سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

کمرانی: رفتار حرفه‌ای ملی‌پوشان به کادرفنی در اجرای برنامه‌ها کمک می‌کند/ تکواندوکاری که در لیگ عملکرد خوبی داشته باشد به اردو دعوت می‌شود

سرمربی تیم‌ملی تکواندو بانوان گفت: دختران تکواندو قدم بزرگی برای حرفه‌ای تر شدن برداشتند که این روحیه و رفتار به کادرفنی کمک می‌کند تا برنامه‌هایی که برای آمادگی تکواندوکاران در نظر گرفته شده در یک مسیر درست اجرایی شود.

مهرو کمرانی سرمربی تیم‌ملی تکواندو در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو در خصوص اردوی دختران تکواندو گفت: بعد از 9 ماه تعطیلی اجباری به خاطر شیوع ویروس کرونا بالاخره از 15 آذرماه اردوی آماده سازی خود را با حضور 6 هوگوپوش که پیش از این کارنامه خوبی داشتند؛ آغاز کردیم.

وی افزود: برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک بعد از هماهنگی و جلسات متعددی که زیر نظر شورای مشورتی فدراسیون برگزار شد، وزن اول و دوم المپیکی را مد نظر قرار دادیم و تکواندوکاران را به اردو دعوت کردیم.

سرمربی تیم‌ملی تکواندو بانوان اظهار داشت: خوشبختانه در این اردو بچه‌ها آماده‌تر حاضر شدند و در این مرحله بعد از اینکه برای دومین مرتبه تست آنالیز بدن (اینبادی) را پشت سر گذاشتند، درصد چربی همه بچه‌ها به زیر 13 رسیده است. این مهم اولین بار است که طی این چند سال اخیر در اردوی دختران اتفاق افتاده است.

کمرانی تصریح کرد: دختران تکواندو قدم بزرگی برای حرفه‌ای تر شدن برداشتند و بالاخره متوجه شدند این موضوع هم بخشی از دنیای حرفه‌ای است البته اینطور نیست که تکمیل کننده یک بازیکن حرفه‌ای صرفا کنترل وزن و درصد چربی باشد اما یکی از گام‌هایی است که کمک می‌کند تا ورزشکار خود را برای حضور در میادین بزرگ آماده کند و از پایه‌های اصلی قلمداد می‌شود.

وی اینطور ادامه داد: این روحیه و رفتار حرفه‌ای به کادرفنی کمک می‌کند تا برنامه‌هایی که برای آمادگی تکواندوکاران در نظر گرفته شده در یک مسیر درست اجرایی شود و دغدغه این را نداشته باشیم که برنامه‌ها را چطور تنظیم کنیم تا بچه‌ها که با اضافه وزن وارد می‌شوند دچار آسیب دیدگی نشده و از صفر اردو را آغاز نکنیم.

سرمربی تیم‌ملی تکواندو بانوان با بیان اینکه برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک برنامه تمرینی را به صورت پیوسته و منسجم تا فروردین‌ماه پیگیری می‌کنند گفت: بعد از اینکه تقویم 6 ماهه اول سال 2021 ارائه شد سعی می‌کنیم قبل از رقابت‌های انتخابی قاره‌ای شرایطی را فراهم کرده تا بچه‌ها اردوی مشترکی را با تکواندوکاران دیگر کشور‌ها داشته باشند یا اگر مسابقه‌‌ای در اوایل اسفندماه بود در آن شرکت کرده و میزان آمادگی تکواندوکاران را ارزیابی کنیم.

کمرانی در ادامه با اشاره به برگزاری رقابت‌های لیگ تکواندو اظهار داشت: فدراسیون تکواندو با برنامه‌ریزی که طی این چند ماه انجام داده است قصد دارد مسابقات لیگ را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کند که البته این موضوع به ما کمک بزرگی می‌کند تا بچه‌ها در مسابقه محک زده شوند؛ این موضوع حتی در رویدادی داخلی برای ما ارزشمند است و یک امتیاز مثبت خواهد بود.

وی افزود: اگر تکواندوکاری در لیگ عملکرد خوبی داشته باشد و از نظر فنی توانمندی‌های خود را نشان دهد به اردو دعوت می‌شود اما اینطور نیست که معیارم برای انتخاب تنها لیگ باشد.

سرمربی تیم‌ملی تکواندو اینطور ادامه داد: فرصت کوتاهی در اختیار داریم و با توجه به شرایط کرونا و قرنطینه ممکن است از اواخر اسفندماه برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک اعزام شویم؛ ما باید از این فرصت کمال استفاده را ببریم و کاری نکنیم که مانع شود اردو به خوبی روند خود را سپری کند.

کمرانی خاطر نشان کرد: قطعا کنترل تعداد زیاد بازیکنان در اردو سخت است و به همین خاطر تصمیم گرفتیم که اردوی قهرمانی آسیا را با 12 نفر شروع کنیم و بعد از 14 روز رصد کردن بچه‌ها، در نهایت 8 تکواندوکار در اردو باقی بمانند.

وی تصریح کرد: ورود بچه‌ها برای اردونشینی قهرمانی آسیا، روز 3 بهمن‌ماه و بعد از لیگ برنامه‌ریزی شده و همان نفراتی که قبلا معرفی کردیم و تعدادی نفرات جدید وارد اردو می‌شوند که تست PCR می‌دهند و بعد از مشخص شدن نتیجه تمرینات آغاز می‌شود. بچه‌ها باید سعی کنند آمادگی نسبی خود را بدست آورند چراکه فرصت کمی داریم و در این مدت زمان باقی مانده باید به بالاترین حد آمادگی برسند.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: با توجه به شرایط موجود برای حضور در قهرمانی آسیا نمی‌توانیم مسابقات انتخابی برگزار کنیم و ترجیح می‌دهیم با همان نفرات قبلی کار کنیم مگر اینکه بازیکنی آمادگی بالاتری را در لیگ به نمایش بگذارد که  در این صورت حتما از آن شخص استفاده می‌کنیم وگرنه با همان روند قبلی این رویداد را پشت سر می‌گذاریم اما بدون شک برای حضور در رقابت‌های جهانی، انتخابی برگزار می‌کنیم و امیدوار هستیم با خبرهای خوبی که می‌رسد تا آن زمان ویروس کرونا مهار شده و با خیال راحت بتوانیم نفرات برتر را انتخاب کنیم.

کمرانی در پایان گفت: امیدواریم فروردین 1400 برای ما شروع خوبی باشد و بتوانیم هر دو سهمیه حضور در بازی‌های المپیک توکیو را کسب کنیم؛ بعد از آن هم مسابقات قهرمانی آسیا را به خوبی پشت سر بگذاریم و قدم بزرگی در اولین ماه سال جدید برداریم. انشالله در سال جدید اتفاقات خوبی را برای تکواندو ایران شاهد باشیم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده