سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

در بازدید از اردوی تیم‌های ملی تکواندو؛

صالحی امیری: تکواندو آبروی ورزش ایران است/ در هر شرایطی کنار تکواندو هستیم

رییس کمیته ملی المپیک در بازدید از اردوهای تیم ملی تکواندو گفت: تکواندو آبروی ورزش ایران است و ما قدردان پولادگر، کادرفنی، مربیان، ورزشکاران، هیات‌های استانی و تمامی زحمت‌کشان این رشته هستیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، عصر امروز (دوشنبه – 20 بهمن ماه) سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به همراه کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک، علیرضا رحیمی و محمد علی‌پور عضو هیات رییسه کمیته ملی و پیمان فخری مدیر مرکز نظارت بر تیم‌های ملی از اردوی تیم‌‌های ملی تکواندو بازدید کردند.

در ابتدای بازدید مسئولین کمیته ملی المپیک وفدراسیون تکواندو  پس از ادای احترام به مقام شامخ شهید گمنام فدراسیون تکواندو در سالن جلسات فدراسیون حضور پیدا کردند.

سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو کشورمان با ارائه گزارشی از عملکرد سال 1399 گفت: به لطف خداوند و با شعار تکواندو تعطیل نیست تمامی رویدادها به جز مسابقات کیوروگی را برگزار کردیم و در حوزه آموزش نیز علی‌رغم همه محدودیت‌ها تحول بزرگی ایجاد شد، در همین سال 24 دوره آزمون ارتقاد کمربند با حضور 46260 تکواندوکار را برگزار کردیم؛ دوره‌‌های هماهنگی مربیان و داوران با حضور 9811 نفر برگزار کردیم و دوره‌های آموزشی ما فوق العاده بود و 87 دوره آموزش مربیگری و داوری با حضور 2839 نفر انجام شد.

وی افزود: مسابقات قهرمانی کشور پومسه را برگزارکردیم؛ لیگ‌های تکواندو نیز با یک تجربه جدید به صورت متمرکز در حال برگزاری است، شرکت کنندگان حاضر در رقابت‌ها قرنطینه می‌شوند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسابقات انجام می‌شود؛ حتی از سال گذشته نیز فعالیت‌ها ما بیشتر شده است.

رییس فدراسیون تکواندو خاطر نشان کرد: در بخش بین‌المللی هم مسابقات قهرمانی جهان پومسه و قهرمانی آسیا و ناشنوایان جهان به صورت آنلاین در فدراسیون تکواندو برگزار شد و ویدئو اجرای فرم بچه‌ها به صورت حرفه‌ای ضبط شد که همین موضوع تاثیر به سزایی در کسب نتیجه آنها داشت.

پولادگر اینطور ادامه داد: شاید تلخ ترین اتفاق کرونا تعطیلی رویدادهای ورزشی بود اما با ین حال قلب تکواندو در تپش بود و خدا را شکر هیچ یک از فعالیت‌ها ما متوقف نشد و در شرایط بحرانی کرونا توانستیم موفق عمل کنیم؛ شاید یکی از مهمترین عوامل که به عنوان برترین فدراسیون جهان انتخاب شدیم برگزاری تمامی رویدادها و مسابقات با کمک خانواده بزرگ تکواندو بود.

رییس فدراسیون تکواندو خاطرنشان کرد: تمرینات تیم‌های ملی تکواندو در ماه‌های ابتدایی سال به صورت آنلاین پیگیری می‌شد؛ ما جزء اولین فدراسیون‌هایی بودیم که از شهریورماه اردوی ملی‌پوشان آغاز شد و هم اکنون در اردو هستند. بانوان نیز تمرینات خود را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک پیگیری می‌‌کنند و بچه‌ها آمادگی این را دارند که سهمیه را بدست آورند. این رقابت‌ها ابتدا قرار بود فروردین‌ماه برگزار شود اما با تعویق مقرر است 24 تا 26 اردیبهشت‌ماه در اردن انجام شود. قبل از آن هم دختران در تورنمنت ترکیه شرکت خواهند کرد و اردوی مشترکی را با تیم‌ملی صربستان در دستور کار دارند.

پولادگر افزود: در حال حاضر نیز تیم ملی مردان بلغارستان با درخواست خود برای برگزاری اردویی 20 روزه در ایران است و بعد از آن هم تکواندوکاران کشورمان در تورنمنت صوفیه شرکت می‌کنند. در پاراتکواندو نیز دو سهمیه توسط مردان کسب شده است و در گروه بانوان نیز روی دو نفر سرمایه گذاری کرده‌ایم و از روز شنبه تمرینات را آغاز کرده‌اند تا انشاءالله در رقابت‌های کسب سهمیه شرکت کنند.

وی تصریح کرد: مشکل خاصی نداریم و بچه‌ها در شرایط خوبی به سر می‌برند و شنیده‌ام که کمیته ملی المپیک در نظر دارد اردوی کاروانی را برگزار کند که پیشنهاد می‌کنم حتما این مهم صورت پذیرد چراکه باعث ایجاد همدلی می‌شود.

زهرا سروی نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو در ادامه گفت: برای رشته تکواندو در بخش بانوان باعث افتخار است که نگاه جنسیتی در بحث مدیریتی وجود ندارد و 41 درصد سامانه بانک اطلاعات فدراسیون را بانوان تشکیل می‌دهند و حضور مربیان و داوران زن را در سطح بین المللی شاهد هستیم. تکواندو ایران اولین‌های بسیاری را به یادگار گذاشته و در بازی‌های آسیایی و المپیک موفق به تاریخ سازی شده است؛ در مسابقات نوجوانان نیز از میان 109 کشور دختران ما قهرمان جهان شدند و در رده سنی نونهالان نیز به قهرمانی جهان و آسیا دست پیدا کرده‌ایم که خدا را شکر همه این اتفاقات در تکواندو بانوان رقم خورده است و قطعا اگر اعتبارات و توجهات بیشتر باشد موفقیت‌ها تداوم خواهد داشت.

پولادگر با اشاره به صحبت‌های نایب رییس بانوان خاطر نشان کرد: امسال در حوزه بانوان برای اولین بار مسابقات لیگ به صورت زنده از شبکه ورزش پخش شد که اتفاق بسیار نادر و ویژه ای است و تاثیر به سزایی در رشد این رشته دارد؛ 387 برنامه تکواندو ایرانی تاکنون پخش شده و خدا را شکر تاکنون فعالیت ها را به گونه ای پوشش داده‌ایم‌ که در ورزش قهرمانی ایجاد انگیزه می‌کند.

آرش فرهادیان رییس سازمان تیم‌های ضمن خیر مقدم گفت: ما در تکواندو در همه رده‌های سنی قهرمان جهان هستیم. زمانی که در اولین دوره مسابقات نوجوانان جهان شرکت کردیم با اقتدار به مقام قهرمانی رسیدیم و در دومین دوره که در "موجو" کره جنوبی برگزار شد با کسب 5 مدال طلا در روز اول مورد توجه همگان قرار گرفتیم؛ این در حالی است که ما از این اتفاق متعجب نبودیم و سال‌ها در رده‌های سنی پایه لیگ برگزار می‌کردیم. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از ما حمایت کنند تا بتوانیم قهرمانان نوجوان خود را تا رده‌سنی بزرگسالان حفظ کنیم.

در ادامه سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ابتدا باید دهه فجر را گرامی بداریم که هویت ما در عرصه ملی و جهانی از برکات انقلاب و امام راحل عظیم‌الشان است و قدردان باشیم که هویت خود را مدیون شهدا هستیم. اگر امروز احساس غرور و غیرت داریم به دلیل فدا شدن جان هزاران انسان است تا در ملت در آسایش باشند. حقیقتا تکواندو آبروی ورزش ایران است و ما قدردان پولادگر، کادرفنی و همه هیات‌های استانی هستیم. پولادگر نسبت به تکواندو چنان تعصبی دارد که در کمتر کسی دیدم و از عمق جان برای این رشته فعالیت می‌کند و ما قدردان او هستیم. 

وی تصریح کرد: تکواندو، کاراته و  کشتی امیدهای اول ما در آسیا و جهان و در حال حاضر المپیک هستند. تکواندو فرصت کسب ۴ مدال را در المپیک دارد و با پولادگر هم عقیده هستم باید حمایت بیشتری از این رشته داشته باشیم. تکواندو فدراسیون آرام و بی‌حاشیه است و یکی از دلایل موفقیت این رشته را در مدیریت و آرامش و ثبات مدیریتی می‌دانم. ما و وزارت ورزش سعی کردیم برای کمک به تکواندو کوتاهی نکنیم و در سال بعد حتما جهشی در بودجه فدراسیون شکل خواهد گرفت. سرپرست کاروان و فخری حساسیت ویژه نسبت به تکواندو دارند و تعهد می‌کنیم ترانسپورت پروازی را برای رویدادهای آینده که چهار تورنمنت بلغارستان، صربستان، ترکیه و اردن است را تامین کنیم تا فدراسیون  دغدغه کمتری داشته باشد. در خصوص بودجه سال بعد نیز علاوه بر بودجه مصوب بودجه ویژه‌ای نیز برای رشته‌های المپیک خواهیم داشت و تا المپیک در لحظات شیرین و تلخ کنار شما تکواندو خواهیم بود. 

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: آمار آموزشی 9811 نفر بسیار چشم‌گیر و ارزشمند است و یکی از دلایل اصلی موفقیت فدراسیون‌ها توجه به پایه‌ها است که تکواندو همیشه توجه داشته است. حضور زنان برای ما دو موضعیت دارد و باید به دنیا ثابت کنیم نگاه برابر به زنان داریم و فقط به مدال‌آوری فکر نمی‌کنیم. قضاوت ناعادلانه‌ای نسبت به جمهوری اسلامی در دنیا وجود دارد و به جای شعار باید با عمل خود ثابت کنیم نگاه تبعیض آمیری نداریم. با هماهنگی استان قدس، مجتمع ورزشی استان قدس در مشهد را برای هماهنگی اردوهای رشته‌های المپیکی در سال 1400 فراهم کردیم. کمیته ملی المپیک هزینه یک دوره اردو در خارج از تهران را  تقبل خواهدکرد. مطمئن باشید در هر شرایطی کنار تکواندو هستیم و خود فدراسیون نیز سربلند است و به همه عزیزان و قهرمانان، پیشکسوتان و مدیران خسته نباشید می‌گویم و آرزوی موفقیت داریم. ما علاوه بر بودجه جاری برای رشته های المپیکی کمک ویژه خواهیم داشت. با هماهنگی فدراسیون تکواندو تندیس استاد اسماعیل آذرپاد را خواهیم ساخت و در فدراسیون نصب خواهیم کرد تا نسل جدید احساس غرور داشته باشد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده