سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

رییس هیات تکواندو البرز؛

نوذری: چرخه تکواندو در دوران کرونا فعال بود

نوذری گفت: هیات تکواندو استان البرز در طی سالیان سال فعالیت منظم و مستمر همواره به عنوانی هیاتی سرآمد، فعال و مدال آور در سطح استان و کشور معرفی شده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان البرز، با هدف آگاهی از دستاوردهای رشته ورزشی تکواندو در سال 99 گفتگویی با محمد نوذری متولی این رشته ورزشی در استان البرز انجام شده است که در ادامه می خوانید.

نوذری با بیان این مطلب که شیوع ویروس کرونا ضربه سختی بر پیکره ورزش کشور و متعاقب آن رشته المپیکی تکواندو زد گفت: همواره پشت موفقیت های غرور آفرین این رشته دنیایی از تلاش و کوشش اساتید، قهرمانان و تکواندوکاران بود که متاسفانه با بروز این شرایط افت قابل چشمگیری در همه فعالیت ها قابل مشاهده بود اما هیات استان با برنامه ریزی، نوع آوری و برگزاری مسابقات و رویداد های خلاقانه اجازه نداد تا چرخه تکواندو از حرکت باز ایستد.

وی ادامه داد: اوایل سال 99 پس از برگزاری دوره های هماهنگی داوری و مربیگری آغاز کار ما با برگزاری غیر حضوری آزمون قرمز تا دان دو بود و پس از آن تاکنون 5 دوره آزمون استانی و یک دوره آزمون دان سه و چهار با شرکت بی نظیر 881 تکواندوکار از سراسر کشور در بخش بانوان انجام شده است.

سکان دار تکواندو البرز خاطر نشان کرد: به عنوان اولین استان مسابقات لیگ پومسه و هان مادانگ غیرحضوری (مجازی) در دو بخش آقایان و بانوان با حضور و استقبال کم نظیرتکواندوکارانی از 14 کشور جهان و 12 استان را طی یک پروسه زمانی یک ماه و نیمه برگزار کردیم که مراتب تحسین و تشویق مسئولین را به عمل آورد.

این مسئول ادامه داد: در فاصله زمانی برگزاری لیگ مذکور و طی ماه های سال جاری برنامه های فرهنگی از قبیل مسابقات بین المللی نقاشی با موضوع تکواندو و کرونا، چالش تاریخ شروع تکواندو،چالش گفتگو با زوج های تکواندوکار، مسابقه ستارگان علمی تکواندوکار، تهیه بسته های معیشتی برای خانواده های آسیب دیده تکواندوکار،مسابقات قرآنی، تمرین تکواندو در خانه، بازدید از مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و معلولین ذهنی،روز ملی تکواندو و ...را اجرایی کردیم که این مهم باعث کسب رتبه سوم استان البرز در کشور در بین کمیته های فرهنگی شد.

رییس هیات تکواندو استان افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی صورت گرفته از سوی فدراسیون تکواندو و نصب اپلیکیشن های کاربردی کلیه دوره های مربیگری و داوری نیز برگزار شد که در این بین هیات تکواندو استان البرز 4 دوره داوری درجه سه،یک و ممتاز ملی و 4 دوره مربیگری درجه سه عملی و تئوری و درجه یک در سطح استانی و کشوری را برگزار کرد که مورد استقبال بی نظیری قرار گرفت که این مهم باعث شد مربیان و داوران ما از دوره های ارتقاء بهره لازم را ببرند. دوره داوری ممتاز ملی دوره ای بی نظیر بود که  با حضور 102 شرکت کننده به میزبانی استان البرز برگزار گردید.

نوذری گفت: با همت کمیته مسابقات رقابت های انتخابی حضوری در بخش پومسه و مسابقات آزاد قهرمانی به مناسبت های مختلف در سه فصل تابستان، پاییز و زمستان نیز به صورت آنلاین نیز گوشه ای از عملکرد هیات تکواندو استان بوده است. یکی از رقابتهایی که با استقبال بی نظیر تکواندوکاران روبرو شد برگزاری مسابقات حضوری پومسه و هان مادانگ در دو بخش آقایان و بانوان به صورت حضوری طی سه روز بود که مجموعا 624 نفر در این مسابقات حضور داشتند. در حاشیه این رقابتها با حضور جانعلی مدیر کل ورزش و جوانان از پیشکسوتان تکواندو استان البرز تجلیل به عمل آمد.

رئیس هیات تکواندو البرز تصریح کرد: به جرات میتوانم بگویم هیات تکواندو استان فعال ترین هیات ورزشی تکواندو در سطح کشور در این دوران بوده است و علی رغم محدودیت های موجود ما حائز مقام و عناوین کشوری، آسیایی و جهانی نیز شدیم. با توجه به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور پومسه ازسوی فدراسیون در دو بخش آقایان و بانوان این هیات پس از برگزاری مسابقات انتخابی اعضاء تیم را مشخص و پس از برگزاری اردوی چند ماهه تیم منتخب استان در این رقابتها به صورت مجازی شرکت کرد و همانند ادوار گذشته صاحب دو عنوان نائب قهرمانی و سومی به ترتیب در دو بخش بانوان و آقایان شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی و آسیایی پومسه به صورت آنلاین گفت: با لطف و عنایت الهی تکواندوکاران البرزی در این رقابتها خوش درخشیدند و یک مدال برنز جهانی و دو مدال نقره و یک برنز رقابت آسیایی ره آورد البرزی ها در این آوردگاه بود.

رئیس هیات تکواندو البرز خاطر نشان ساخت: هیات های ما در شهرستان ها مسابقات مجازی و فرهنگی را برنامه ریزی کرده و اجرا کردند،ضمن آنکه طی جلسات مجزایی که با روئسا و نائب رئیسان هیات ها برگزار کردیم قرار بر این شد برنامه های این هیات ها در سال آتی به هیات استان اعلام و اجرایی گردد و کلیه مسئولین هیات ها برای رونق مجدد تکواندو فعالیت مضائفی داشته باشند.

متولی تکواندو البرز با اشاره به برگزاری لیگ پومسه بانوان طی شش هفته به صورت مجازی در فصل زمستان 99 گفت : در بخش بانوان و استقبال خوب پومسه روهای استان در همه رده های سنی لیگ برگزار و هفته پایانی آن نیز طی هفته آینده برگزار میگردد تا پرونده این رقابتها با مشخص شدن تیم های اول تا سوم نیز بسته شود.

وی در ادامه گفت: حضور قدرتمندانه تیم های البرزی در لیگ های پومسه و کیوروگی در رده سنی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان در دو بخش آقایان و بانوان در سال 99 نشان داد که محدودیت ها نمیتواند مانع پیشرفت و قهرمانی تکواندوکاران شاخص و بنام البرز شود.

نوذری با گریزی به آمار پرشمار البرزی ها در لیگ های کشوری گفت: بسیار خرسند و خوشحال هستم که اساتید و بازیکنان البرزی با حضور پررنگ خود در در لیگ های تکواندو کشور بر سرآمد بودن البرز در تکواندو کشور صحه گذاشتند آمار کسب شده از سایت فدراسیون نشان از برتری نسبی آماری این استان از پایتخت نشینان دارد که این مهم موجب مباهات است

سکان دار تکواندو البرز بیان کرد: توجه به سنین پایه یکی از علل موفقیت و درخشش مستمر البرز در تکواندو کشور بوده است به همین دلیل برنامه هایی در زمینه استعداد یابی توسط کمیته استعداد یابی و با همکاری پایگاه قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان نیز اجرا شد و تعدادی از نونهالان البرزی مورد رصد و آنالیز قرار گرفتند.

نوذری گفت: با توجه به برنامه های اعلامی از سوی فدراسیون جهانی مسابقات جهانی ،آسیایی و کسب سهمیه در سال آتی برگزار خواهد شد به همین دلیل تیم های ملی کشور در اردو بسر میبرند که خوشبختانه مانند ادوار گذشته نمایندگان استان البرز اعم از سه مربی و دو تکواندوکار در اردو داریم که امیدوارم نتایج درخشانی از سوی البرزی ها رقم بخورد ،ضمنا ما نماینده ای در  اردوی تیم ملی پاراتکواندو بانوان داریم.

نوذری گفت: در نهایت امیدوارم در سال 1400 روند رو به رشد و سیر صعودی افتخارات تکواندو البرز پایدار باشد، هدف ما این است با برنامه ریزی مدون و اجرای برنامه های پیش بینی شده فدراسیون، موفقیت های سال های گذشته را تکرار کنیم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده