سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

نظری: مسابقات پومسه غیرحضوری آسیایی و جهانی ابتکار خوبی است/ فینال قهرمانی جهان آنلاین برگزار می شود

سرمربی تیم‌‌ملی پومسه گفت: فدراسیون جهانی تکواندو یکی از رسالت‌هایش این است که امید را به جامعه بزرگ خود تزریق کند و برهمین اساس قصد دارد مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا را به صورت غیرحضوری برگزار کند که ابتکار بسیار خوبی است.

حسینعلی نظری سرمربی تیم‌‌ملی پومسه با اشاره به برگزاری مسابقات غیرحضوری آسیایی و جهانی پومسه در گفت‌و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: فدراسیون جهانی تکواندو یکی از رسالت‌هایش این است که امید را به جامعه بزرگ خود تزریق کند و برهمین اساس قصد دارد مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا را به صورت غیرحضوری برگزار کند که ابتکار بسیار خوبی است.

وی افزود: هرچند مسابقات غیرحضوری حس و حال رقابت‌های حضوری را ندارد و ارزیابی آن به جهت فنی نمی‌تواند خیلی دقیق باشد چراکه تصاویری که‌ مشاهده می‌کنند دو بُعدی است و زمانی که حضوری برگزار می شود دقت داوران چند برابر است اما با این حال این دو رویداد در میان خانواده تکواندو ایجاد انگیزه می‌کند. فدراسیون جهانی در بخش‌های آموزشی، مربیگری، مدرسی و... هم این روش را در پیش گرفته‌است که به نظرم باتوجه به شرایط کنونی شیوه خوبی خواهد بود.

سرمربی تیم‌ملی پومسه خاطرنشان کرد: برای نخستین مرتبه است که مسابقات جهانی یا آسیایی به این شکل برگزار می‌شود و تنها ایرادی که به آن وارد می‌‌باشد تاریخ برگزاری رقابت‌ها است. ابتدا تاریخ رقابت‌های قهرمانی جهان و بعد از آن تاریخ برگزاری مسابقات آسیایی را اعلام کردند که فاصله زمانی بسیار محدودی بین آنها است.

نظری در ادامه گفت: این رقابت‌ها فرصت خوبی است و فدراسیون تکواندو با توجه به پتانسیل بالایی که دارد بهترین استفاده را از آن کرد و در مسابقات قهرمانی آسیا با دو تیم و در رقابت‌های جهانی با یک تیم شرکت خواهد کرد. در این دوره رقابت‌های آسیایی تنها در بخش انفرادی برگزار می‌شود، از 47 کشوری که می‌توانند در این رویداد حاضر می شوند همه کشورها شرایط تیم‌های قدرتمند را ندارند تا بتوانند در تمامی رده های سنی شرکت کنند و به نظرم به همین دلیل هم است که اتحادیه تکواندو آسیا تصمیم گرفت شرایط حضور ورزشکاران بیشتری را فراهم کند تا در برخی رده‌های سنی که تعداد نفرات کم است، به حد نصاب برسد.

وی تصریح کرد: فدراسیون تکواندو به منظور فراهم شدن شرایط برای همه پومسه‌روها، از تمامی کسانی که در رویدادهای یک‌سال اخیر موفق به کسب عنوان شده بودند دعوت کرد تا فیلم اجرای فرم‌های خود را برای شرکت در مسابقات انتخابی ارسال نمایند و در نهایت پس از ارزیابی فیلم‌ها نمایندگان ایران در دو رویداد آسیایی و جهانی مشخص شدند. ویدئو اجرای فرم‌های پومسه‌روهایی که برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شدند با بهترین کیفیت تصویربرداری و برای اتحادیه تکواندو ارسال شد که در تاریخ 22 آبان‌ماه قضاوت مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی انجام می‌شود، داوری مرحله فینال نیز روز 24 آبان پیگیری خواهد شد و نفرات برتر معرفی می‌شوند.

سرمربی تیم‌ملی پومسه با اشاره به شیوه برگزاری گفت: مسابقات قهرمانی آسیا در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و فینال برگزار می‌شود که در هر سه مرحله ویدئوها ارسال می‌شود اما در رقابت های جهانی برای مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی ویدئو ارسال می‌شود و مرحله فینال به صورت زنده پیگیری خواهد شد.

نظری خاطرنشان کرد: نتایج اصلا قابل پیش‌بینی نیست اما رقابت میان کشورهای مدعی همچون ایران، کره جوبی، ویتنام، فیلیپین، چین تایپه و... است؛ امیدورام پومسه‌روها بتوانند مدال‌های خوش‌رنگی در این دو رویداد کسب کنند و از تجربه جدید درس خوبی بگیرند و متوجه شوند که شاید باشگاه‌ها تعطیل باشد اما ورزش تعطیل نیست. ویروس کرونا باعث شد ورزش به چند سال قبل بازگردد اما اقداماتی از این قبیل می‌تواند حداقل بخش پومسه را زنده نگه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که داوری این رقابت‌ها را چطور ارزیابی می‌کند؟ گفت: من در بخش داوری همیشه بخشی را در تمرینات بچه‌ها در نظر می‌گیرم تا سلیقه داوری در امتیاز دادن را به حداقل برسانم اما به هر حال در نهایت ملاک ارزیابی دید داوران است. تیم پومسه ایران جزء بهترین‌های جهان است و قطعا تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نتیجه‌ای شایسته نام کشورمان کسب کنیم.

سرمربی تیم‌ملی پومسه در پایان با اشاره به به اردوی مسابقات جهانی گفت: با شرایطی که وجود دارد شاید بهتر باشد اردویی برگزار نکنیم اما با سازمان تیم‌های ملی جلسه‌ داریم تا بتوانیم بهترین تصمیم را اخذ نماییم. ما برای حضور در مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی می بایست فیلم‌ها را ارسال کنیم و پس از اعلام نتایج باید دید چند نفر به مرحله فینال راه پیدا می‌کنند. با این شرایط بچه‌ها دو مرتبه باید حضور پیدا کنند و هرچه این تردد کمتر باشد بهتر است؛ به احتمال زیاد برنامه فیلمبرداری را برای 26 یا 27 آبان‌ماه در نظر می‌گیریم تا اگر شرایط مهیا باشد چند روزی تمرین کنند و در فینال بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده