیر است، از این رو هر چند فدراسیون تکواندو نسبت به سایر رشته های ورزش رزمی بیشترین گسترش و توسعه را داشته اما بر آن شد که بیش از پیش با شعار «هر خانواده یک تکواندو کار» رشته جذاب و المپیکی تکواندو را در تمامی بخش‌های عمومی و دولتی توسعه دهد و با تشکیل کمیته توسعه همگانی تکواندو به صورت تشکیلاتی اقدام به این امر مهم نموده و با قدرت در راستای همه گیری آموزش عمومی تکواندو ادامه خواهد داد تا در سال‌های آینده شاهد شکوفایی تکواندو باشیم و در بین خانواده ها آموزش تکواندو به عنوان یک ضرورت قطعی محسوب گردد.

جواد الیاسی
رییس کمیته همگانی فدراسیون تکواندو

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده