سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

کمرانی: خودم را زیر سوال نمی‌برم و منافع ملی را به نام‌ها ترجیح می‌دهم/ کار را از صفر شروع نکردیم

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: قطعا منافع ملی را به نام‌ها ترجیح خواهم داد و مانند هر مربی دیگری دوست دارم نتیجه بگیرم و نمی‌خواهم خودم را زیر سوال ببرم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مهرو کمرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص آغاز تمرینات تیم ملی تکواندو بانوان اظهار داشت: این اردو اولین اردوی ما بعد از حدود 9 ماه و نیم است اما خدا را شکر با پیگیری و ارتباط با بچه‌ها، کار خود را از صفر شروع نکردیم. بچه‌ها در آمادگی کامل نیستند اما با آمادگی حدود 50 درصد و بسیار با انگیزه در اردو حاضر شدند. برای این اردو 6 بازیکن را دعوت کردیم، البته شرایط متغیر است و در اردوهای آینده جا به جایی خواهیم داشت و به بچه‌های بیرون از اردو فرصت خواهیم داد. در اواخر اسفند ماه نیز 2 بازیکن نهایی خود را برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص تغییر در نفرات دعوت شده به اردو پس از لغو اردوی گذشته گفت: مهلا مومن‌زاده، غزل سلطانی و ناهید کیانی سه بازیکنی بودند که حضور آنها در اردویی که لغو شد قطعی بود، اما روی یلدا ولی‌نژاد به خاطر برخی مسائل تردید داشتیم. ولی‌نژاد با توجه به  عملکرد خوب در المپیک جوانان و اینکه قرار بود وزن خود را کاهش بدهد به اردو دعوت شد. ولی‌نژاد با 75  کیلوگرم در وزن هفتم در انتخابی شرکت کرد و در اردوها تصمیم گرفت به وزن ششم و 67- کیلوگرم بیاید اما در هر مسابقه‌ای که شرکت کردیم او تا لحظه آخر برای رسیدن به سر وزن، استرس زیادی به کادرفنی وارد کرد.

سرمربی تیم تکواندو بانوان خاطر نشان کرد: ولی‌نژاد یکی از بهترین چرخشی زن‌های ایران است، اما متاسفانه در 9 ماه گذشته در حالی که قرار بر حضورش در وزن دوم المپیک بود با افزایش وزن زیاد در اردو حاضر شد. ولی‌نژاد در مدت تعطیلی اردو  دو  نمونه تست آنالیز بدن با وزن‌های 62 و 60.5 کیلوگرم برای ما ارسال کرد و بر همین اساس به اردو دعوت شد. متاسفانه در اولین روز  او 68.7 کیلوگرم بود و 12 کیلوگرم اضافه وزن برای حضور در وزن 57 کیلوگرم داشت.

کمرانی در خصوص اینکه دو نمونه تست برای خود این بازیکن بوده است، گفت: این را نمی‌دانم اما به نمونه تست‌ها اعتماد کردیم، اما در عمل شرایط به گونه دیگری بود. اعتماد  مهم‌ترین فاکتور میان بازیکن و مربی است که می‌تواند منجر به پیشرفت شود، اما در این موضوع به نوعی به کادر فنی تیم ملی بی‌احترامی شد. فکر می‌کنم ولی‌نژاد آماده تحمل فشار روحی المپیک نبود و بر همین اساس شاید تمایلی به کاهش وزن نداشت و ما مجبور شدیم در ر این شرایط به سمت گزینه‌های دیگر برویم.

وی در خصوص اینکه با توجه جایگاه هفدهم ولی‌نژاد در رنکینگ وزن سوم امکان استفاده از او در این وزن وجود نداشت، گفت: در این وزن جولیانا الصادق از اردن و  نیگورا تورسونکولوا از ازبکستان حضور دارند که نفرات نهم و دهم  المپیک هستند. جولیانا مدال طلای بازی‌های آسیایی را دارد و نیگورا نیز بسیار باتجربه است و  چند بار موفق به شکست ولی‌نژاد شده است. با توجه به برخورد ولی‌نژاد قبل از دیدار نهایی به این نفرات ما ریسک نکردیم و قید حضور نماینده در این وزن را زدیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو تاکید کرد: در وزن دوم المپیک بالاترین رنکینگ متعلق به پاناپا هارنسوجین از تایلند است که در رتبه سیزدهم است و کیانی در مسابقات دانشجویان موفق به شکست او شده است. در وزن نخست المپیک نیز بازیکن ویتنام، چین تایپه و اندونزی را داریم که می‌دانم از لحاظ فنی مومن‌زاده بر این نفرات برتری دارد. با توجه به داشته‌های فنی و بررسی رقبای قاره‌ای به این نتیجه رسیدیم که در اوزان اول و دوم المپیک شانس بیشتری برای کسب سهمیه بیشتر است.

کمرانی در خصوص دعوت زهرا شجاعی به اردو گفت: زهرا شجاعی را به عنوان یکی از بازیکنان قدرتی و سرعتی وزن دوم  به تیم ملی دعوت کردیم. شجاعی را با وجودی دوری دو ساله از تیم ملی، تست کردیم و او می‌تواند در مقابل ناهید کیانی حرف برای گفتن داشته باشد. او یکی از بازیکنان خوب تکواندو ایران است و اگر در مسابقات فینال جام ریاست فدراسیون جهانی در ازبکستان دچار مصدومیت نمی‌شد قطعا به مدال طلا می‌رسید. علاوه بر توانایی فنی یکی دیگر از دلایل دعوت او این بود تا به بازیکنانی که دچار پارگی رباط صلیبی یا هر مصدومیت دیگر شدند، این پیغام را بدهیم که اگر مانند شجاعی تلاش کنند امکان بازگشت آنها به میادین وجود دارد.  

وی در پاسخ به این سوال که حضور مومن‌زاده و کیانی برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک قطعی است، گفت: اصلا اینطور نیست و صد درصد اگر عملکرد بازیکنان دیگر در اردو و انتخابی بهتر باشد به مسابقات اعزام خواهند شد. ما ترجیح می‌دهیم بازیکنی را اعزام کنیم که خود را به ما ثابت کرده باشد و به او اطمینان داشته باشیم. قطعا منافع ملی را به نام‌ها ترجیح خواهم داد و مانند هر مربی دوست دارم نتیجه بگیرم و نمی‌خواهم خود را زیر سوال ببرم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده