سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

ذوب یخ های المپیک با مشعل روشن بازی ها

مراسم حمل مشعل بازی های المپیک توکیو2020 در حالی آغاز گردید که بسیاری از علاقه مندان و هواداران بدلیل پاندمی کرونا قادر به دیدن آن از نزدیک نبودند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، با تصمیم کمیته برگزاری توکیو2020 هفته گذشته مقرر شد تا مراسم حمل مشعل از منطقه زلزله زده فوکوشیما به پاس ادای احترام به ساکنین آن منطقه و احیاء بازسازی عظیم ژاپن پس از فاجعه هسته ای 2011 بدون حضور تماشاگران و با رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی صورت پذیرد.

شعله ای که سال گذشته در یونان قبل از تعویق یک ساله بازی ها روشن شد، از مسیر 47 استان ژاپن حرکت خواهد کرد و حدود10 هزار نفر حمل کننده برای حضور در این مسیرها، با اسکی، کشیدن پشت اسب یا حتی با استفاده از تکنیک های چند صد ساله شنای ژاپنی آتش المپیک را روشن نگه خواهندداشت. 

از زمان آغاز حرکت مشعل در مرکز آموزش فوتبال J-Village ، که هنگام وقوع فاجعه هسته ای در فوکوشیما پایگاه عملیاتی بود، مشعل به تدریج به سمت جنوب هدایت می شود تا در اوایل ماه مه به جزیره نیمه گرمسیری اوکیناوا، هوکایدو و در انتهای دیگر کشور سپس به توکیو برسد. به دلیل عدم اقبال و پشتیبانی عمومی از بازی ها، کمیته برگزاری سفر 121 روزه مشعل را فرصتی مهم می داند تا ژاپنی ها را متقاعد کند که حتی در شرایط بحران بهداشت عمومی در سراسر جهان آماده میزبانی و برگزاری بازی ها است.

در حالیکه دوندگان با پای پیاده و با قایق از طریق استان توچیگی عبور می کردند، یکشنبه مشعل المپیک توکیو اولین ورود خود را به منطقه کانتو انجام داد و جمعیت قابل توجهی از مخاطبین را به خود جلب کرد.

تماشاگران در مسیرهای شهرهای آشیکاگا و توچیگی صف کشیدند در حالی که مقامات به طور مکرر به آنها هشدار می دادند که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، فاصله اجتماعی را حفظ کنند. یک خودروی ون نیز جلوتر از دونده ها به مردم هشدار می داد که بجای تشویق زبانی و فریاد کشیدن کف بزنند.

حال باید دید روند سفر مشعل المپیک تا افتتاحیه بازی ها در توکیو تا چه اندازه مردم دلسرد از المپیک را به سوی بزرگترین رویداد جهان مجددا سوق خواهد داد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده